Gå til innhold

Ødelagt hovedkort pga lekkasje på pumpe


Anbefalte innlegg

Hei, for noen dager siden gikk skjermkortet mitt i stykker, og da tenkte jeg at det ikke skulle skje noe mer shit me pc'n min på en stund, men neida, etter jeg hadde skifta til et Thermaltake Shark Kabinett, puttet Thermaltake big water settet mitt inni, og drar på lan, finner jeg ut at det er en lekkasje på toppen av pumpa, så det har kommet vann på hovedkortet. dette fant jeg ut etter at jeg prøvde å starte pc'n, så når jeg startet den, begynte alle viftene å gå, men stoppet etter 3 sekunder. Har jeg fått et ødelagt hovedkort? det er fortsatt slik enda, har ligget å tørket i 24 timer, men samme problem enda. Hovedkortet er kjøpt fra komplett, og vannkjølinga fra psdata.

 

Jeg mener at det er en produksjonsfeil på pumpen, for den skal jo ikke bare begynne å lekke. men hvilken erstatning burde jeg få på dette? det er jo igrunn psdata sin feil at pc'n min ble ødelagt.

 

En hel helg med lan ble ødelagt pga dette :cry:

 

mistet skjermkort for 4000, hovedkort for 1000 kr, på 4 dager. dette er ikke morsomt, jeg vet ikke om rammen, hdd's, dvd, psu lever. men det håper jeg virkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Waterchill Antarticta selv. Du burde lese litt rundt før du kjøper noe. Waterchill Antarticta har bare fått knall kritikker.

 

Eksempel:

 

Cpu: Athlon XP-M 2400+ @ 2470 (11 x 224.58)

Core: 1.950 volt

Temp: 32-33 C Idle, 35.5 C Load

( det er per d.d. har ikke vært over 35.5 ennå)

 

Jeg leste artikkel på artikkel om forskjellige vannkjølinger og fant ut at denne var den absolutt enkleste å sette opp (INGEN i de artiklene jeg leste hadde lekkasje etter montering) og Antarticta versjonen ga god kjøling i tillegg. Jeg monterte settet og satte igang uten noen lekkasje sjekk siden jeg var så sikker på at det ikke ville lekke. Og det siden jeg hadde skaffet meg den infoen jeg trengte...

 

En stor bemerkning til de som skal ha vannkjøling. Det er VANN, ergo det leder strøm. Kan du så sette pumpen og tanken i bunnen av kassen så gjør det, aller helst utenfor, men slange strekket kan fort bli krunglete. Litt dårlig sirkulasjon i kassen kan gjøre at du får to-tre grader mer, men lekker pumpen, eller tanken har du ihvertfall prøvd å sikre deg mot vannskader på komponenter...

Lenke til kommentar
.. puttet Thermaltake big water settet mitt inni, og drar på lan....

Og her ligger årsaken.

 

Skal man på LAN bør absolutt væsken fjernes før man transporterer. Og det gjelder sikkert ikke bare ditt tilfelle.

Er man forsiktig er det ikke noe problem.

Men det man taper jo ingenting på å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...