Gå til innhold

Post 6600GT OC resultat.


Anbefalte innlegg

amundsene Skrevet 04/02/2005 : 23:05

bruker expertool, et program som følger med alle gainward GS (golden sample) kortene i 6xxx serien. Dette er svært bra for så lenge man bruker dette til å klokke kortene deres med så går det ikke på bekostning av garantien

 

Nja, hvis du leser alt nøye, så ser du at på de hastigheten din kjærne går, har du nok kjørt fra garantien for ca 100 Mhz siden :p Det gjelder opp til den farten de garanterer det for, dvs 540 1150 på GLH. Over det er du på egen hånd...

 

Btw, litt rart du får 661Mhz med Expert tools, min går ikke lenger enn 650..?

 

Edit; rettet noe tallfeil :)

Takk for quten!

I programmet kan man velge enhanced mode settings, da vil ikke klokkingen gå på garantien, går man over de verdiene som da gis, går dette på bekostning av garantien, ikke som jeg sa tidligere at det ikke går på garantien uansett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva program bruker folk til å overklokke med egentelig?

Trialen min på Powerstrip gikk ut no, så eg bruker Rivatuner, men no kjem eg berre opp i 1170 på minnet. :dontgetit:

Får du altså klokket mindre med et klokke program enn et annet?

Eller går det ikke an å skru den høyere med Rivatuner, har aldri prøvd det jeg...?

Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 05/02/2005 : 11:21

  Hvis man bruker Coolbit 2.0 reg entry,

 

lastes ned her:

 

http://downloads.guru3d.com/downloadget.ph...24b86ca2d571660

 

integreres frekvensstyringen i nvidias egne innstillinger. Her kan man dra ramen opp til 1400 MHz, og core til 1000 MHz... Det ville nok gitt resultater

Ja, det høres ut som samme som det jeg bruker, selv om jeg fikk den funksjonen via Expert tools, som jeg da avinnstalerte igjen, men den intergrerte funksjonen ble igjen i Nvidia innstillingspanelet. Syns det virker bra, ble liksom litt smør på flesk med 2 klokkeprogrammer med hver sin kjørende prosess osv.

 

Eneste jeg ikke liker er at det er vanskelig og sette akkurat de tallene jeg vil, litt vel følsomme greier, og går i trinn av 3 og 3 tror jeg det var. Kan stille litt på musehastighet kanskje?

 

Prøv å last ned det Satrucci_, kanskje det hjelper! (er vannblokk underveis forresten? spent på å høre om det :) )

Lenke til kommentar

Hoho...

Installerte Zalman Vf700 CU i dag.... morro..

Før jeg klokket så fikk jeg 7835 i 3dmark03

Etter jeg overklokket til 616/1230 fikk jeg 9375

Ikke dårlig for en n00b syntes jeg=)

 

Har ikke overklokket noe annet enn skjemkort

XFX 6600gt pcie

 

 

Brukte forøvrig bare regfilen fra coolbits og overklokket i instillingene for skjemkort menyen på desktopen..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
:w00t: Ho ho, nå har jeg nettopp kjørt 2 runder 3Dmark 03, med litt skikkelig klokking på mitt Gainward 6600GT og fikk 9720 poeng!

 

Det var med 622/1270, det må da være veldig bra? Jeg er i alle fall strålende fornøyd med det resultatet.

 

Til daglig kjører jeg 600/1250, som gir 9444 poeng i 3Dmark 03 :)

Fikk 9706 på 3DMark 03 med mitt Gainward 6600GT GS ved 601/1170 (standard 540/1050) uten artifacts, gikk jeg over dette på kjernen fikk jeg artifacts. håper å få det høyere på minnet ved litt tweaking

Lenke til kommentar

Ja, min nyeste rekord med Gainward glh kortet mitt er 10579 3DMark 03.

Det var ved 643/1310!

Artifacts får jeg merkelig nok ikke uansett hva jeg gjør nå, men det klarer ikke ikke slike farter over tid, ender med blåskjerm etter en tids spilling. Så kjører det på 631/1260 til daglig.

 

sparks Skrevet 24/06/2005 : 15:38

  Det overklokkingsprogrammet som følger med Leadtek 6600GT suger.. Kan jeg bruke noe annet klokkeprog? 

Du kan veøl bare laste ned coolbits som torkelma linket til litt lenger opp på siden her. :)

Lenke til kommentar

Hallo..

 

Spesielt til deg Satrucci:

Vil bare "trøste" deg litt med å si at jeg kjører mitt Gainward GF6600GT GS på 532/1032!! (org er 540/1050) GPU tempen kommer oppover mot 80C under spilling på org klokk, og da hakker det som f*** før driten låser seg å jeg må restare.

 

Jeg hadde ikke dette problemet med en gang kortet var nytt, men klokket det en del.. eller.. ikke høyt, men klokket det mye opp og ned.. klokket det ikke over GLH hastighet en gang!

Men det ser ut som det har fått litt skade etter OC.. Har org kjøler, og bra viftekjøling i kabinettet. Vurderer å kjøpe Zalman VF700-Cu kjøler så jeg kan klokke det litt OVER org klokk i det minste men.. -.-

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29/06/2005 : 18:54

  Ikke vært borti nVidiakort siden GF2'ern, og heller ikke overklokket et. Prøvd meg på CoolBit og ved "klokkebar'ene" står det 2d og 3d. Skal jeg klokke begge likt eller hur?

 

Glem det.... Skal vel bare klokke 3d 

Spørsmål og svar i samme innlegg ja :p

Men ja, som du sier. Du har ingen fordeler med og klokke 2D delen, eneste som skjer er at du får samme bildekvalitet, men kortet produserer mer varme, og bruker mer strøm enn nødvendig. :)

Lenke til kommentar

Jeg får bare klokka mitt asus 6600gt/td 128mb til 560/1057. Det synes jeg er veldig dårlig når standard er på 500/900 :ermm:

 

Score i 3dmark03 ble 9585, noe som jeg tror er holdbart på et slikt kort, tross klokkinga gikk trått!

 

skrur jeg høyere låser det seg eller det kommer sinnsykt mye grønne firkanter. Har testa med rivatuner og powerstrip.

 

Edit: Er det forresten vanlig å endre på voltage i bios på skjermkortet? Er det fali?

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 30/06/2005 : 20:05

  Jeg får bare klokka mitt asus 6600gt/td 128mb til 560/1057. Det synes jeg er veldig dårlig når standard er på 500/900 

 

Score i 3dmark03 ble 9585, noe som jeg tror er holdbart på et slikt kort, tross klokkinga gikk trått!

Jeg syns jo det var en relativt bra score med den klokken da så du har tilsynelatende et velfungerende system tross alt. Det er jo slik at klokking i tillegg til god kjøling, handler mer om grader av flaks, enn og være "flink", så du har vel ikke vært av de heldige kanskje... :whistle:

Men er det ikke det Asus kortet som skal være så stille?

Tenker bare på at stille og god kjøling ofte er to motstridene sider av samme sak, så hvis kjøleren på Asus er av samme kvalitet (blikkskrammel...) som på Gainward, men med vifte som båser mindre kan det være at det kanskje ikke er det beste utgangspunktet for klokking.

Det er vel så mye et spørsmål som en påstand altså ;)

 

Jeg har ikke hørt om noe mulighet for og endre V-core i bios (ikke dermed sagt at det ikke lar seg gjøre). Det eneste jeg kjenner til at mange har gjort er hardmod som kan øke V-core.

Om det er farlig er jo litt relativt, at sjangsen for og ødelegge noe stiger ganske dramatisk er jo ikke til og komme fra, så det er jo ikke noe god ide om man ikke tåler tanken på svidd kort. Jeg har nettopp fått meg nytt skjermkort, så hva jeg skal gjøre med dette glh kortet mitt nå er litt uvist, mulig jeg tester en sånn hardmod etterhvert siden det klokker såpass bra.

 

Men Stian_t, er du sikker på at du ikke har løs kjøler eller noe, dårlig kontakt, støv, treg vifte osv?

Mitt Gainward klokker faktisk bare bedre og bedre det. Jeg kjører jo på vann, så greit at tallene kanskje er høyere, men som du ser av min siste score kjørte jeg da på 643/1310, og det var bare og glemme slike farter da det var nytt.

Det er selvsagt ikke umulig at det som du sier har blitt skadet på noe vis, men det, samt at du har nok strøm kunne være verdt og sjekke grundig i alle fall syns jeg.

Lenke til kommentar
Det er jo slik at klokking i tillegg til god kjøling, handler mer om grader av flaks, enn og være "flink", så du har vel ikke vært av de heldige kanskje... :whistle:

Hehe, der har du meg i et nøtteskall! Maskina mi er en

 

Men har lest at asus skal være et hestehode foran de andre 6600gt kortene, så da har de vel tillatt seg å skru ned litt på kjølinga for å få et "stille" system. Tenkte å gå over til vannkjøling når lønninga kom, men akkurat nå er det litt skrantent.

 

Kjølinga er ganske stille ja, men den blåser ikke så mye mindre enn en cpu-vifte, så om du har vannkjøling på cpu vil det være en bommert å tro at systemet vil forbli lydløst ved innkjøp av et asus 6600gt(men da har man vel vett nok til å koble på kortet inn på vannkjølinga).

 

Edit: Glemte å si hva maskina mi er, men den er uansett en vandrende blodig harelabb. Bringer knapt annet enn ulykke, og orker ikke mer hver gang den får vare som ikke er topp kvalitet.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar

Med mitt XFX 6600GT fikk jeg til 570/1193

 

Dette resulterte i 88793dmarks.

Med kjøling på rambrikkene skulle jeg alltids ha fått de over 1200Mhz , men med zalman kjøleren montert er det ikke plass.

Frykelig varme blir de ved 1193Mhz iallefall!!

Lenke til kommentar

MSI 6600 GT: 500/900 originalt, kjører nå 550/970.

 

Gikk fra 7349 3dmarks (03) til 8021. Dette er jeg rimelig fornøyd med, iallfall siden det er stock kjøling. Hvor mye tror dere jeg kan klokke dette kortet med original kjøling? Spør fordi det ikke er noen temp. sensor på kortet, så det er vanskelig å vite hvor grensa går mtp varmeutvikling.

Lenke til kommentar
V36a Skrevet 11/07/2005 : 02:06

  MSI 6600 GT: 500/900 originalt, kjører nå 550/970.

 

Gikk fra 7349 3dmarks (03) til 8021. Dette er jeg rimelig fornøyd med, iallfall siden det er stock kjøling. Hvor mye tror dere jeg kan klokke dette kortet med original kjøling? Spør fordi det ikke er noen temp. sensor på kortet, så det er vanskelig å vite hvor grensa går mtp varmeutvikling.

Trodde alle hadde tempsensor jeg. Men uansett jeg klokker så langt det er rent og stabilt uansett jeg, også med stock kjøler. Med mindre du har veldig dårlig luftflyt i kabinettet vil det lage artifacts/crashe lenge før det blir svidd. Disse kjærnene har en slowdown temp på 127 grader var det vel, og i alle fall var det med stock kjøler på mitt gainward langt unna slike temperaturer selv med 600Mhz på kjærnen. Lå vel opp mot 85-90 på det værste, og det var ca 5-10 grader mer enn uklokket.

 

Så jeg kan selvfølgelig ikke gi noe garantier, klokking er jo en viss risiko, men du er svært uheldig om det går galt. En annen sak er at jeg er rimelig sikker på at det er mange som gjør som meg, ubevist! Skal man se temperaturen under load må man enten ha sofware som logger, eller som meg to skjermer. Temperaturen man ser 5 sekunder etter feks kjøring av 3DMark har lite med hva den faktisk er mens belastingen er full. Stock kjølerne er såpass dårlige at temperaturen går svært raskt opp og ned ved belastning :)

 

Klokk i vei, er mitt råd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...