Gå til innhold

Invistere i nytt headsett /m mic


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle invistere i et nytt headsett /m mic..

Har et sony headsett som jeg bruker nå, og er veldig fornøyd..

Men det mangler mic, så jeg må dessverre bytte det ut.

 

Trenger et som er behagelig å ha på seg, siden jeg kan sitte i timesvis forann pc'en.

Headsettet må heller ikke virke "billig" [ser ut at det knekker når du tar det på deg]

Og levetiden bør være bra.

 

Budsjett: Under tusenlappen. (kan selvfølgelig strekke meg for å få et som er bedre) :thumbup:

 

mvh Marius

på forhånd takk for hjelpen. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dette selv, men syntes at det er ubehagelig å ha på i lengden.

Jeg bruker DT231 når jeg er ute og går, og det er ganske komfortabelt for meg. Men har man litt "større" ører så forestiller jeg meg at det kan bli ubehaglig. Det er også mulig å vide ut hodetelefonene noe ved å sette dem over noen bøker (f.eks) som er litt bredere enn hodet, og la dem stå i inntil mange timer.

 

Knut

Lenke til kommentar
Har dette selv, men syntes at det er ubehagelig å ha på i lengden.

Jeg bruker DT231 når jeg er ute og går, og det er ganske komfortabelt for meg. Men har man litt "større" ører så forestiller jeg meg at det kan bli ubehaglig. Det er også mulig å vide ut hodetelefonene noe ved å sette dem over noen bøker (f.eks) som er litt bredere enn hodet, og la dem stå i inntil mange timer.

 

Knut

Ikke dumt, dette skal jeg teste ut.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Plantronics-90 men jeg angrer litt på at jeg ikke sparte litt penger og kjøpte DSB-500. Om det er noen vist å ha innebygget lydkort? Så lenge det er like god eller bedre lyd i det innebygde lydkortet ser jeg ikke noen grunn til at det IKKE skal være vits. Det er jo genialt å frigjøre lydkortet slik at du kan bruke det til høytalere i steden. (selv bruker jeg en splitt. Funker jo forsåvidt greit det også)

 

Speakers provide extremely high quality dynamic bass response with no crackling and perfect treble even at highest volume. It has perfect microphone ever made for voice recognition

Høres ikke dette fristende ut så vet ikke jeg......

Lenke til kommentar

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=2532

 

Fant en et par tester her. I den første testen må de jo ha fått et produkt som det var noe galt med. Det kan jo ikke være brusing i et headsett uten at noen andre legger merke til det.

 

Ser forresten at det kostet 2195,- svenske for to år siden. Vil si at 950,- er en god pris da.

 

Edit: Ser at Sennheiser 150 fikk 7/10 mens Plantronics DSP-500 fikk 9/10 :whistle:

 

Edit2: Fant en test til

 

Edit3:

The sound quality delivered by these can only be matched by the best sound cards in the market; it's a pity that the DSP unit cannot be used with speakers as well
Klart det er vits med innebyggget lydkort :tease: Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

virker som micen på Plantronics DSP-500 og Sennheiser headset "PC150" ikke kan flyttes.. (skyves oppover slik at den ikke er fremme hele tiden)

 

Plantronics virka som et bedre headsett ifølge testen...

Headsett blir vertfall bestilt i løpet av dagen, får søke etter flere tester for å finne ut hvilke av desse to det blir.

Lenke til kommentar
virker som micen på Plantronics DSP-500 og Sennheiser headset "PC150" ikke kan flyttes.. (skyves oppover slik at den ikke er fremme hele tiden)

 

Plantronics virka som et bedre headsett ifølge testen...

Headsett blir vertfall bestilt i løpet av dagen, får søke etter flere tester for å finne ut hvilke av desse to det blir.

Personlig ville jeg gått med Sennheiser, mest fordi jeg vet jeg får kvalitet for pengene, uten tvil og god garanti:)

Lenke til kommentar

Beyerdynamic 770Pro er veldig fint om du ikke liker å høre støy rundt deg

mens du hører på musikk/lyd fra pc'n.Suveren lukket løsning.

en 1500-1800kr el noe..

 

Forøvrig synes jeg Koss Ur30 er absolutt det mest behagelige greiene eg har brukt og lyden er også superb og det skulle ikke koste deg skjorta heller!

Pluss mange butikker i norge tar inn disse mot porto-penger hvis de er ødelagt

så du får nye på dagen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...