rrmagne Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Hei. Jeg er helt ny til Rome Total War og har et ganske så stort problem, som regen når jeg går til angrep med generalen og hans menn (da tenker jeg på de menne som følger med han når du klikker på hans portrett) så dør han som regel. Er det meg som gjør noe galt? Kanskje det ikke er meningen at jeg skal angripe med han i det hele tatt? Er veldig forvirra her så noen svar hadde vært kjempeflott. Alle andre tips til en helt noob i dette spillet mottas også med glede Hilsen Roy
Cuneax Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Ikke gå til angrep med generalen og hans livvakter når de er i mindretall eller mot fiender som er ekstra motstandsdyktige mot kavaleri.
Chasseur Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Jepp generalen er til for ikke å slåss mer eller mindre . Han er fin og angripe fra siden og bakfra da, men ikke risiker han på noen måte.
Hr. Jenssen Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Jepp generalen er til for ikke å slåss mer eller mindre . Han er fin og angripe fra siden og bakfra da, men ikke risiker han på noen måte. Han er jo fin til å styrke mennene. De har vanskeligere for å gi opp om generalen er rett bak ryggen på dem. Det gir dem mot.
ZlummGlumm Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Bruk generalen tell flanke angrep, eller kanskje bare som reserve. Bare pass på at du alderi prøver å ri en spydtropp rett ned... skal du angripe noen så må det enten værra ryggen dems eller noen svake archers eller no sånn.
Liestöl Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg bruker nesten altig general troppen min heile tiden. Har jeg fleire kavaleri tropper så plusser jeg dei på. Generalen dør nesten alldrig pga. at generalen er "smart" og holder seg alltig i bakhold. Men når jeg ser at livaktene begynner å dø fort er det på tide å rygge unna. Men jeg seier; bruk generalen med kavaleriet ditt. Han og gjengen slakter villt Endret 3. februar 2005 av Liestöl
DurinVIII Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 (endret) Generalen setter du rett bak kamplinjen(For å styrke troppenes moral), også kan du bruke han til enten å tette igjen der hvor fienden bryter igjennom, eller til å sette inn døds-støtet der fienden er svak, og kanskje sette i gang en masserout Edit: Lief Endret 3. februar 2005 av DurinVIII
rrmagne Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Skrevet 3. februar 2005 Tusen takk for svar Funka mye bedre nå...Noen andre gode tips som gjør at jeg får enda mer ut av spillet? føler at jeg surrer noe veldig i grunn hehe Roy
rrmagne Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Skrevet 3. februar 2005 Er veldig usikker på hvordan jeg benytter de forskjellige ressursene som du finner på kartet? Må jeg gjøre noe spesielt eller blir disse "brukt" av seg selv? Skjønner heller ikke helt dette med byer? Kan jeg kun få nye byer med ved å erobre de? eller finnes det noen måte hvor jeg selv kan grunnlegge nye byer? Roy
DurinVIII Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Byene må du erobre selv... Resurssene som ligger på kartet gjør du ikke noe med, de blir automatisk trada. Flere ressurser = mer handel = mer penger. Les forøvring FAQ en til Shicca, øverst i forumet
rrmagne Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Skrevet 3. februar 2005 Har enda et lite problem her..Jeg blir bedt om å erobre en by som ligger på en øy men når jeg går bort dit med båtene mine får jeg beskjed om at de ikke kan angripe byen? Hva må jeg gjøre? Roy
Cuneax Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Båtene kan ikke angripe byer. Du må ta med deg en hær og landsette dem på øya (som sannsynligvis er Sardinia) og deretter angripe byen (Caralis?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå