durabit Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Jeg har alltid hatt inntrykk av at OC-Freak prøver å balansere sine karakteristikker og prøver å være upartisk. Jeg syns han har vært ganske flink til dette. OC-Freak vil ikke vinne noe på å komme med løse påstander. Jeg ser fram til å lese OC-Freak sin kommentar til ovenstående - Komplett sine innlegg. Endret 29. januar 2005 av durabit
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Vi også... NB! Vi håper inderlig ikke at svaret blir noe a la "testen viser at". Det vi er interesserte i å få vite er dokumentasjon/bevis for at dette ikke er Taiyo-plater og en kommentar til hvordan du skal/bør stille deg ift at du faktisk jobber for/med en konkurrerende bedrift. Testresultater/kvalitet foreslår jeg får en egen tråd, dette handler om troverdighet, beskyldninger og ikke minst dokumentering av påstander.
gammalost Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 OC-Freak er ikke en person som kommer med grunnløse beskyldninger. Når det gjelder DVD-media, så vil jeg påstå han er en av dem som virkelig vet hva han snakker om. Jeg stoler mye mer på han enn deres leverandører, da disse faktisk somoftest ikke vet hva dem selger når det gjelder dvd plater. DVD media er for å si det enkelt: En jungel. Du går deg veldig lett vill. Et lite hint om at deres that's write plater faktisk ER fake TY (om jeg da ser bortifra serienummeret som OC nevnte), er at dem rett og slett er alt for billig til å være TY. Om dette er ekte TY, så har dere fått tak på de billigste TY platene jeg noen gang har sett, og det har jeg egentlig mine tvil om. Om man finner ekte TY plater til ~5kr så er man mildt sagt griseheldig. Dere selger "TY" plater for 2kr stk. Noe skurrer.
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 gammalost skrev 29/01/2005 : 01:31 OC-Freak er ikke en person som kommer med grunnløse beskyldninger. Når det gjelder DVD-media, så vil jeg påstå han er en av dem som virkelig vet hva han snakker om. Tror du har helt rett her og vi er ikke ute etter å "henge" noen, men tror vel at alle har godt av å se over innleggene sine før de legges ut. Her synes vi faktisk at uttrykkene som har blitt brukt er i sterkeste laget ("dritt", "falske" osv). Et lite hint om at deres that's write plater faktisk ER fake TY (om jeg da ser bortifra serienummeret som OC nevnte), er at dem rett og slett er alt for billig til å være TY. Det leverandøren vår har oppgitt er at de måtte dekke seg inn med dyrere plater fordi de ikke var i stand til å levere det avtale kvantumet vi hadde bestilt. Hvis dette medfører at kundene får noe bedre enn de hadde regnet med, skulle vi faktisk tro at det var positivt. For å spørre på en annen måte; hjelper det om vi øker prisen ? Det er jo naturligvis en mulighet for at vi også tar feil, men det vi altså er interessert i er da noe bevis, ikke bare beskyldninger om det ene eller andre.
jevel Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Nå synes jeg godt at vi kan avslutte for kvelden og ta opp igjen tråden når de to kamphanene her har fått diskutert saken seg imellom og lagt frem de ulike argumentene for hverandre. Slike direkte beskyldninger som OC-Freak her kommer med ovenfor produktet og som Komplett.no her kommer med ovenfor OC-Freak fører ingen steds hen uten dokumentasjon. Jeg må si at jeg aldri har hatt grunn til å tvile på noen av dem i det som har blitt lagt frem i tidligere diskusjoner om ymse tema, men her er det åpenbart at en må ha rett og en tar feil. I stedet for å ta dette i full offentlighet tror jeg at begge parter er bedre tjent med å komme til en løsning og poste denne her. Sånn på sidelinjen lurer jeg litt på hvem du er Gammalost? Har sett at du tidligere har vært svært enig med OC-Freak i diskusjoner rundt DVD-media? Har du noen som helst tilknytning til Norwaydiscs og OC-Freak, eller er du bare en "tilhenger"? Spør for å få sortert ut evt. tvil, ikke for å trekke deg, OC-Freak eller Norwaydiscs i tvil. -KJ EDIT: glemte ett ord... Endret 29. januar 2005 av jevel
Gerrard Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Med all respekt Komplett.no.... Jeg registrerer at dere har kommet opp i en uheldig situasjon her. Men jeg vet ikke helt om håndteringen av problemet kommer så heldig ut. Ofte er det ikke krisen i seg selv som er ødeleggende, men håndteringen av den. Som du selv sier har du ikke særlig greie på dvd-plater og da skal man vel vente med å uttale seg til man har satt seg skikkelig inn i saken? Tidligere har That's write DVD-R vært produsert av Lead data, Princo og Vanguard og nylig optodisc. Samtlige er lavkvalitetsplater. Dette er ikke løse påstander men resultatet av tester og erfaringer. Jeg kjøpte blant annet en spindel med disse platene (vanguard) for under et år siden og de er uleselige pr idag. Det er en del falske Taiyo Yuden plater i omløp, dette er ikke noe OC-Freak selv har funnet på, men en kjensgjerning hos flere av de største forumene i verden innen skrivbare dvd plater. Så på bakgrunn av at det finnes falske Yuden plater i omløp og at That's write DVD-R før har vært produsert av lavkvalitetsmerker, hva har vi forbrukere grunn til å tro? Les litt lenger bak i tråden så kan du sjekke hva som kjennetegner ekte kontra falske Yuden plater. Med tanke på at du selv har en viss egeninteresse i innleggene her skal du vel selv være litt forsiktig med å kritisere andre for å gjøre det samme?
Gladideg Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Han er vel på forumet som en vanlig forumleser... Han er ikke her i henhold til sin arbeidssituasjon hos en konkurent hos dere er han? Free speech =) Hadde han sagt, kom til oss og kjøp VÅRE plater istedetfor KOMPLETT sine plater hadde vel saken vært litt anderledes?
likferd Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Kan ikke komplett.no bare ta kontakt med TY, og spørre om de har produsert platene med nevnte serienummer for "that's write"? Det er ivertfall bedre enn å kaste dritt fram og tilbake her på forumet
jevel Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Han er vel på forumet som en vanlig forumleser... Han er ikke her i henhold til sin arbeidssituasjon hos en konkurent hos dere er han? Free speech =) Hadde han sagt, kom til oss og kjøp VÅRE plater istedetfor KOMPLETT sine plater hadde vel saken vært litt anderledes? Her er jeg totalt uenig. Hvis man finner grove feil ved en konkurrent sine produkter er det minste man kan gjøre å ta det opp med leverandøren _før_ man legger ut slike frontalangrep som i denne tråden. Tråder som denne kan føre til mange ting, deriblandt klager på produktet som ikke er begrunnet og ikke minst _mye_ ekstra returer og jobb for leverandøren. Dette burde OC-Freak skjønne og ta hensyn til. På den andre siden synes jeg at Komplett.no også kunne ha valgt en litt mer stillferdig inntreden i tråden ved å velge å si at dette skal sjekkes, for så å legge frem et bevis så fort dette lar seg gjøre. Nå er imidlertid timingen veldig uheldig i og med at det er natt til helg, så summa summarum burde dette vært løst på en bedre måte fra begge sider. -KJ
Pug Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Her synes jeg komplett.no overreagerer. OC-Freaks kritikk er jo ikke rettet mot komplett.no, men mot "That's Write", som tydeligvis skifter produsent annenhver måned. Dette synes jeg er dårlig av dere komplett! Du sier først at du ikke har peiling på DVD-plater, men så går du automatisk ut fra at TY-plater til 2 kroner stykket er ekte? Hvordan kan du vite det?
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Gerrard skrev: 29/01/2005 : 01:43 Jeg registrerer at dere har kommet opp i en uheldig situasjon her. Men jeg vet ikke helt om håndteringen av problemet kommer så heldig ut. Ofte er det ikke krisen i seg selv som er ødeleggende, men håndteringen av den. Som du selv sier har du ikke særlig greie på dvd-plater og da skal man vel vente med å uttale seg til man har satt seg skikkelig inn i saken? Saken her er jo egentlig enkel: En person sier at platene er falske, vi sjekker med den som skal ha blitt misbrukt (Taiyo) og de sier at her er det ikke noe muffens. Så langt er vi vel kommet akkurat nå ? Det er en del falske Taiyo Yuden plater i omløp, dette er ikke noe OC-Freak selv har funnet på, men en kjensgjerning hos flere av de største forumene i verden innen skrivbare dvd plater. Så på bakgrunn av at det finnes falske Yuden plater i omløp og at That's write DVD-R før har vært produsert av lavkvalitetsmerker, hva har vi forbrukere grunn til å tro? Akkurat det du sier, men du kan ikke dermed trekke det så langt at er alle rimelige plater i hele verden falsek Taiyo-plater ? Med tanke på at du selv har en viss egeninteresse i innleggene her skal du vel selv være litt forsiktig med å kritisere andre for å gjøre det samme? Vår egeninteresse er det neppe noen som ikke ser, akkurat derfor mener vi at andre også skal være like åpne. PS. Hyggelig å se du holder med "rett" lag Enkelte kommer vel da til å tro at dette er et dårlig forsøk på smisk, men det er jaggu ikke mange som tør å stå frem som L'Pool supporter nå om dagen...
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 likferd skrev: 29/01/2005 : 01:46 Kan ikke komplett.no bare ta kontakt med TY, og spørre om de har produsert platene med nevnte serienummer for "that's write"? Det er ivertfall bedre enn å kaste dritt fram og tilbake her på forumet Beklager, dårlig forklart av meg. Vi har altså vært i kontakt med TY og de virket både blide og fornøyde.
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Pug skrevet: 29/01/2005 : 01:49 Her synes jeg komplett.no overreagerer. OC-Freaks kritikk er jo ikke rettet mot komplett.no, men mot "That's Write", som tydeligvis skifter produsent annenhver måned. OK, tar det poenget. Vi roer oss ned og skal forsøke å ikke bli for engasjerte (det er lite gøy å høre at man selger "falske" ting). Dette synes jeg er dårlig av dere komplett! Du sier først at du ikke har peiling på DVD-plater, men så går du automatisk ut fra at TY-plater til 2 kroner stykket er ekte? Hvordan kan du vite det? Fordi vi har sjekket med leverandøren og TY som nevnt flere ganger ovenfor. Samt at vi ikke har sett noen bevis (annet en som sier kvaliteten er dårlig) på noe som skulle tilsi at det var noe galt bortsett fra lav pris... Edit: Lagt til siste setning Endret 29. januar 2005 av Komplett.no
gammalost Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Jevel: Jeg har ingen som helst tilknytning til Norwaydisc eller andre netshops . Jeg er dog uten tvil interresert i dvd media, og har prøvd å sette meg best mulig inn i virrvarret selv. Mine påstander er derfor basert på både egne tester og andres. Tilbringer rimelig mye tid på dvdforum, leser og studerer reviews etc. Kort sagt.. jeg har en viss obsession når det gjelder dvd plater
likferd Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 likferd skrev: 29/01/2005 : 01:46 Kan ikke komplett.no bare ta kontakt med TY, og spørre om de har produsert platene med nevnte serienummer for "that's write"? Det er ivertfall bedre enn å kaste dritt fram og tilbake her på forumet Beklager, dårlig forklart av meg. Vi har altså vært i kontakt med TY og de virket både blide og fornøyde. Om TY har bekreftet at platene er produsert av dem, er det avkreftet at platene er falske ivertfall. Om platene er av god kvalitet, er en annen diskusjon.
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 w0lla skrev: 29/01/2005 : 01:43 Han er vel på forumet som en vanlig forumleser... Han er ikke her i henhold til sin arbeidssituasjon hos en konkurent hos dere er han? Poenget var at man bør flagge ev. interessekonflikter rimelig tydelig. Av den grunn står vi frem med Komplett-navnet og dermed forstår alle at vi har en viss egeninteresse i diskusjoner som angår oss. Med vedkommende så må man sjekke profilen for å se at han har noen tilknytning (eier) til en bedrift som selger DVD-plater og det mener jeg altså ikke er tydelig nok...
jevel Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Jevel: Jeg har ingen som helst tilknytning til Norwaydisc eller andre netshops . Jeg er dog uten tvil interresert i dvd media, og har prøvd å sette meg best mulig inn i virrvarret selv. Mine påstander er derfor basert på både egne tester og andres. Tilbringer rimelig mye tid på dvdforum, leser og studerer reviews etc. Kort sagt.. jeg har en viss obsession når det gjelder dvd plater Takk. Da er den saken ute av verden. -KJ
Komplett.no Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 likferd skrevet: 29/01/2005 : 01:53 (Komplett.no @ 29/01/2005 : 01:51) likferd skrev: 29/01/2005 : 01:46 Kan ikke komplett.no bare ta kontakt med TY, og spørre om de har produsert platene med nevnte serienummer for "that's write"? Det er ivertfall bedre enn å kaste dritt fram og tilbake her på forumet Beklager, dårlig forklart av meg. Vi har altså vært i kontakt med TY og de virket både blide og fornøyde. Om TY har bekreftet at platene er produsert av dem, er det avkreftet at platene er falske ivertfall. Om platene er av god kvalitet, er en annen diskusjon. 100% enig!
_crs_ Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Når trådstarter konkluderer i første post med at han regner med disse That's Write 8X DVD-R platene er "så og si 100% dritt" så må vi jo vel få svare på egne erfaringer med disse platene? Jeg skrev tidligere i tråden mine erfaringer, som er gode, men følte meg noe overkjørt av Komplett i neste innlegg som høvler over at kvaliteten er uinteressant. Erfaringen min var jo til og med i Komplett sin favør. Trond
Gladideg Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 w0lla skrev: 29/01/2005 : 01:43 Han er vel på forumet som en vanlig forumleser... Han er ikke her i henhold til sin arbeidssituasjon hos en konkurent hos dere er han? Poenget var at man bør flagge ev. interessekonflikter rimelig tydelig. Av den grunn står vi frem med Komplett-navnet og dermed forstår alle at vi har en viss egeninteresse i diskusjoner som angår oss. Med vedkommende så må man sjekke profilen for å se at han har noen tilknytning (eier) til en bedrift som selger DVD-plater og det mener jeg altså ikke er tydelig nok... Joda, ganske enig i det komplett.no - Nå har ikke jeg så mye kunnskap om denne brukeren som dere har - Det jeg ville, var å utrykke meningen min om det å si det man har av erfaring om produkter osv. uten å angripe selve butikken, er helt greit. Hvis du forstår hva jeg mener. Nå burde kanskje trådstarter ha utrykt dette som sine egen mening og begge parter burde kanskje ha spart litt på kruttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå