Gå til innhold

Hyggelig handel - Komplett Data (web)


Anbefalte innlegg

Etter ganske mye "research" på nett og mye god informasjon fra dette forumet bestemte jeg meg for å handle fra PS-data siden disse har fått så god omtale i det siste og hadde alle varene jeg trengte.

Begynte å legge varer i handlekurven, men til min forbauselse hadde de ikke hovedkortet jeg skulle ha inne for øyeblikket. Gode råd dyre da jeg vil være uten maskin om en ukes tid.

Da jeg har handlet nesten alt annet datautstyr hos Komplett Data før, sjekket jeg totalprisen der også. De lå et par hundre kroner over PSdata på de delene som kunne sammenlignes og omtrent likt ellers. Ikke så ille tenkte jeg, men hadde ikke lyst til å betale mer enn nødvendig.

Ringte Komplett og snakket med en hyggelig mann der (Eilif). Komplett Data "matchet" prisen til PS-data uten tenkepause. Meget bra. Må legge til at personen jeg snakket med også hadde god greie på det han snakket om(ikke minst siden han faktisk hadde noe av det samme utstyret jeg kjøpte selv).

Jeg skulle også ha en 17" LCD(hadde sett meg ut en bra monitor på PS-data), men Eilif var ikke helt sikker på hvilken monitor som hadde alle egenskapene jeg spurte etter(jeg er nok litt kravstor) så han satte jeg over til en som hadde god peiling på dette. Han var dessverre opptatt for øyeblikket, men ringte meg opp etter 2 minutter. Vi kom frem til en god 17" LCD fra Hansol med de egenskapene jeg trengte. Meget bra fra Komplett sin side.

 

Her er hva jeg kjøpte:

 

[*] Pentium 4 1,8 Ghz Northwood (109723)

[*] Microstar hovedkort m/bluetooth (111545)

[*] 2 x DDR 2700 Crucial 256 (111362)

[*] Chieftec 360W 2 vifter (112006)

[*] Monitor 17" LCD Hansol (silver) (111357)

 

Takker for handelen Komplett.

 

Wolverine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett er meget flimke de! SPESIELT TIL Å SPARE PLASS!!! Det er meget allright å åpne en forsending der de har spart plass ved¨å åpne en forseglet vare å trykke den in i tastaturesken, sammen med tastaturet.... komplett burde være glad den funket etterpå, eller ivertfall han lagerman som forhåpentligvis ikke jobber der lenger.

 

ellers hørtes det ut som de hadde vært greie mot deg ja :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 20:03, Krissern skrev:

Komplett er meget flimke de! SPESIELT TIL Å SPARE PLASS!!! Det er meget allright å åpne en forsending der de har spart plass ved¨å åpne en forseglet vare å trykke den in i tastaturesken, sammen med tastaturet.... komplett burde være glad den funket etterpå, eller ivertfall han lagerman som forhåpentligvis ikke jobber der lenger.


ellers hørtes det ut som de hadde vært greie mot deg ja :smile:


 

Bestile en harddisk fra en web-shop en gang (husker ikke om det var Komplett), og hentet en ENORM eske på posten. Hmmm.... tenkte jeg. Har de sendt meg forsendelsen en annen skulle ha? Åpner pakken og der er det MASSE sånne skum-ting og midt i esken, en liten harddisk. Godt pakket inn ivertfall. Hehe.

Lenke til kommentar

Tja

 

Dei tre siste gangane eg har bestill maskinvare har det vært hos Komplett. Samtlige tre gangar har dei sendt ut defekte hovedkort. Så det har blitt ei slags rutine å skr sammen pc'en, skru den frå kvarandre igjen, sende hk til komplett, vente, vente, få et som funkar og skru sammen pc'en på nytt.

 

Eg trur kanskje eg vil prøve en anna butikk neste gang, for å sjå om det finns noken der ute som klarer å sende varer som ikkje er defekte.

 

Ellers må eg seie at Komplett Data forsåvidt er ein ok butikk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-20 11:58, johnohod skrev:

Tja


Dei tre siste gangane eg har bestill maskinvare har det vært hos Komplett. Samtlige tre gangar har dei sendt ut defekte hovedkort. Så det har blitt ei slags rutine å skr sammen pc'en, skru den frå kvarandre igjen, sende hk til komplett, vente, vente, få et som funkar og skru sammen pc'en på nytt.


Eg trur kanskje eg vil prøve en anna butikk neste gang, for å sjå om det finns noken der ute som klarer å sende varer som ikkje er defekte.


Ellers må eg seie at Komplett Data forsåvidt er ein ok butikk.


 

Du er ikke den eneste, sitter nå og har vært uten pc i tre uker p.g.a defekt hovedkort fra komplett.no

Hvor lang tid bruker de egentlig fra de får inn den defekte til de sender ny?

Lenke til kommentar

Den 2002-06-21 09:40, Ronnyb skrev:

Quote:


Du er ikke den eneste, sitter nå og har vært uten pc i tre uker p.g.a defekt hovedkort fra komplett.no

Hvor lang tid bruker de egentlig fra de får inn den defekte til de sender ny?


 

Heisan,

 

Når det gjelder returer har vi i det siste hatt en behandlingstid på returvarer på tre arbeidsdager. I dag vil vi behandle returer som har kommet inn til oss 14. og 17. juni.

Det er litt forskjell på returer. Reprasjon av PC med feilsøking kan selvsagt ta lengre tid en å få testet et hovedkort og få sendt et nytt til kunden, men vi streber etter å holde returbehandligstiden så rask som overhode mulig.

 

Og til annen post her, så vil jeg bare føye til at vi ødelegger selvsagt ikke varer før vi sender dem ut. Vi sender varen slik de kommer fra produsenten og dersom det er problemer med kvaliteten på nye varer så si i fra, enten håndterer vi bytte eller vi formidler videre til produsenten. Man finner link til hvor man skal henvende seg dersom man har fått defekte varer, sortert etter produsent under "Kundesenter og Hjelp" på http://www.komplett.no

Skulle man være uheldig å få et nytt prdoukt som ikke virker, vennligst ta kontakt via rett kanal så fort som mulig.

 

Og takk for mye ros og ris. Det setter vi pris på!

 

God helg.

 

Komplett.no Salg :smile:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg synes at komplett.no gjør en god jobb.

Synes at ikke bare det negative som skal komme

frem men også det positive!

 

Og jeg har selv hatt mine "problemer" med dem,

man alt i alt så er de til å anbefale.

 

Kommer fortsatt til å kjøpe fra dem.

 

 

Mvh

Cruch

Lenke til kommentar

Min bekymring er at dersom "Komplett.no Salg" fortsetter sin fremtreden med postinger så fort de finner poster når de søker på "komplett" (OK - jeg overdriver litt her, da....) så får andre butikker snusen i at det er fritt frem for gratis snikmarkedsføring her, og så flommer det over med slike poster.

Kanskje vi da får en egen ny kategori som bare heter "webshop'er"?

Jeg skulle ønske flere av de som lurer på noe om en butikk, heller kunne spørre butikken direkte.

B.T.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde bestilt en prossesor av komplett, når jeg fikk den var den sefølgelig ødelagt.

Jeg sendte denne tilbake til komplett og fikk prossesoren 3 dager senere med en lapp som påstod att jeg har ødelagt prosesoren med vilje!!!

Jeg tok prossesoren ned til startit, 1 dag etterpå hadde jeg fått en ny prossesor av startit som hadde snakt med komplett....

jeg gir komplett ternigkast -9 og startit +9

 

Et lite tips ALDRI KJØP NOE FRA KOMPLETT!!!:(

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 16:10, bollatex skrev:

Min bekymring er at dersom "Komplett.no Salg" fortsetter sin fremtreden med postinger så fort de finner poster når de søker på "komplett" (OK - jeg overdriver litt her, da....) så får andre butikker snusen i at det er fritt frem for gratis snikmarkedsføring her, og så flommer det over med slike poster.

Kanskje vi da får en egen ny kategori som bare heter "webshop'er"?

Jeg skulle ønske flere av de som lurer på noe om en butikk, heller kunne spørre butikken direkte.

B.T.


 

HALLO?!?! De svarer på postinger slik som ALLE andre webshops også burde gjøre når det omhandler dem. Vi har sett det MANGE ganger nå at folk hyler og bælger om ting hvor de tar totalt feil, hvorpå igjen Komplett Salg prøver å fortelle hva som virkelig er tilfelle. Problemet er at når opplever å vente ekstra lenge på en retur av f.eks hovedkort (selv om de ser på nettsiden at kortet er ventet inn om 2 uker), blir de totalt rabiater og skriver de værste innleggene om hvor elendige webshopper er og hvor gjerne de skulle ønske de brant ned. Se bare den tråden ang. Asus hovedkort! En person fortalte at Asus hk var dritt fordi han hadde fått defekt kort, og plutselig hadde veldig mange andre også det. Så kom konklusjonen fram at Komplett hadde fjernet Asus fra siden sin pga. at de har så ekstremt mange feil på kortene. Sannheten var leveringsproblem som gjorde det...

 

Hurra for rykter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 15:52, bollatex skrev:

Heisann alle sammen.

Nå synes jeg Komplett begynner å likne reale spyttslikkere. En ting er å forsøke å ro seg i land dersom negativ kritikk fremkommer, men å fyre opp under positive postinger også, er et hakk for drøyt etter min smak.

Jeg håper jeg slipper å oppleve liknende uttalelser fra andre seriøse webshoper her på forumet.

God helg.

B.T.


 

Er det denne tråden du sikter til? Hvor de svarer på et konkret spørsmål? I så fall vil jeg si at spyttslikking er en overdirvelse, synes det er koselig at de svarer på spørsmål fra kundene sine jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 23:52, achesham skrev:

Hei.

Jeg hadde bestilt en prossesor av komplett, når jeg fikk den var den sefølgelig ødelagt.

Jeg sendte denne tilbake til komplett og fikk prossesoren 3 dager senere med en lapp som påstod att jeg har ødelagt prosesoren med vilje!!!

Jeg tok prossesoren ned til startit, 1 dag etterpå hadde jeg fått en ny prossesor av startit som hadde snakt med komplett....

jeg gir komplett ternigkast -9 og startit +9


Et lite tips ALDRI KJØP NOE FRA KOMPLETT!!!
:(


 

jeg bare lurer på hvvor gammel du er og hva du skrev på "retur-lappen" ...

 

Jeg får bytta ting lett som det, men så har jeg ei liste så langt som et vondt år på kjøpte "deler" der!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 16:10, bollatex skrev:

Min bekymring er at dersom "Komplett.no Salg" fortsetter sin fremtreden med postinger så fort de finner poster når de søker på "komplett" (OK - jeg overdriver litt her, da....) så får andre butikker snusen i at det er fritt frem for gratis snikmarkedsføring her, og så flommer det over med slike poster.

*snip*


 

Denne type innlegg skal ikke forekomme. Vi hadde en annen runde med hets mot netconnection, og ser helst at slikt ikke skjer igjen. Vennligst unngå slikt tøv for ettertiden, ellers må vi foreta nødvendige tiltak.

 

Med vennlig hilsen moderator yummy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...