Gå til innhold

Wd vs. Seagate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har har 7 forskjellige WD disker i alle størrelser. Jeg bygget en ny pc som står som dvd/mp3 og web pc i stuen. Jeg byttet alt av vifter men klarte ikke å bli kvitt den siste støyen i fra boksen. Så fikk jeg en disk fra Seagate en Barracuda 80GB og jeg har ALDRI opplev noe så utrolig. Kan med hånden på hjerte si at støymessig så er nok garantert Seagate disken overlegen.

Lenke til kommentar

Ut fra de testene jeg har sett er det ikke noen tvil om at Seagate er den mest lydløse harddisken. I storagereview.com oppgir de 40dBa for Seagate og 45dBa for WD. Samtidig er det heller ikke noen tvil om at WD er raskere enn Seagate.

 

Min egen erfaring er at støyen fra WD (80BB) ikke er noe problem å leve med. Det som er av lyder er lavfrekvent og derfor ikke særlig plagsomt. Det finnes ikke antydning til høyfrekvent hvining av den typen som var så vanlig for et par år siden.

Lenke til kommentar

Generelt:

 

Seagate-diskene er som regel mer stillegående enn WD, Maxtor og IBM + sikkert noen andre også, men skriveytelsen er også litt lavere. Lesehastighet ligger på ca. det samme.....

Jeg ville vel prioritert støy fremfor noen få ms lavere skrivehastighet. Det er vel kun målbart og har ikke en praktsik betydning for de fleste av oss ?

Lenke til kommentar

Det står klart i testen til hardware.no http://www.hardware.no/tester/harddisk/bar...v80/index7.html

 

Flere setter støy som en viktig faktor når en ny harddisk skal handles inn. Her har Seagate fått et svært bra rykte den siste tiden, og dette er noe vi bare kan bekrefte!

 

Vurdering Karakter

Nesten lydløs 5

Lav 4

Middels 3

Høyt 2

Meget høyt 1

 

 

Harddisk Karakter

WD1200JB 2+

WD1200BB 2+

IBM 120GXP 2

IBM 60GXP 1

Maxtor D740X 3

Seagate Barracuda IV 5-

 

5- understreker ar seagate er nesten lydløs!

Lenke til kommentar

Hadde før 2 60gxp ibm disker i pcen..nå har jeg 2 seagate barracuda 80gb.

Støyen sank fra bråk til stillhet.

Nå skal ibm diskene være de raskeste som fins(var ihvertfall), men kan ikke si at det har blitt noen merkbar forskjell på ytelse under vanlig kopiering..

Så det sier vel alt..velg seagate!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-19 21:57, Holmgr3N skrev:

Jeg har en WD 80GB 7200RPM,Jeg hører ikke min!

Den er er veldig stabil og rask!

Gå for WD du...


 

Jeg vil si det motsatte.

 

Har både WD 80GB 7200RPM og Seagate Barracuda IV 80GB.

 

Tro meg når jeg sier at støymessig er det nærmest et hav av forskjell mellom dem! WD'en er egentlig ikke så bråkete, men sett den ved siden av en Barracuda IV, og den høres ut som et godstog.

 

Seagate-disken hører du ikke. Dvs, du kan kanskje klare å høre litt til den under jobbing hvis du legger øret helt inntil kabinettet.

 

Mulig WD'en er raskere i bruk, men det har jeg ikke merket noe til i praksis. Det er ikke dette man henger seg opp i til daglig.

La oss feks si at den ene disken bruker 10 sekunder mer på å kopiere 1GB filer enn den andre, dette legger man nok sjelden merke til.

 

Vil ellers tilføye at begge merkene lager disker å stole på, og i hvertfall Seagate har en super service-ordning.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring er Seagate Baracuda den absolutt roligeste disken. Men WesterDigital har bedre resultat når det gjelder ytelse og stabilitet. I tillegg så er det sjelden/aldri problemer med Wester disker! Seagate har kommet seg betraktelig de siste årene, men jeg har ingen personlig erfaring med disse diskene.

 

En ting er sikkert. Kjøp for all del ikke IBM --> de stinker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...