Gå til innhold

Nforce4 Ultra kort med 2 pcie x16?

Innos

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det en feil eller er det noe sånn at du kan ha 2 men så bytter du skjermkort, f.eks et geforce6800 ultra og et x850xt elns? Forstår ikke en døyt, sikkert en feil?

edit: Trodde liksom dete bare gjaldt SLI utgavene jeg. :ermm:

Endret av hba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hai! skjønner ikke helt spørsmålet, men her er et skudd i mørket... :whistle:

med nForce4 SLI brikkesett kan du kjøre to identiske skjermkort av Geforce6... PCIe. du kan fint bruke ett ATI X850XT PCIe, men ikke kjøre to slike i SLI på nForce4. GeForce6... PCIe bruker en "bro" mellom kortene. Etter det jeg har forstått kommer ikke ATI til å bruke denne måten på deres kort.

ATI kommer med et tilsvarende brikkesett som støtter SLI for deres egne skjermkort.

correct me if I'm wrong. :thumbup:

Skrevet
hai! skjønner ikke helt spørsmålet, men her er et skudd i mørket... :whistle:

med nForce4 SLI brikkesett kan du kjøre to identiske skjermkort av Geforce6... PCIe. du kan fint bruke ett ATI X850XT PCIe, men ikke kjøre to slike i SLI på nForce4. GeForce6... PCIe bruker en "bro" mellom kortene. Etter det jeg har forstått kommer ikke ATI til å bruke denne måten på deres kort.

ATI kommer med et tilsvarende brikkesett som støtter SLI for deres egne skjermkort.

correct me if I'm wrong. :thumbup:

nesten, det skal hete noe annet.

bortsett fra det blir det vel rimelig likt

Skrevet

Glemte link som vanlig, dette kortet jeg siktet til. Den artikkelen var svar på spørsmålet mitt, takker. :)

Og skrev mye tydeligere en utrolig mange andre gjør, så slutt å klag, hvis jeg hadde lagt til linken så hadde det vært helt ok skrevet!

Skrevet
hba Skrevet 30/01/2005 : 17:57

Glemte link som vanlig, dette kortet jeg siktet til. Den artikkelen var svar på spørsmålet mitt, takker.

bare hyggelig! blir gøy å se en test av ATIs AMR chipsett og om det blir bedre enn SLI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...