Gå til innhold

Tips til Gode Norske


Bogan

Anbefalte innlegg

Trenger tips til gode norske sanger. Norsk rock!

 

Her er min liste. Men tanken på at det kan være noe uoppdaget på den skremmer meg.

 

Når dere ser hva jeg har postet skjønner dere sikkert hva slags norsk musikk jeg sikter til så dere ikke poster listepop etc.

 

Jokke (her kan ikke noe settes foran noe annet)

 

Raga - mye her:

ole&ali

noen å hate

hun er fri

drept kjendis

tror jeg er noe.

 

Dumdum

splitterpine

tyven tyven

metallic hvit

englefjes

stjernesludd.

 

delillos

baby dro av sted

tyve null tre

smak av honning

neste sommer

hva gjør vi nu lille du.

 

 

Marius müller

den du veit

 

Mods

Me to går alltid aleine

tore tang.

 

cc cowboys -

Kommer å tar deg

harry

tigergutt

vill vakker & våt

 

 

 

 

 

 

 

 

Listen er langt fra komplett. Så kom med norske rocke perler :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nerds burde passe deg.

 

De ga ut ei skive i 1991, og jeg tror de ble oppløst etter det. Det var et Drammens band, og jeg så de live en gang. Knallgodt band med litt røtter i 70 talls Deep Purple rocking.

 

En liten smakebit (tatt opp fra en slitt singel som har sett altfor mange nachspiel)

 

LYD

Lenke til kommentar

Synes det er masse bra på lista di. Den inneholder mye av hitene til de respektive bandene. Flere av sangene du nevner er mye av grunnen til gode salgstall på albumene de er gitt ut på. Jeg ville ha gått litt dypere i materien til de bandene du nevner. (Hvis du ikke allerede har gjort det..)

 

Noen av mine favoritter:

Raga:

Album:

Blaff, med sanger som:

-Best å være streit

-Invitasjon

-2.Kl. mennesker

-Rock'n Roll

-Fritt liv

-Lysere Tider

 

Albumet Varme dager har også mye bra, kan ikke se at du har nevnt noe fra det. (Bla. Morgenraga, Stig, Radiator) Synes nesten alt av Raga er bra, så jeg er vel kanskje ikke den beste til å være selektiv.

 

Dum Dum:

Albumet "Blodig Alvor na na na na" synes jeg er det beste albumet deres. Stort sett alt på det er bra etter min mening.

 

Mods: Noen naschspielfavoritter :blush: : Meg må du Hilsa På, Revansj, Gje meg litt mer.

 

CC Cowboys: Synes de fleste på "Ekko" er bra. (Synes de traff bra med den samleplata faktisk, selv om samleplater er litt fy fy. Kan spare meg for noen låter også).

I tillegg til "Ekko" kan jeg nevne: Synder i Sommersol og Rock'n Roll Ryttere.

 

Andre forslag, kanskje ikke helt det du er ute etter men..

 

Kanskje Sandnesbandet "Ingenting" er noe for deg? Det første albumet deres het bare Ingenting, og inneholder mye artig.

- Seigmen har en del bra (Litt melankolsk)

- Storm (Coverlåter av norsk kulturarv)

 

Ellers så er jo en del nevnt også. Kjøtt og Saft. Sjekk f.eks. ut Kjøtt - Gleder meg til år 2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...