Gå til innhold

Vaske Kjerna på CPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøp 96% sprit :thumbup:

Har du noe ekstra å selge eller..... hehe :whistle:

 

Men en ting, ikke bruk neglelakkfjerner..... der er ofte isopropanol, men også noe fuktighetsgivende stæsj...... Ikke bra. Pass på at det du tørker med ikke legger igjen lo eller annet rusk. Toalettpapir er meget uegnet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Som sagt, isopropanol er vel det som går for å være "standarden". Sjekk kondensfjerneren på din nærmeste bensinstasjon. Der bør det stå isopropanolinnhold.

 

På min flaske (fra Shell) står det vel "60-99% isopropanol". ;)

 

 

Edit: Poenget er ihvertfall: Noe som løser opp stoffer effektivt (løsemiddel), men som ikke etterlater seg fettspor. Er naboen din en kjemiker kan du likesågodt spørre han om råd.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
kjøp 96% sprit :thumbup:

Har du noe ekstra å selge eller..... hehe :whistle:

 

Men en ting, ikke bruk neglelakkfjerner..... der er ofte isopropanol, men også noe fuktighetsgivende stæsj...... Ikke bra. Pass på at det du tørker med ikke legger igjen lo eller annet rusk. Toalettpapir er meget uegnet :thumbdown:

dessverre.. har bare en snart tom flaske 70% som bla.a. har stått en natt uten kork på osv osv...

men når jeg skal bygge meg proff pc, (mot slutten av året) så skal jeg be moren min om å hente 96%, ikke noe problem å hente enda, hvis jeg får bruk for det, men hun liker ikke at jeg tenner på det.. :(

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
kjøp 96% sprit :thumbup:

Har du noe ekstra å selge eller..... hehe :whistle:

 

Men en ting, ikke bruk neglelakkfjerner..... der er ofte isopropanol, men også noe fuktighetsgivende stæsj...... Ikke bra. Pass på at det du tørker med ikke legger igjen lo eller annet rusk. Toalettpapir er meget uegnet :thumbdown:

dessverre.. har bare en snart tom flaske 70% som bla.a. har stått en natt uten kork på osv osv...

men når jeg skal bygge meg proff pc, (mot slutten av året) så skal jeg be moren min om å hente 96%, ikke noe problem å hente enda, hvis jeg får bruk for det, men hun liker ikke at jeg tenner på det.. :(

Med mindre moren din er lege, eller har spesiell tilatelse får hun neppe kjøpt 96% sprit. Faren min er tannlege, fant 96% i skapet :devil:

men ville ha prøvd med neglelakkfjerner kanskje, da det er aceton i det, eller isopropanol :)

Lenke til kommentar

moren min jobber på labb.. :grin:

(på sykehus)

 

jeg har sett hvor de har det, og de har en komode med bare en hylle i, og en plass under, nederst var det fylt opp av 96%, og oppe var det fylt opp av 70%...

sånn sett, så stod det flere slike flasker på labb benkene også, eller hva det nå kalles..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...