Gå til innhold

Hva kan jeg ta for ett Geforce FX5200 ?


Anbefalte innlegg

Hva kan jeg som sagt ta for ett Creative Geforce FX5200 ??

Bakpå esken står disse spesifikasjonene :

 

- 256 bit Graphics Core

- 50 million Vertices/sec.

- 400 MHz Memory Data Rate

- 350 Mhz RAMDACs

 

Har produsenten noe med verdien på kortet å gjøre..??

Kortet er helt nytt uåpnet :D

 

EDIT : Feil produsent :w00t:

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte for ikke så lenge siden ett FX5200 kort.

 

nå vet ikke jeg om hvilken model du har , siden det er mange forskjellige .

 

men jeg gav 100lappen for det og dealen var i boks lissom. så ikke ta noe spes mer hvis du selger til venn.

 

trokke noen heller betaler mer. :roll:

Endret av Raider
Lenke til kommentar
Dersom det er 128-bits : 300

64 - bits : 200

DEt er 256bits står det...

 

Creative Geforce FX5200 128MB, 256bit

Er blitt tilbudt 500 for det...

 

EDIT: Kjøpte det for 500 kr i sommer på Spaceworld som gikk konkurs...:D

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Dersom det er 128-bits : 300

64 - bits : 200

DEt er 256bits står det...

 

EDIT: Kjøpte det for 500 kr i sommer på Spaceworld som gikk konkurs...:D

"- 256 bit Graphics Core" står det. Minnet er nok 64bit likevel. Det er det vi prater om.

 

Det at du gjorde et elendig kjøp i sommer (500kr for et SÅ dårlig kort) synes jeg bare synd på. Synd på deg fordi du ble lurt trill rundt.

 

Grafikkort synker fort i pris både fordi dårlige kort selges for rundt 50% av nypris og fordi prisen synker raskt ettersom det lanseres nye modeller. Et halvt år utgjør i seg selv en prisreduksjon på 20-40%. Jeg synes du skal holde deg for god til å lure noen ennå mer ved å selge det igjen for 500kr (med mindre du vil ha en uvenn). 500kr er alt alt for mye for det kortet der !

 

100kr er vennepris, 200kr er rettferdig, 300kr er mye men ikke så mye at jeg vil kalle det svindel, 500kr er så mye at jeg vil kalle det svindel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg fikk det med nesten 75% rabatt da... det kostet 1899 fra før og 256MB kostet 2699,- på Spaceworld.. Og det er heller ikke åpnet...

 

EDIT : unødvendig quoting..

 

Videre står det :

 

Features :

200MHz Core

NVIDIA CineFX engine

NVIDIA nView multi-display technology

AGP 8x (also supports 2X & 4X)

NVIDIA Digital Vibrance Control 3.0

Supports Microsoft DirectX 9.0

128-bit, studio-precision color

Integrated TV encoder

Hardware MPEG-2 Support

64-phase Video Scaler

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Jeg fikk det med 75% rabatt da... det kostet 1899 fra før og 256MB kostet 2699,- på Spaceworld..

For å si det sånn: Det er en grunn til at de gikk konkurs. Det tror jeg en hver butikk ville gjort hvis de skulle drrevet med sånne priser...

 

Synes jeg ser Rema lanserer en ny prispolitikk: 49,90 for 1L melk, 89,90 for Kneipbrødet, 129,- for en grandis... De hadde nok fort gått konken de også. Selv med 50% eller 75% rabatt ville kundene skydd de som pesten.

Lenke til kommentar
Rundt 2k for et fx5200-kort!? Tror ikke det nei...

Det var i sommer...

Hvilken sommer?

 

Prisen på Geforce 5200-kort med 256MB ram lå stort sett på 350-500kr på andre steder enn spaceworld sommeren 2004. Splitter nye i butikk med garanti (Noe du ikke får ved konkurssalg). Selv da Geforce FX 5200-serien ble lansert våren 2003 var det budsjettkort som kostet godt under tusenlappen.

 

Tro meg: Du ble lurt trill rundt av den såkalte førprisen. Selv 75% rabatt gjorde ikke kortet til et godt kjøp. Tvert i mot, du betalte alt for mye for et så dårlig kort, ja til å være sommeren 2004.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Off-Topic : Hvilken Spaceworld butikk? Den på mercursenteret i Trondheim?

DEt var den ''nærmeste'' (i Ålesund) før de skiftet og det var sommeren 2003.... og ett ntytt Geforce FX5200 256MB er på det billigste 700kr i prisguiden til hardware : LINK

(ett nytt 128MB er 400,- på det billigste...) Og kan jeg klage på at de har lurt meg så lenge det er uåpnet... Skal selge det til min far siden 9800SE 128MB 128bit skjermkortet hans er defekt...

DEt er dermed tvilsomt at det lå på 500 kr om sommeren 2004 :D

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jepp, 2-300kr er passe. Det er så ubrukelig på 3D at det er å betrakte som et rent 2D-kort. Så 2-300kr er passe, vel og merke hvis det er to skjermutganger på det, TV-ut og uten vifte. Hvis det har færre utganger eller vifte så ville jeg sagt at det er ennå mindre verd.

Har hørt så mye "pepper" slengt etter dette kortet at jeg ble litt nysgjerrig..

Så da det dukket opp ett Creative FX5200 (64-bits) på bruktmarkedet kjøpte jeg det inn (kr.150) for testing og installering i en "stakkars" Celeron-PC (1.8Ghz <grøss>).

Så jeg må si jeg ble positivt overrasket faktisk...

Ja.. det er ett r**pekort som en annen så billedlig uttrykte det.. i PS/DX9.

Men det går jo greit nok i DX7..

Synes 1300pts(3DMark03) og 6500pts(3DMark01) i ett P4-oppsett (VIA-brikkesett) var bedre enn ventet...

Det gjør absolutt jobben sin i den Celeron-PC'n det havnet i..men kr.500 er det ikke verdt... Det ville jeg ikke betalt for ett 9600NP engang..

Lenke til kommentar
DEt var den ''nærmeste'' (i Ålesund) før de skiftet og det var sommeren 2003.... og ett ntytt Geforce FX5200 256MB er på det billigste 700kr i prisguiden til hardware : LINK

(ett nytt 128MB er 400,- på det billigste...)

DEt er dermed tvilsomt at det lå på 500 kr om sommeren 2004 :D

Grunnen til at du ikke finner det noe billigere nå er at det har gått ut av produksjon og det kun selges fra restelager. Butikker som sitter igjen med slike kort har tydeligvis ikke noen særlig omsetning av skjermkort og sitter dermed med eldgamle varer som har fallt enormt i verdi siden de kjøpte de inn. Mange selgere er ikke smarte nok til å sette ned prisen på kortet nok for å få solgt det unna før det synker ennå mer i verdi. Om kortet harstøvet på et lager i 1-2 år så kan de ikke komme og late som om normal pris er det dobbelte av det innkjøpsprisen deres var når de kjøpte det inn.

 

I sommer når det var mange av de effektive butikkene hadde Geforce FX5200 på lager så var prisen langt lavere enn nå. De du ser i prisguiden er bare inneffektive butikker som selger gamle lagervarer til en pris som hører fortiden til.

 

Ålesund ja.. Det ante meg at det var noe slikt.. Jeg jobbet en stund som kvelds og helgehjelp på en elektrokjede i Trondheim og gjett hvem som ville prute på varene... 90% av de med møre/nordvestlandsdialekt prøvde seg.. ca 10% av resten prøvde seg.. (Bare til opplysning: Ingen fikk noe rabatt) Jeg sier ikke at alle er like gniene, men trenden er klar og du virker ikke akkurat som noe unntak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja... Elkjøp er neppe en god kilde for å gi deg god samvittighet for å "rane" din gamle far... :)

Elkjøp selger vel i utgangspunktet ikke (eller sjelden) skjermkort.. og de få de tar inn er ikke lav priset..

Prøv en gang til.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...