Gå til innhold

Innvendinger til dette PC-oppsettet?


Anbefalte innlegg

Hei, har planer om å bygge ny pc nå, men er en stund siden jeg satte meg inn i hw osv så trenger litt tips. Det blir et amd-64 system og pc'n kommer for det meste til å benyttes til spilling.

 

Med et budsjett på ca 11000 har jeg kommet fram til dette:

 

Saphire Radeon X850XT PE PCIe 3850,- (komplett.no)

 

AMD Athlon 64 3000+ Boxed 1350,- (komplett.no)

 

Asus A8N-SLI Deluxe 1465,- (Netshop.no)

 

Twinmos PC3200 1024 Dual-pack 2x512 1249,- (komplett.no)

 

Beantech Igloo 4 Miditower Aluminium 395,- (komplett.no)

 

Western Digital Raptor 74Gb 10000rpm 1450,- (komplett.no)

 

Sony floppy 149,- (komplett.no)

 

Nec DVD-recorder Black bulk IDE 495,- (komplett.no)

 

Thermaltake silent PSU 410W 120mm fan black 695,- (Netshop.no)

 

Hva syns dere om dette oppsettet?

 

Grunnen til at jeg har valgt en amd 3000+ og ikke høyere er at f.eks 3500+ koster ca det dobbelte av denne og dermed sprekker budsjettet ganske mye :p

 

Tar gjerne imot forslag om endringer. Alt er ikke på lager før ca 5. feb uansett :)

 

/steinih :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset, men hva er det med det Corsair brikken som gjør de bedre? Regner f.eks med at begge er cl2.5? Så de kosta 250,- mer så da må jeg i så fall vite om det er vert det :p

 

Når det gjelder SLi, så kommer jeg uansett ikke til å kjøre det. Grunnen til at jeg har valgt ATI er at jeg liker de bedre og at jeg vil tro X850XT PE er en del bedre enn 6800GT. I tillegg er det HL2 jeg kommer til å spille mest samt mods av det. dvs css selv om det fortsatt er 1.6. som gjelder..

 

/steinih :)

Endret av steinih
Lenke til kommentar
Hei, har planer om å bygge ny pc nå, men er en stund siden jeg satte meg inn i hw osv så trenger litt tips. Det blir et amd-64 system og pc'n kommer for det meste til å benyttes til spilling.

 

Med et budsjett på ca 11000 har jeg kommet fram til dette:

 

Saphire Radeon X850XT PE PCIe 3850,- (komplett.no)

 

AMD Athlon 64 3000+ Boxed 1350,- (komplett.no)

 

Asus A8N-SLI Deluxe 1465,- (Netshop.no)

 

Twinmos PC3200 1024 Dual-pack 2x512 1249,- (komplett.no)

 

Beantech Igloo 4 Miditower Aluminium 395,- (komplett.no)

 

Western Digital Raptor 74Gb 10000rpm 1450,- (komplett.no)

 

Sony floppy 149,- (komplett.no)

 

Nec DVD-recorder Black bulk IDE 495,- (komplett.no)

 

Thermaltake silent PSU 410W 120mm fan black 695,- (Netshop.no)

 

Hva syns dere om dette oppsettet?

 

Grunnen til at jeg har valgt en amd 3000+ og ikke høyere er at f.eks 3500+ koster ca det dobbelte av denne og dermed sprekker budsjettet ganske mye :p

 

Tar gjerne imot forslag om endringer. Alt er ikke på lager før ca 5. feb uansett :)

 

/steinih :)

Hvis det er viktig å spare noen kroner skjønner jeg ikke hvorfor du vil kjøpe diskettstasjon. De fleste HK støtter vel BIOS-oppdateringer i Windows. Diskettstasjon gir deg dessuten en ekstra flatkabel i kabinettet, noe som ikke er bra for luftsirkulasjonen. Bruk heller litt mer pener på RAM eller CPU.

Lenke til kommentar

John Kåre:

 

Har ingen planer om å klokke denne maskina i det hele tatt. Så da er det vel ikke noen vits i å kjøpe Corsair brikken?

 

btw hadde jeg hatt planer om å klokke, hadde jeg nok hatt et ganske annet oppsett...

Endret av steinih
Lenke til kommentar

Som nevnt før hva skal du med et SLI hovedkort hvis du skal ha et ati kort??

kjøp et 6800GT.

jeg hadde muligens valgt en annen PSU. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AX500A]Denne[/url] ser jo lovende ut.

Et bedre kabinett hadde vel heller ikke vært å fornekte.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TACT01]Dette[/url] er min favoritt. Lett å bygge i og dønn solid.

Endret av wotg
Lenke til kommentar

hmm er det noen som har noe imot at det er SLi på det hovedkortet jeg velger siden jeg skal ha ATI kort? Fatter ikke helt hva det har å si. Vet jeg bare kan bruke Nvidia kort dersom jeg skal benytte meg av SLi, men som jeg har sagt, så har jeg ingen planer om å gjøre det. Kan ikke han noe å si om det står en ledig PCIe 16x slot...

 

Regner med at de fleste som kjøper et SLi kort ikke gjør det for å kjøre 2 skjermkort, men nettopp fordi det er et bra chippset.

 

Når det gjelder kabinett og PCU så har jeg ingen planer om å legge noe mer i de tingene. Skulle jeg valgt et annet kabinett, hadde det nok blitt Lian-Li.

 

/steinih

Lenke til kommentar

(http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...=gbnf44x&page=1)

 

The Final Word

 

The concept of the nVidia nForce4-4x chipset worried us a bit first. Here we are with an early stepping of the nForce4 chipset which is not supposed to work at full HyperTransport link speeds. This immediately has us thinking that this chipset would somehow be sub-par to other nForce4 offerings in terms of stability and performance. Thankfully, after using the board for a week now, we can say that this board is right on par with other nForce4 products in terms of overall quality – that being very high. The board was extremely stable throughout all of our testing, even when running at full 5x HyperTransport frequencies.

The board performs on par (and better in most cases) compared to the more expensive Asus A8N-SLI nForce4 motherboard. Of course, when one takes advantage of the SLI functionality of the Asus platform, you have the potential for much greater performance compared to the Gigabyte platform, but that also requires a pair of expensive graphics cards. If SLI isn’t your cup of tea; and you only need a single PCI Express graphics slot to use with your new Athlon64 processor, the Gigabyte GA-K8NF-9 is certainly a board worth looking into.

 

Jeg ville valgt Gigabyte GA-K8NF-9 i stedet for Asus A8N-SLI Deluxe, spesielt siden du ikke har planer om å kjøre SLI.

Lenke til kommentar

DragonXP: ja jeg har sett den posten der og det bekymmrer meg litt ja. Ved tidligere PC'er jeg har bygd har jeg ofte valgt Asus pga at de har kjørt passiv kjøler på NB, men nå ser det ut til at de har gått bort ifra det :/

 

Det som er så utrolig teit med å ha en vifte på NB er at den, nesten uten unntak, begynner å ULE noe så sinnsykt etter noen mnd/år. Og så sent som i dag begynnte det på den pc'n jeg bruker nå :(. Det er ett ca ett år gammelt Abit IC7 hk.

 

Jeg har kikka en del etter hovedkort med NF4 Ultra, men finner ikke så mange kort. fant vel 4 kort på hw.no prisguide, der 2 av de fantes på noen web shop, ett Gigabyte kort og ett Lan-party.

 

Gigabyte kortet er det som er nevnt tidligere i posten og koster nesten 2000 spenn. Noe jeg syns er litt i drøyeste laget for et hovedkort.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...