Gå til innhold

Dragon | Plexibiten er ferdig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, har prøveskjært litt i plexin i dag og må si at det oversasket meg at det var så lett og skjære! :D Nå kommer det nok till og skje en del fremover nå som jeg har fått litt plexi og skjære i..

Skal også skjære ferdig vindet i døra så det passer!

Jeg prøvde og ta noen mål på et stykke plexi i dag og skjærte ut et styke på 10.5cm x 5.3 cm som passer forann ved Hdd brønn, skal risse in "TnN" der og prøve og få til noe slags belysning bak!, så update kommer vel i den nærmeste fremtid! :D

 

MvH TnN

Endret av Tnn
Lenke til kommentar

Update er noe som blir kos :D

 

Angående plexi: Skal du pusse den med fint sandpapir sånn at du får en frost-effekt, eller skal du la den være helt blank? (ps: plexi er et veldig sprøtt materiale, så pass på at det ikke sprekker.) Hvor tykk plexi er det forresten?

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Skal lage noen effekter i plexien og sånn, lage en liten Etch.

Det er plexi type lexan så den sprekker aldri! eller nesten aldru, tåler masse! kan bøyes fremm og tilbake uten problemer.

 

Plexien i vinduet er på 4mm og den biten jeg fikk gratis er 5mm tykk, litt for tykt til og bruke til harddisk holder kanskje, noen som har noen forslag på ossen jeg kann lage det? hdd holder altså? :hmm:

Lenke til kommentar

Plexi ting Update!

 

Lager bare en liten plexi ting update for og vise hvordan jeg har tenkt til og risse inn i Pexi biten som skal sitte fremme ved diskesstsjon "luka" :p

 

Har også byttet navn til "Dragon" ettersom jeg skal ha Drage etch og sånn, + at det er jo et Chieftec DRAGON :p

 

100_0710.jpg

Her er det Plexi biten skal sitte, i foran vifta. Vifta skal bare være der for of lyse tror jeg, ettersom jeg skal lage egen hdd holder som skal stå nederst i kabbiset

 

100_0711.jpg

Her er plexi biten som jeg så fint har skjært ut med stikksag, uten maskering eller liknende. Skal sitte foran vifta som sagt.

 

100_0712.jpg

Har satt inn plexien halvveis og den sitter som støpt! :D

 

100_0713.jpg

Her er plexi biten satt inn i sporet og kommer ikke lengre inn, sitter kjempe bra og er ikke løs på noen måte!, kunne ikke ha kuttet den til bedre!

 

100_0716.jpg

Her er vifta på bak plexien men kamera funker dårlig på nærbilder uten blits, men det synes at lyset fordeler seg litt.

 

100_0718.jpg

Her har jeg prøverissa inn det som skal stå på en annen plexi bit, ble ganske bra + at det er lett og risse inn, bare man tar seg tid til det. dette gjorde jeg fort på 5-6 min.

 

Slik!

Kommer nok enda en update snart når jeg får gjort litt til!

 

Mvh TnN

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Ser fint ut dette, likte spess effekten med vifta, det ble stilig!

Tips: Kanskje bruke litt mindre bilder? Det er jo thumbnails, så det gjør jo ikke noe med litt mindre bilder. :thumbup:

Mja.. er det ikke greit med litt store bilder da? så slipper du og måtte trykke på bildet og laste opp en gang til før du kan se detaljer? kan sikkert bytte men har ikke tid i dag må nok vente til i morgen! ;)

Lenke til kommentar
hehe, kan endre til 400x400 er det ikke det som er MAX egentlig da? :blush::whistle:

 

men er det virkelig såå mange som har modem enda?

..adsl... :roll:

Er ikke såååå lenge siden jeg fikk DSLdekning, så det er sikkert mange som fortsatt sitter med modem eller skjermer som ikke klarer så høy oppløsning. Like greit å lage de til thumbnails før en moderator kommer og sletter bildene fra innlegget ditt :)

 

Så flott ut med den plexien. Noe du kan gjøre hvis du skal lage noe å feste diskene i av plexi, men trenger plexien tynnere er å leke litt med en dremel/slipemaskin ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...