Gå til innhold

sparklingblue.net v2 » Tilbakemeldinger..?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter 6 måneder med versjon 1 av sparklingblue.net, så er det kanskje på tide med en oppgradering. Planleggingen begynte i desember 2004, men da var det eksamensstress og lignende, så det ble med planleggingen. På veien har jeg prøvd ut forskjellige stilarter, den ene bedre enn den andre. Til slutt fikk jeg gjort ferdig den versjonen jeg ble mest fornøyd med, dvs den jeg har publisert nå.

 

Hvilken stilart jeg bruker har jeg vanskelig med å legge ord på, ville igrunn ha noe enkelt med minst mulig skrikende elementer som tok vekk oppmerksomheten. Fargetemaet er i stor grad videreført, da jeg var fornøyd med blåfargen i versjon 1. Om jeg har oppnådd det jeg jeg var ute etter, får være opp til andre å bestemme.

 

Da kan andre mennesker få komme med det de ønsker å fortelle meg, gjerne konstruktive tanker, det settes pris på.

 

Når det gjelder bildet på hovedsiden, så er det egentlig bare en midliertidig løsning mens jeg finner noe mer passende. Uten bilde så det ganske tørt ut.

 

Link:

sparklingblue v2

 

Mvh Marvil.

 

EDIT: V1 kan beskues her.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne falt helt klart i smak, Anders!

Har kun én ting å kommentere på, tho.


  •  
  • «Design»-knappen bugger. Ser ut som du flytter bildet for mye.
     

Edit: Der funket den, jo :) Ellers vil jeg bare si at dette her er et veldig godt stykke arbeid, liker det ekstremt mye bedre enn V1 (selv om den også var konge ;) )

Takk. :)

 

Hm, fant ikke helt bugen du referte til, men fant ut at Design-siden bugget både i IE6 og Opera.. :(

 

Noen forslag..?

 

Edit: Ah, daså.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Tanker fra meg:

- som du sier, ren og enkel for å holde fokus på tekst/innhold

- bredden er vel sikkert ok, den er hvertfall godt under 800px i bredden ;)

- på kolonfon siden, punktlista under erfaringer føles et lite savn for bullets

- fargene ellers på siden ser ut til å matche navnet på site, men føles ikke så sparkling ut men ;) den er blue i det minste. Men det er vel mulig arbeidet på designsiden veier opp det hele så det fortsatt er sparkling ;)

- akkurat nå så tok jeg en reload av siden og tekst wrappet seg under menyen :p (FF 1.0)

- vet ikke hvor nødvendig det er å bruke bilder på menylenker og headings

Lenke til kommentar

  • Rar ting: Når jeg så på design-siden første gang så det helt fint ut, men når jeg refreshet så det plutselig sånn ut, i tillegg til at alle de andre sidene så tilsvarende vraket ut (ja, jeg bruker Firefox) :dontgetit:
  • EDIT: Oki, du fikset det :o)
  • Digger fargene, mer er det vel ikke å si om den saken :o)
  • Syns alt var veldig rent og pent - men kanskje en smule kjedelig? Savner noe "liv" liksom :hm:
  • target="_blank" :thumbdown:
  • <pirkemodus>Kunne tenkt meg brukervennlige URL'er med mod_rewrite</pirkemodus>

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Fulu

- Den er kanskje ikke så sparkling (lenger), det stemmer nok ja.. Om du har forslag til hvordan den kan sparkles opp, så tar jeg imot med åpne hender.. :p

- Bullets kan jeg legge til ja. Den lista kom egentlig før jeg hadde opprettet bullets.

- Syns det ble penere med AA-tekst i meny/headings.

 

Takk for kommentarer.

________

 

Nå skal siden se grei ut i IE og Opera også, takk til PoleCat for å løse det problemet, samt hjelp på kodeveien (det gjelder SirIce også).

Setter pris på det. :)

Lenke til kommentar
  • Rar ting: Når jeg så på design-siden første gang så det helt fint ut, men når jeg refreshet så det plutselig sånn ut, i tillegg til at alle de andre sidene så tilsvarende vraket ut (ja, jeg bruker Firefox) :dontgetit:
  • Kommer tilbake med mer når jeg har restartet browseren for å sjekke om problemet vedvarer..

Feilen er rettet opp, det var en midlertidig fjerning av float:left; som utgjorde det problemet. Den er nå lagt inn igjen. :)

Lenke til kommentar

  • Fargen - På samme måte som f.eks. mezzoblue.com har du begrenset deg til å lage blå websider på grunn av domenenavnet(og jeg; kopier), men det betyr ikke at du må bruke en tam og lite spennende blåfarge på hele websiden. Fargen er som en gammel dame, uten et fnugg livsgnist i kroppen.
    Så det første jeg ville endret, hvis jeg var deg, er fargen. Ikke nødvendigvis alt, men i hvert fall få inn minst en farge til!
     
  • Komposisjon og Oppsett - Min personlige favoritt ved denne nettsiden er at den er venstrejustert, men jeg ser ikke nødvendigheten i å gjøre den så smal. Du har sikkert 100px som fortsatt kan benyttes til hva enn du skulle ønske, gjør det!
     
  • Header - Header har som tidligere nevnt en kjedelig fargetone, men jeg liker godt hvordan du har løst det typografiske med overskriften. Jeg skulle bare ønske at det var bedre gjennomført - og kanskje litt større.
     
  • Menyen - Menyen blir for meg litt stusselig og noe rotete. Jeg ville snarest rettet den enten mot høyre eller venstre(høyre- eller venstrejustert). "Midtjustering" har aldri falt meg i smak og gjør det heller ikke her.
    Med menyen ville jeg dessuten prøvd å gjøre noe mer. Kanskje noe så kjedelig og oppbrukt som punkter hjelper den å se bedre ut(?).
     
  • Overskrifter - Når det kommer til overkriftene så er jeg litt forvirret; h2, h3 og menyskrift bruker samme skrift-type, skrift-farge & skrift-størrelse, hvorfor? Det må da være mye bedre å skille disse på en eller annen måte.
     
  • Innholdet - Innholdet synes jeg er godt og enkelt formatert!
     
  • Footer - Footer mener jeg lider samme sjebene som header; lite interessant grafisk sett i hvert fall.
     
  • Sånn til slutt - Ja, dette er et godt stykke arbeid - og det synes, men det jeg savner detaljene og mer grafisk arbeid. Skjønner at du liker det enkle og litt minimalistiske og det er fint, men for meg blir dette rett og slett noe kjedelig, beklager.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

*gi kritikk i fylla*

 

jeg liker:

måten teksten i toppen er satt opp på (tyografien) :)

 

bordene rundt img

 

jeg liker ikke:

menyen. spesielt :hover som er svart.. :dontgetit: syntes du kunne gjort mer ut av den

 

at siden ikke er midtstilly. ser litt rart ut pga tekstet i header og footer.

 

at noen av bordene er svarte

 

at det er diagonale linjer. det geynner vel å bli like utbrukt som rutemønsteret?

 

at det ikke er så mye padding-bottom for teksten i footer.

 

fargen.. syntes du kunne hatt fler av de så det ble litt spennede.

 

at teksten i footer har antialias. tror det hadde blitt bedre om du bare hadde gjort det med vanlig kode :p

 

 

 

 

alt i alt syntes jeg den ser proggesjonel ut ved første øyekast og er lettelst. det er jo bra det, hvis det er det du er ute etter. men his du er ute etter å lage en identitet som brukerene faktisk husker syntes jeg du bør gjøre den mye mer spennende. mer farger og mer grafikk ville jeg hatt. :)

 

personlig liker jeg en mer fancy side en dette. jeg har ingen problemer å lese jinnholdet selv om det er en del grafikk og slikt rundt omkring

Lenke til kommentar

Her er mine synspunkter..

 

lag menyen høyre eller venstre justert

Tror du kan finne en hover farge som er litt sprekere også.

Header er litt stusslig, hva med å øke størrelsen litt.

I design siden hadde jeg gjerne sett at headeren for hvert område hadde vært litt større , kanskje også en annen farge.

Overgangen der header og footer fortsetter over siden virker litt rar. kanskje en shadow effekt på disse også.

 

Alt i alt synes jeg dette som en gjennomført og pen side, men den mangler noe som skaper litt mer liv... tror en farge til hadde gjort seg, oransje`??.

 

Stå på..

Lenke til kommentar

Loomy:

- Har kanskje rett i at det mangler noe liv, ja. Skal se på det.

- Hva jeg mener om target="_blank" vet mangen, gidder ikke fortelle om det, men jeg bruker det fordi jeg mener det er passende.

- mod_rewrite har jeg aldri hatt noe med å gjøre, men får vel sette meg inn i det en dag.

 

Waldemeister

- En farge til har jeg vurdert, får vurdere det litt mer. Går ikke bort fra den blåfargen i v2 vertfall, syns den er grei og har livsgnist.

- Jeg liker det litt smalt, kanskje litt for smalt. Syns det flyter mye når det blir for bredt.

- Menyen skal jeg se mer på, blir nok å venstrejustere den, ja, med noe mer livlig.

- h2 og menyelementene bruker samma typografiske egenskaper, ja det er korrekt. Ser ikke helt hvor jeg har brukt h3, men om du kan vise meg det, så skal jeg vurdere å korrigere det. Ikke helt sikker på om jeg ser problematikken med at h2 og menyelementer bruker samma egenskaper, men skal som sagt se på det.

- Footer er smålig grafisk sett, ja, noe som også var litt av poenget og stilen med siden. Mulig jeg har mislykkes i det.

- Synd du opplever det som kjedelig, det var igrunn ikke poenget med siden, men heller å få mer fokus på innholdet.

 

N*

- :hover er ikke svart, men mørk grønn. Jeg sitter på en gammel CRT-skjerm, så mulig skjermen min viser annerledes enn hva nyere skjermer gjør.

- Siden er ikke midtstilt nei. Jeg har laget mange sider som er midtstilt i fortiden, fant ut at jeg skulle prøve noe annet for en gangs skyld.

- Hvilke borders blir svarte..?

- Mulig linjene er like utbrukt som rutemønsteret.

- Mer luft under teksten i footer mao ?

- Flere farger kommer nok rimelig sikkert.

 

 

Takk for konstruktiv kritikk, skal se over alt som har blitt kommentert.

 

:)

Lenke til kommentar

*krtikk i ja, du vet*

 

Jeg synes dette var et steg i feil retning. Du går fra deg til anonymt og kjedelig. Ja, det er det jeg synes. Med utrolig kjip header og nesten default border virker det som om du har satt opp et frames oppsett her. Gir ,eg i hvertfall assosiasioner..

 

Menyen er også kjedelig, og midtstilt, noe jeg ikke synes passer til en meny.

 

Kommer tilbake, hallois.

Lenke til kommentar

Her er jeg enig med Ingar, du har tatt et steg i feil retning.

Når jeg så "sparklingblue.net v2" så tenkte jeg: "ahh :love: ", men når jeg gikk inn på linken så ble det litt mer slik: "åh :ermm: "

 

Det designet du hadde før synes jeg var bedre. Jeg skjønner at du kanskje vil bytte design osv, men det du laget var dessverre for kjedelig for min smak.

Jeg fikk en sånn dårlig følelse av at "Det der skulle nok jeg og greid!"

 

Men jeg skjønner at kanskje vil bytte til et litt enklere design siden dette skal være portefølje siden din, og ikke verdens mest grafiske underverk, men jeg håpte på litt mer enn dette. Men for all del, designet var jo pent. Men det er mange "pene" design er ute og dette ble dessverre litt for tamt for meg og min smak.

 

Sorry Marvil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...