Gå til innhold

HD, 200 GB borte?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Trenger sårt hjelp angående min HD!

 

Jeg har 2 stykk stasjonære harddisker en på 80 Gb og en på 200 Gb (Begge Maxtor), problemet er nå at 200 Gb forsvant fra "My computer".

 

Hendelsesforløp:

1. Koblet til ekstern HD 200 Gb (Seagate Barracuda)

2. Overførte en rekke mindre filer fra Stasjonær til ekstern HD.

3. Midt i overføringen fikk jeg feilmelding om at en av filene ikke kunne flyttes over grunnet en feil med filen el. (husker ikke helt)

4. Jeg prøver å overføre de samme filene igjen

5. Pc'en låser seg

6. Jeg restarter Pc'en og 200 Gb stasjonære er borte fra "my Computer"

 

Jeg ser disken i diskmanagement, her står den som ikke initialisert og med 200 Gb ledig plass.. Problemet er at denne var nesten helt full av datafiler som jeg gjerne skulle hatt tilbake..

 

Har forsøkt, som jeg alltid gjør når noe går galt med pc'en, å gjennopprette til et tidligere tidspunkt, men dette fungerte ei! Disken er fortsatt ikke initialisert..

 

Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at den eksterne harddisken skulle stått som master, men det skulle vel ikke påvirke funksjonen til den stasjonære, eller?

 

PLEASE HJELP!!!!

 

Wild

Endret av perwilli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar!!!

 

Det viktigste for meg er å få tilbake data fra den stasjonære disken. Så midlertidig er den eksterne HD koblet vekk.. Så problemet med den får jeg ta senere (Det at jeg nevnte den var kun til opplysninger for hva som kunne skjedd med den andre, altså den stasjonære)

 

Wild

Lenke til kommentar

Alt har jo fungert tidligere, problemet med disken skjedde først når jeg koblet til den eksterne disken! Derfor vil jeg tro at problemet ikke er med jumpersettings eller kablene..

 

men dette kan jeg sjekke når jeg kommer hjem til pc'en!

 

Jeg har ikke partisjonert opp disken.. hele 200 gB ligger på en partisjon

 

Wild

Lenke til kommentar

prøv et recovery program.. finnes mange av de, som da vil lete opp alt som er på disken og gjenopprette de.

for problemet er ikke at den ikke blir registrert, men at alt er liksom "borte". blitt det hos meg på min maxtor og. brukte et program som hette recover my files. eller noe, funka bra.. fikke ihvertfal tilbake filene mine..

Lenke til kommentar
hadde det samme problemet som du beskriver her, det som var problemet var eMagic boksen. ta ut disken, og sett den i maskinen.

 

Men på den eksterne disken er det foreløbig 0 data på, den er nylig formatert via usb porten.

 

Problemet er å få kontakt med den stasjonære disken!

 

 

prøv et recovery program.. finnes mange av de, som da vil lete opp alt som er på disken og gjenopprette de.

 

Men hvis disken ikke er initialiser og ikke vises i "my computer" får jeg vel ikke kontakt med den, eller? Og da kan man heller ikke kjøre recoveryprogram?

 

Hvis du satte opp disken i diskmanagement. Prøv å gå dit og fjern og legg til stasjonsbokstaven (høyreklikk på disken). Det kan være at problemet ikke ligger på disken men måten denne ble mountet i windows..

 

Skal prøve dette når jeg kommer hjem.. for hva har jeg vel å tape?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...