Gå til innhold

Blir dette en ok PC?


Anbefalte innlegg

Har prøvd og sette sammen et oppsett på ny pc, er litt usikker på deler og sånn så ser om dette ser greit ut for dere. Alt skal være med bortsett fra tastatur,mus og grafikk kort.

 

 

Samsung DVD recorder TS-H552U IDE White Bulk DVD+R/+RW and DVD-R/-RW

595

 

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

949

 

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

995

 

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5DDRs

1249

 

 

Chenbro Gaming Box Black/Orange 350W Strømforsyning

695

 

 

YuSmart 17" LCD 178MP TCO99 Silver 1280x1024, 16ms, D-sub

1795

 

 

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

795

 

 

Totalt: 7123.

 

Er dettte en ok PC ? Bør jeg velge en annen platform? Sett gjerne sammen et alternativt oppsett, helst på komplett. Pris rundt 7000 -/+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo ut som et ok oppsett. Men hva skal du bruke den til? Skal du game er skjermen du har satt opp bare søppel. Kjøp heller en denne

 

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1867

 

Det har kommet en ny versjon av den, men den koster 500kr mer. Skjermene er veldig like med tanke på panelet. Til gaming er de like gode. Har selv en 1770 NX, men en kamear har 1760NX. Når de er ved siden av hverandre er det meget liten forskjell på de.

 

Ellers ser det bra ut. Når budsjette er som det er har du klart å sette opp et bra oppsett. Om du ikke har penger til en annen skjerm ville jeg faktisk spart til du har råd evt kjøpt en CRT skjerm. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt en raskere harddisk.

 

Siden harddisken ikke er så stor ville jeg ha gått over til enten 16mb cache(for større disker) eller 10.000 rpm, eller begge deler. Det siste alternativet er imidlertidlig svært dyrt.

 

Harddisken har en god del å si på hvor kjapp dataen er til å hente fram "ny informasjon" - noe som er svært viktig i de aller fleste sammenhenger.

 

Jeg gir deg noen tips til de nevnte typene her:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122429&cks=PRL

 

 

 

Denne er på 300gb, men jeg tar den med likevel:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302259&cks=PRL

Lenke til kommentar
Kan ikke folk holde seg til tema.

Han spurte om dette var et greit oppsett til ca 7000,- og IKKE hva er det nyeste/raskeste/tøffeste/dyreste løsningen jeg kan kjøpe.

Hm, hvis prisen er veldig viktig ville jeg gått for Hansol 930D (som jeg selv sitter og glor på nå). Ser at han har Hansol 17" CRT fra før (det har jeg og ;) ), og er han fornøyd med den, syns jeg han skal kjøpe 19"eren. Skal han game, bør han kjøpe en LCD som funker bra til gaming, eller en CRT. Da LCDer som funker bra til gaming, helst overksirder busjettet hans, ville jeg da gått for en 19" CRT

Lenke til kommentar

Hvis støy er viktig vil jeg anbefale deg å gå for Samsung disken du har satt opp. Samsung disker er veldig stille (stillere enn Seagate). Ellers så vil jeg anbefale deg å gå for Nec 3520, eller Benq 1620 DVD-brennere, men den sistnevnte selges ikke på komplett etter hva jeg kan se.

Lenke til kommentar

Dere overdriver litt ja. Dessverre.

 

Det er ikke nødvendig at disken skal være så rask, mer viktig den er stille. DEt er ikke først og fremst spilling denne skal bli brukt til.

 

To systemdisker og alt?? Dette skal ikke bli så dyrt. Og den skal eller ikke spilles så mye på. Om spillene ikke kan kjøre på høyeste oppløsning gjør ikke noe.

 

Tror skjermen er helt fin, virker sånn på responsen på komplett hvertfall :)

 

Så ikke tenk på den.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...