Gå til innhold

Bytte ut chipset vifte med passiv kjøl på NF7 V.2?


Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut den lille vifta på hovedkortet mitt med en passiv kjøler (en sånn taggete en ;)) fra et MSI nforce2 kort.. Kan det bli problemer med dette? For varm chip eller annet? ...prøver å stilne maskinen min litt om dan:) Må få med at jeg kanskje tenker å overklokke noe, øke fsb fra 166 til 200 for eksempel, men dette jeg ikke sikker på. En stillegående maskin er viktigst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifta skal ikke bråke !

 

Hvis den gjør det kan du prøve å smøre den ved å skru av vifta, ta av klistrelappen og dryppe litt olje eller ha på litt fett på akselen.

 

Hvis det ikke hjelper bør du klage og be om en ny vifte.

 

Hvis du skal skifte til passiv kjøler så må du demontere HK for å komme til.

Lenke til kommentar
Vurderer å bytte ut den lille vifta på hovedkortet mitt med en passiv kjøler (en sånn taggete en ;)) fra et MSI nforce2 kort.. Kan det bli problemer med dette? For varm chip eller annet? ...prøver å stilne maskinen min litt om dan:) Må få med at jeg kanskje tenker å overklokke noe, øke fsb fra 166 til 200 for eksempel, men dette jeg ikke sikker på. En stillegående maskin er viktigst.

En kamerat av meg gjorde akkurat det samme som du har tenkt til nå, og systemet fungerer finfint den dag i dag. Anbefales ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...