Gå til innhold

Strømforsyninga mi uler...Trenger skkkelig hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg et chieftec dragon big tower kabinett med 340w strømforsyning. Jeg hadde et gammelt kabinett fra før, så jeg måtte flytte over alle delene. Jeg flyttet over alle delene, og sjekket mange ganger at allt stod som det skulle, og det gjorde det. Så, når jeg starta pcen begynnte strømforsyninga å ule no sinnsykt:( Jeg prøvde derfor å sette alle delene i det gammle kabinettet igjen, men da ula den gammle strømforsyninga og....

 

Er det noen som har hatt samme problem, eller har peiling på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sjekka begge strømforsyningene jeg har prøvd.... jeg kjøpte kabinettet på komplett, og ringte de....de sa at når strømforsyninga piper er det en form for feilmelding....

 

Lyden er akkurat lik den som kommer fra de innebygde, veldig små høyttalerene i kabinetter, men det er ikke den! (det er derfor en form for høyttaler i strømforsyninger)..

Lenke til kommentar

har hatt samme type problem. prøv å dytt på lednings bulken som kommer ut fra strømforsyningen. Dytt den fra side til side prøv å dra den litt ut ( forsiktig ) og dytt den litt inn. Jeg måtte teipe ledningene til siden for at de skulle ligge riktig.

Lenke til kommentar

Pcen fungerer helt normalt den!...men den uler no sinnsykt.. Jeg snakka nettop med en som hadde hatt samme problemet som meg...han hadde bare kuttet noen ledninger i strømforsyninga så lyden stoppa, men da tok hovedkortet kvelden etter bare noen uker....

 

Rascal, jeg tror ikke det hjelper å dytte på de ledningene....Jeg har prøvd med to forskjellige strømforsyninger, og tviler på at ledningene er feil i begge to....

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Axminster på 2002-06-16 22:31 ]

Lenke til kommentar

har den ule-lyden selv jeg.. og man merker godt at det ikke har noe som helst med vifta å gjøre, høres mer ut som en veldig høy pipelyd ala. blitzen som lades opp på diverse gammle kameraer(bare en god del kraftigere)..

 

....hvis det er samme lyd det er snakk om her da

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-16 23:35, aurstad skrev:

Jeg fikk uling ifra strømforsyninga for noen måneder siden, spruta litt CRC spray rett inn i vifta mens den gikk og ulinga stoppa..


CRC spray = slik du sprayer på sykkelkjeder og div


 

Jepp. Spray på med stømledende olje rett inn i en strømforsyning, det anbefales på det sterkeste. :wink:

 

Var det den nye strømforsyningen som lagte lyden? I såfall er det vel bare å sende den i retur? Greit å ikke ta noen sjanser med en såpass viktig komponent. Ellers _kan_ du jo åpne den og ta en titt på innsiden...

Lenke til kommentar

first of all: olje er ikke strømledende.

 

ja, jeg vet det høres rart ut, men det funka til meg. En annen måte som kanskje er sikrere/bedre er å ta ut strømforsyningen og så fjerne den lille "teipen" over sentrum av vifta. Drypp noen dråper olje rett ned i lageret i vifta. voila..

Lenke til kommentar

Gjør som ulven , ul tilbake :grin:

Neida flippa bare :smile:

 

Tenker du må ha mere kjøling i sommervarmen , ja tror nok att du burde prøve ett par kabinettvifter.

 

Ja en strømforsyning kan bli veldig varm i disse sommertider og har du ikke nok kjøling i kabinettet kan dette lage en masse krøll slik att PSU (strømforsyningen) begynner og ule og oppføre seg merkelig.

 

Prøv også denne sprayen gutta prater om...

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-17 01:10 ]

Lenke til kommentar

Strømforskyninger til pc-er er av type switch-mode. For å spare svære trafoer (les lage billigere) powersuplay. Virkemåte kort fortalt. 230V vekselstrøm inn blir laget om til 330V likestrøm. Denne blir igjen laget om til vekselstrøm, med en frekvens vanligvis over det hørbare. Her finnes også regulering. (Den høye frekvensen trenger en mindre transformator for å transformere spenningen ned, med samme effekt.) Deretter lages det om til likespenning igjen. Her finnes også noen deler som måler spenning, og gir tilbakemelding til reguleringen. Mulige feil som kan gi lyder : For lav frekvens til transformatoren.

Dårlig transformator.

Tilbakemeldingen gir tilbakemeldinger med en hvis frekvens, avhengig av hvor mye støm du bruker.

Som også kan komme av dårlig kontakt, nesten kortsluttning m.m.

Konklusjon: Hyler powersuplayet ditt uansett last? (Prøv med bare hovedkortet, med bare en hardisk osv).

Hvis ja, bytt det.

Lenke til kommentar

Bare til alle dere som snakker om å smøre vifta i strømforsyninga.....

 

Det er ikke vifta som lager lyden!!! Det er en eller annen form for pipe sak inne i psu'en som lager lyden....(det ville vell ha vært rart om begge viftene i strømforsyningene mine plutselig blir ulete)!

 

Jeg har også 4 ekstra kabinett vifter i kabinettet til å kjøle psu o.s.v...

 

Skal sette maskina på service nå jeg tenker jeg...(det går visst på garantien...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...