Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolearbeid, innsats o.l - Ditt innsatsnivå ?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd som generelt omhandler skolearbeid og innsats!..

 

Jeg kan bedre meg mye, men jeg er rett og slett for lat, jeg gidder ikke jobbe mer en "nødvendig".. Ligger på rundt 3-4 i snitt, bør kanskje forbedre meg litt, men gidder ikke..

 

Hvordan er din innsats, kan du bedre deg?

Eller kanskje du jobber alt du kan? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs kanskje hvor i studiene du er. De to første årene i ungdomsskolen gjorde jeg nesten ingenting (4-5 i snitt), men skjerpet meg det tredje året for å få gode karakterer til vgs (litt over 5 i snitt). På videregående slappet jeg av igjen det første året(4 i snitt), og jobbet hardt igjen de siste 2 (4-5 i snitt).

 

Det er ikke alle trinnene som er så "viktige" egentlig, og mange fag kan man bare utsette litt imens, f.eks norsk på videregående (bare karakteren i det tredje året som teller).

 

Nå har jeg friår og begynner igjen på skolen til høsten. Da blir det nok litt avslapping det første året (ihvertfall litt), og deretter hardt arbeid de neste. Det er iallefall planen.

Lenke til kommentar

Alt er dataen sin skyld!

 

Etter at jeg starta i 9'ende klasse har jeg ikke hatt noe lyst til å ta opp skolebøkene og gjøre de forbanna leksene... :hrm: Det har endt med (tror jeg) at jeg har sunket fra snittet mitt som er 5 til rundt 4-5, noe jeg ikke er så veldig fornøyd med. Det er helt banna bein sikkert at det er fordi vi har bare fire arbeidstimer i uka (8 før), men det har også noe med min arbeidsvilje hjemme. Innsatsen i timene er vel ikke så aller verst, men det kan bli bedre. Hvis jeg hadde giddet å jobbe litt tror jeg at 6'ern ikke er umulig, men som sagt: Det er dataen sin skyld. :p

 

Edit: Leif. :hrm:

Endret av |/|etallica
Lenke til kommentar

Samme som med |/|etallica, alt er dataen sin skyld!

 

Men men.. Så lenge prøvene går bra trenger jeg ikke lekser! :p Fikk bare en 3-er på nynorsk tentamen, men på matten spurte læreren om han kunne kopiere en del av prøva og dle den ut til klassa som fasit! :D (har ikke fått karakteren enda)

 

Nå skulle jeg egentlig ha gjort nynorsk og masse annet shit, men det tar jeg på bussen i morra! :)

 

Edit: går i tiende

Endret av Sloth_lien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

GK 1. termin - innsats: god - snitt: 4.8

GK 2. termin - innsats: meget god - snitt: 5.1

VK1 1. termin - innsats: dårlig - snitt: ca. 4.7

VK1 2. termin - innsats: grei - snitt: ca. 5

VK2 1. termin - innsats: elendig - snitt: ca. 3.5

VK2 2. termin - innsats: god - snitt:

 

Går siste halvår på vgs.

Lenke til kommentar

9.: 1. og 2. termin: innsats - lite arbeid hjemme, relativt effektivt på skolen. Snitt: 5

10.: 1. termin: innsats - en god del mer arbeid hjemme, får gjort lite på skolen. Snitt: 5,1

10:. 2. termin: innsats - satser på å gjøre mest mulig på skolen, men også gjøre en del hjemme. Hypotetisk snitt: 5,1

Lenke til kommentar

Min innsats hjemmer er null!

Snittkarakter til jul: 5

Antall gjenommsnittlig arbeid hjemme: 1 minutt om dagen (øvde en dag til en prøve)

Lekser gjort hjemme: 0

Lekser gjort på skolen: alle

Leggetid: 1 hver kveld

Våknetid: 7 hver morgen

 

Min innsats rundt skolearbeidet er ingenting! Følg litt me i timen, skriv det som høres sannsynlig ut på svarene på prøven så går det meste...

 

edit: 10. klasse

Endret av uberhunter
Lenke til kommentar

10 klasse:

 

Snitt (jul) : 4.2

Arbeid hjemme : øver til prøve en gang i blant

Lekser gjort hjemme : nei

Lekser gjort på skolen : Alle

Leggetid : 12-2 hver kveld

Står opp: : 07:30 - 08-10

 

Kan kanskje forbedre meg litt, men de er sykt gjerrige på karakterene her. I løpet av 3 år på ungdomssklen ble det gitt èn 6'er til sommeren til en elev.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...