Gå til innhold

Webside til kritikk - www.firmaindex.no


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har den siste tiden jobbet med logo og webside til Firmaindex, er nå i

sluttfasen, trenger kritikk og få testet for evt bugs.

 

Siden skal se bra ut på både mac (safari, firefox, camino) og win (opera, firefox,

ie) Disse browsere eg har testet i!

 

Jepp, her er siden, kom med kritikk på alt.. fra logodesign til brukervennlighet!

 

Firmaindex.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Skal ikke komme med kritikken enda, men vil bare kjapt melde fra om en bug i alle seks nettlesere som jeg sjekket med (IE6, FF0.8, FF.0.9, FF1.0, O 7.23, O 7.54). Den gjelder alle bedriftsider med lange bedriftsnavn.

 

Bug'en er forskjellig i mellom IE/FF/Opera, men lik i de tre FF-versjonene mine.

 

Se vedlagt bilde (fra Firefox):

post-76-1106846255_thumb.jpg

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Hei,

 

Skal ikke komme med kritikken enda, men vil bare kjapt melde fra om en bug i alle seks nettlesere som jeg sjekket med (IE6, FF0.8, FF.0.9, FF1.0, O 7.23, O 7.54). Den gjelder alle bedriftsider med lange bedriftsnavn.

 

Bug'en er forskjellig i mellom IE/FF/Opera, men lik i de tre FF-versjonene mine.

 

Se vedlagt bilde (fra Firefox):

Takk, har fikset dette nå!

 

Feil på kontakt er også fikset, glemt en div :D

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Meget pen side. Men skryte hjelper jo ikke deg på vei med utviklingen. Jeg kan komme med den ene tingen jeg ikke likte. Det er de to skrålinjene som ender i hvert topphjørne av siden. Det var det første jeg fokuserte (ufrivillig) på da siden lastet inn. De tar fokusen vekk fra innholdet og kan oppfattes som irriterende. Vet det er stilig og du har sikkert hatt litt arbeid med det, men jeg ville droppet dem eller hatt en vinkel noe lenger mot vannrett. Jeg følte rett og slett at siden vippet ut av skjermen... :p

Lenke til kommentar
Jeg kan komme med den ene tingen jeg ikke likte. Det er de to skrålinjene som ender i hvert topphjørne av siden. Det var det første jeg fokuserte (ufrivillig) på da siden lastet inn. De tar fokusen vekk fra innholdet og kan oppfattes som irriterende. Vet det er stilig og du har sikkert hatt litt arbeid med det, men jeg ville droppet dem eller hatt en vinkel noe lenger mot vannrett. Jeg følte rett og slett at siden vippet ut av skjermen... :p

I utgangspunktet var designet uten skrålinjer i topp, men det ble en veldig

tomhetsfølelse mot bakgrunn, noe eg måtte gjøre noe med. Kunden mente

også at det manglet noe.

 

valgte i videreføre linjene som er i selve siden for skape en større dynamikk.

Kunden ble veldig fornøyd så blir nok ikke å endre dette. Det var forresten

ikke mye arbeid med det...

Lenke til kommentar

jeg har ikke noe særlig kritikk å komme med, beklager det men jeg må bare si jeg reagerte på det anth sa...

 

"De tar fokus vekk fra innholdet og oppfattes som irriterende"

 

Er helt uenig, jeg likte de skrålinjene, de gir siden er veldig profesjonelt look, og de er ikke så sterke at de tar fokus vekk fra innhold, jeg synes det er smoothe, orginale og rammer innholdet fint inn. Det å si at noe så lite og faktisk ganske diskrè tar fokus VEKK fra innholdet er ganske drøyt, hvis du sitter å stirrer på de lenge i stedet for innholdet så har du lite å gjøre, da forsvinner i så fall hele vitsen med design, da kan man like godt ha tekst på en hvit bakgrunn. Synes du absolutt ikke skal gå vekk fra de i hvertfall.

 

(Dårlig tid, beklager skrivefeil og dårlige formuleringer...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det der var en usannsynlig behagelig side. Veldig, veldig bra. Logoen stikker seg akkurat passe ut og linjene på siden var sykelig behagelige. Det eneste jeg stusset litt på var kvaliteten på skriften på logoen og "firmasøk", "annonser" osv.

Lenke til kommentar
Det der var en usannsynlig behagelig side. Veldig, veldig bra. Logoen stikker seg akkurat passe ut og linjene på siden var sykelig behagelige. Det eneste jeg stusset litt på var kvaliteten på skriften på logoen og "firmasøk", "annonser" osv.

Takk,

 

skal kjøre ut nye grafikkfiler til overskifter og logo, anti-alias er noe stygg nå.

 

Håper å få ut alle oppdateringer i kveld, driver å stresser med å få ferdig admin

slik at CSS bugs osv har vært nedprioritert noen dager-.

 

EDIT: Trenger fortsatt et godt tips til å få 100% height på #body, min-.height i

piksler blir min siste utvei.. vil helst ungå det

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...