Gå til innhold

Thermaltake Volcan 12 - mye bråk..


kizzykazz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har denne her, Volcan 12 cpu kjøler. DEn bråker EKSTREMT mye, selv om den er på laveste hastighet. Har ikke for mye peiling på slikt, men lurer på om eg kan skifte vifta, med ei Zalman, som eg har hørt er veldig bra. Men kommer lyden til å forsvinne?

 

Tipps til vifte?

 

Hører også at kabinett vitene bråker mye de også. Har dette Chieftech kabinettet. Tror det er denne Strømforsyningen som var med kabinettet da eg kjøpte det. er det mulighet for å skifte viftene der også?

 

Takk for svar :thumbup:

 

 

Mvh

 

Kizz

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ?

Den vifta bråker ikke på laveste turtall.

Vet ikke hvor kresen du er på støy men har du vannkjølt CPU, GPU og PSU samt ramdisk som harddisk så skjønner jeg at du til nød kan greie å høre den vifta på laveste turtall.

Den skal jo bare gi fra seg 20db ved 2000rpm.

Selv en helt vanlig harddisk støyer mer en det.

Jeg tror du skal lete et annet sted etter støy i maskina di.

Har du prøvd å koble den fra mens maskina går for å se om det ble stille?

 

Ikke ha vifta frakobla mer en 10 sekunder da prosessoren etterhvert vil greie å oppvarme kjøleribba slik at prosessoren kan brenne.

 

Bytter du derimot heler kjøleren mot en Zalman så blir også støynivået på fult lavt.

Lenke til kommentar

glemte å ta med at eg har AMD ATHLON 64 3000+..Lurer på om eg kan beholde det som er av kjøleribbe og slikt, og bare kjøpe en ny vifte? I strømforsyningen altså bare skifte ut viftene?

 

EDIT: ja du har rett i det. Det er tydligvis kabinett viftene som bråker. Mulighet for å skifte ut de?

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Forresten kjører du vifta med temperatursensoren eller med potmetret som følger med?

 

Viftene i strømforsyninga er vanlige 80mm vifter så det skulle ikke være noe problem, men dersom de nye viftene du setter inn flytter mye mindre luft en de som er der fra før kan overophetning bli et problem.

Støy og kapasitet henger ganske godt sammen på vifter av samme størrelse.

Lenke til kommentar

øhh...

 

Har ett eller 2 problem..Vifte kablene er loddet i strømforsyningen så den skal få strøm. Kan ikke begynne å røske inn i kablene for å få ut viftene heller! Det andre er at jeg ikke vet hvor viftekablene skal festes. Eller om jeg har plass til noen i det hele tatt på hovedkortet. Hva er det sånne kontakter heter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...