d0ppler Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Spiller gothic 2 for tiden, og jeg forbanner meg selv på at jeg ikke har oppdaget spillet før nå. Helt sinnsykt spill som er mer eller mindre perfekt. Har heller ikke spilt Gothic 1, men alle sier spillet er bra, men kanskje dette er litt avlegs pr. idag? Det jeg lurer på er om jeg vil like Gothic 1 like mye som Gothic 2, og hvor jeg evt. kan få kjøpt dette spillet..
vidarkri Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Aaahh.... Gothic 2 ja. Det er virkelig en perle. Vet faktisk ikke om det går ann å få tak i Gothic 1 lenger, jeg har ihvertfall ikke funnet det. Men siden du spiller 2ern nå så blir det ikke så lenge å vente til Gothic 3 kommer til høsten.
sixx Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Gothic 2 er bygd endel opp på historien av enern, så skal du virkelig ha med deg hva som skjedde er 1ern et must
Hr. Jenssen Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Aaahh.... Gothic 2 ja. Det er virkelig en perle. Vet faktisk ikke om det går ann å få tak i Gothic 1 lenger, jeg har ihvertfall ikke funnet det. Men siden du spiller 2ern nå så blir det ikke så lenge å vente til Gothic 3 kommer til høsten. Ehm, det er ikke bestemt når Gothic 3 skal lanseres, og hvis det i det hele tatt skal lanseres i år, blir det så sent som mulig...
NothgaliC Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg er villig til å bytte Gothic 1 med Gothic 2.
Elendil Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg er villig til å bytte Gothic 1 med Gothic 2. Dette var urimelig da.
d0ppler Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Skrevet 1. februar 2005 Jeg er villig til å bytte Gothic 1 med Gothic 2. ikke helt umulig.. dvs. da er jeg nødt til å kjøpe en ny gothic 2 og bytte med deg, siden dette spillet kommer jeg til å spille lenge.. Skal ihvertfall runde det med alle guilds... **Noterer meg dette bak øret, som det heter **
WideAwake Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Jeg satt selv med samme spørsmål for rundt et halvt år siden etter å ha spilt Gothic2 i utalige timer. Ente opp med og skaffe meg Gothic 1 og spille det utalige timer også. Like genialt som 2ern jeg angrer ikke. Det eneste som er forskjell er grafikken noe dårligere, men det glemmer du så fort du begynner å spillle. Det vill gi deg en uverdelg forstålelse av G2. Alt du liker med G2 er i G1. Kontrolloppsette i G1 er noe anerledes men ikke være en at du er vant til det etter 30min. Jeg anbefaller G1 på det HØYESTE og venter i spenning på lanseringen av Gothic3. Er det no mer spesefikk med G1 du lurer på så har jeg antaglig vis svar på det å Når det gjelder anskaffelse må du nok gå til Piranha Bytes sin side. PUBLISHER: XICat Interactive DEVELOPER: Piranha Bytes
vidarkri Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Hva går gothic ut på ? hva slags type spill ? Det er et av de beste rpg som er gitt ut spør du meg. Det er lagt til middelalder med trollmenn, orcer, drager mm Grafikken er suveren, musikken er helt utrolig, og taleskuespillet er langt over snittet. Storyen er bra. Jeg holder dette spillet som et av topp tre rpger i sammen med KOTOR og Morrowind.
Dinsdale Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Ikke alle som er enig når det gjelder dialogen. Men spillet er min favoritt. Det som jeg har merket etter en god stund på dette forumet er at alle hyller dette spillet. Dumt, og rart, er det da at utenfor Tyskland solgte spillet, iflg Atari, så dårlig at "Raven" (add-on til G2) ikke blir lansert i engelsk drakt. Den kom nettopp i polsk drakt så det er lov å håpe. Jeg har ikke spilt G1, uvisst av hvilke grunn, men sjansen for at jeg handler er stor.
Hr. Jenssen Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Hva går gothic ut på ? hva slags type spill ? Det er et av de beste rpg som er gitt ut spør du meg. Det er lagt til middelalder med trollmenn, orcer, drager mm Grafikken er suveren, musikken er helt utrolig, og taleskuespillet er langt over snittet. Storyen er bra. Jeg holder dette spillet som et av topp tre rpger i sammen med KOTOR og Morrowind. Nåja, må rette litt på deg. Du må ikke si at det er satt til i middelalderen. Det er en slags middelalder, fordi den virkelige middelalderen inneholdt jo ikke orker og mega-mygg osv. Grafikken er ikke akkurat suveren i detalj, men jeg kan love dere folk at man fort får en liten tåre i øyekroken når dere ser solnedgangen, eller de dagene man kan vandre i Khorinis, med knapt noen skyer på himmelen, og folk er ute og snakker med hverandre om det som er nytt, og alle koser seg skikkelig. Gothic 2 må være et av de eneste spillene jeg har spilt, hvor jeg har blitt trollbundet av den fantastiske stemningen. Kurt_P: Ser du Gothic 2 en plass, KJØPER DU DET! Liker du RPG, bør du absolutt kjøpe dette. Og om du har spilt KOTOR, og likte KOTOR's konsept, er det ingen tvil om du får rett spill i nevene med Gothic 2.
Dinsdale Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Interessant den sammenligningen med KOTOR. Men jeg mener å ha lest at combat ikke er i real-time i KOTOR, er det riktig? Det var nemlig derfor jeg ikke ville teste det, for det er viktig for meg
Axefjord Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 (endret) Ikke alle som er enig når det gjelder dialogen.Men spillet er min favoritt. Det som jeg har merket etter en god stund på dette forumet er at alle hyller dette spillet. Dumt, og rart, er det da at utenfor Tyskland solgte spillet, iflg Atari, så dårlig at "Raven" (add-on til G2) ikke blir lansert i engelsk drakt. Den kom nettopp i polsk drakt så det er lov å håpe. Jeg har ikke spilt G1, uvisst av hvilke grunn, men sjansen for at jeg handler er stor. Ikke så rart at det solgt dårlig. Jeg er jevnlig innom flere databutikker, men ingen har hatt inne Gothic 1 eller 2. Så aldri snurten av spillet noe sted. Edit: Bor forresten i vesterålen (øst for lofoten). Endret 3. februar 2005 av blackninja
CPurcell Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Da jeg fikk tak i Gothic 1 og installerte det på min pc så visste jeg ikke hva jeg skulle forvente. Jeg hadde fått vite at det var bra, men det virket litt rart for meg liksom. Men jeg bestemte meg for å prøve det. Jeg hadde akkurat blitt ferdig med skolen og hadde ikke noe å gjøre. Så jeg installerte og begynte å spille, og herregud som jeg spilte. Moren min måtte dra meg ut av rommet for at jeg skulle spise noe mat. Jeg satt meg ned og spilte time etter time etter time. Gothic er det første spillet som har gjort det med meg. Jeg ble slukt inn i spillet. Jeg våknet opp og det første jeg gjorde var å spille, og det siste før jeg la meg var også å spille. Det var en god stund jeg bare var låst inni rommet mitt og bare spilte det spillet. Og for en god følelse når jeg ble ferdig med det. Og når 2ern kom, herregud da fortet jeg meg i å få tak i den og installere og så spille. Jeg anbefaler alle å prøve Gothic 1, det er et bra spill med en veldig god handling. Jeg gleder meg som bare søren til 3ern. Det kjedelige er at jeg jobber mye for tiden og kommer sikkert til å gjøre det da det spillet kommer ut. Så jeg kommer ikke til å få så god tid til å spille. Men spille skal jeg!
Kurt P Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 kan det sammenlignes med diablo 2 ? er det 3D eller 2D ?
CPurcell Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Gothic er i 3d. Jeg spilte Diablo 2 veldig lite for en god del år siden. Og jeg mener at de ikke er like spill. På en måte kanskje ja, i og med at du får tak i items og går opp i level og sånt. Men det er forskjellig måte å styre karen på og verden er jo liksom forskjellig. Og jeg vet, eller husker ikke, hvordan det var i Diablo 2. Men her får du masse missions, noen du må og noen du ikke må gjøre. Og det er forskjellig type missions. på noen er det bare å hente noe, snakke med noen. Og noen er for å for eksempel bli akseptert inn i en gruppe. Vet ikke om dette sa deg noe men.... Jeg er kanskje ikke riktig person til å svare på dette, men er på jobb og har ikke noe bedre å gjøre.
Hr. Jenssen Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Interessant den sammenligningen med KOTOR. Men jeg mener å ha lest at combat ikke er i real-time i KOTOR, er det riktig?Det var nemlig derfor jeg ikke ville teste det, for det er viktig for meg KOTOR er i Real-time, men man kan trykke på "pause" når man vil. Og når man ser en fiende et stykke unna, kommer pause-funksjonen automatisk på (med mindre du slår av automatisk), slik at du kan bestemme deg om du vil angripe med sverd, lighsaber, pistol, granat, osv osv. Jeg syntes også dette var SYYYKT kjipt i starten, og jeg la det ganske kjapt fra meg. Men av en eller annen grunn tok jeg opp spillet over en måned senere, og begynte fast og bestemt å spille det. Og til min store forbauselse; spillet ble ikke, som mange andre spill, kjedeligere etter hvert, men bedre og bedre! Mot slutten var spenningsnivået så høyt at jeg måtte drepe siste boss TO ganger!^^ Seriøst, prøv KOTOR! Liker du det ikke, kan du sende det til meg, og jeg vil betale akkurat den prisen du betalte for det! Det garanterer jeg!
Dinsdale Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Ok. Fant det til rundt 160,- på Play, men jeg tror jeg venter til tirsdag (11 feb.) Da kommer KOTOR2 Iflg preveiws er spillet ganske likt, combaten hvertfall, mens mye er bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå