Gå til innhold

Hva tjener egentlig hw.no på?


Anbefalte innlegg

men, hvis HW.no gikk med så mye i overskudd, så synes jeg at de burde ha oppgradert forumserveren litt...

 

jeg opplever stadig vekk at forumet henger veldig, men jeg tror det en stund siden jeg har hatt problemer med å komme inn...

 

en periode før, så måtte jeg oså gå inn på forumet ved å bruke linkene på hw.no(hadde sikkert gått å skrive forum.hardware.no), for forum.overklokking.no virket ikke da.. (dette var også fra og til)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forumserveren er en forholdsvis bra maskin. Vi kjører derfor noen tester på å fordele forumdatabasen over flere servere for å oppnå bedre ytelse enn det vi har idag.

 

Det å kjøpe en ny, enda kraftigere server kan hjelpe en stund fremover, men med den veksten vi har er ikke dette en løsning for all fremtid. Vi må også vurdere andre alternativer som tåler betydelig større trafikkvekst :-)

Lenke til kommentar

HW er norges beste data-site,uten tvil!

Som (for)bruker her må man da også være klar over at HW har en betydelig markedsmakt!

Skal man i dag starte og drive en vellykket internett-butikk vil dette være meget tungt uten å ha HW med på "laget".

Dvs. at man må reklamere på HW, som er den siten som treffer flest brukere, samt også være med i prisguiden.

Det å betale HW for treff i prisguiden vil jo bare være lønnsomt hvis du er blant de som har lavest pris.

Du bør også være så lur at du ikke leger deg ut med forumbrukerene her, da word-of-mouth, fungerer utrolig effektivt!

 

Så fra et forbruker synspunkt medfører jo dette stort sett bare fordeler, eller hva?

Lenke til kommentar
Forumserveren er en forholdsvis bra maskin. Vi kjører derfor noen tester på å fordele forumdatabasen over flere servere for å oppnå bedre ytelse enn det vi har idag.

 

Det å kjøpe en ny, enda kraftigere server kan hjelpe en stund fremover, men med den veksten vi har er ikke dette en løsning for all fremtid. Vi må også vurdere andre alternativer som tåler betydelig større trafikkvekst :-)

Hvis dere har ett overskudd på 1 million, og dere må vurdere å kjøpe en ny server. Da må jo en slik server koste sabla mye?

Lenke til kommentar
Hvis dere har ett overskudd på 1 million, og dere må vurdere å kjøpe en ny server. Da må jo en slik server koste sabla mye?

Hvorvidt man bruker 50k eller 100k på en server har ikke SÅ stor betydning på det man får igjen. Selv om pengebeløpet er det dobbelte opplever man langt i fra en dobling i ytelse.

 

Vi bruker i stedet ressurser på å vurdere ulike løsninger (programvare- og maskinvareoppsett) som kan gi oss ytelsesforbedring.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...