Ivers_84 Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 (endret) Heysan godfolk. Holder på å oppgradere PCen for tida. Og jeg har alle delene jeg trenger utenom ett godt skjermkort Skulle egentlig ha oppgradert PC for lenge siden,men utsatt pga innkjøp av ei ny bil (strøken lyseblå Volvo 240) Og konsekvensene fikk merke igår iform av et total datakrasj! (maskinen starter, men ingen signal til monitoren) kanskje CPUen er død(aldri brukt no kjølepasta) Uansett så har lyst på ett Radeon x800 kort, og jeg trur kanskje dette er det rette for meg: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail Er dette det beste korte for under 3000kr? Fant ingen tester direkte om dette korte, men utifra tester om x800XL kjernen, så ligger: core 400hmz, kan overklokkes til ca 450mhz minne 493, 547 Og kanskje litt offtopic, har jeg tenkt kjøpe ei: Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4 VGA Kjøler (ATI X800) Siden som følger med, virker litt spinkel.... Endret 24. januar 2005 av Ivers_84
guezz Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Fra: Kjøpeguide: High-End (fra 6600 GT / X700 XT) X800 XL (400/1000) (PCI-E) Pris fra kr. 2700 (også AGP i begynnelsen av 2005)Dette kortet har 16 pipelines, men yter derimot ikke noe særlig bedre enn X850 Pro som bare har 12 pipelines! Kortet er holdt tilbake av en lavere kjerne- og minnehastighet sammenlignet med X850 Pro. Den er ganske konkurransedyktig (litt svakere) ytelsesmessig mot 6800 GT-en, men den er priset betydelig lavere (i skrivende stund rundt 1000 kr.) enn PCI-E-utgaven av 6800 GT. Kortet gir derfor mye for pengene. Altså, det beste kortet til under 3 000 kroner. AnandTech sin test
HKS Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Det er et bra kort, men det har det problemet som veldig mange av high-end kortene til ATi har... De er umulig å få tak i... Kommentar til kjøpsguiden... Tviler på at vi ser noen AGP utgave med det første...
MistaPi Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Ikke helt.. Tilgjengligheten på X800XL burde bli en del bedre enn med "ultra high-end" kortene. Forrige uke var det noen Sapphire kort på lager, men disse gikk veldig fort ut igjen. PCutstyr.no har noen PowerColor X800XL kort inne, men da må man over 3000,- http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147889
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Ikke dumt dette kortet. Kortet er veldig bra og jeg har drit lyst på et slikt et. Kanskje jeg skal gå for et slikt et snart. Men noen som vet hvordan det er med ytelsen på et slikt kort og 2stk. 6600GT? Har lyst på PCI-e snart og valget står mellom 2 stk. 6600GT eller et godt kort. Og når kommer radeon sin SLI, hva var det den het igjen? har glemt det
Carnifex Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror XL kortet kommer til å eie den prisklassen når det kommer. Det ser ut til å være et kjempekjøp som gir ATI et godt løft i prisklassen under 3000 der nvidia har hatt alt den siste tiden.
apwr Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Ikke dumt dette kortet. Kortet er veldig bra og jeg har drit lyst på et slikt et. Kanskje jeg skal gå for et slikt et snart. Men noen som vet hvordan det er med ytelsen på et slikt kort og 2stk. 6600GT? Har lyst på PCI-e snart og valget står mellom 2 stk. 6600GT eller et godt kort. Og når kommer radeon sin SLI, hva var det den het igjen? har glemt det Jeg ville personlig kjøpt et godt NVidia-kort med støtte for SLI, 6800GT eksempelvis. Da har du muligheten til å utvide når behovet skulle melde seg. ATI's "SLI"-teknologi heter forøvrig "multi rendering".
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Ikke dumt dette kortet. Kortet er veldig bra og jeg har drit lyst på et slikt et. Kanskje jeg skal gå for et slikt et snart. Men noen som vet hvordan det er med ytelsen på et slikt kort og 2stk. 6600GT? Har lyst på PCI-e snart og valget står mellom 2 stk. 6600GT eller et godt kort. Og når kommer radeon sin SLI, hva var det den het igjen? har glemt det Jeg ville personlig kjøpt et godt NVidia-kort med støtte for SLI, 6800GT eksempelvis. Da har du muligheten til å utvide når behovet skulle melde seg. ATI's "SLI"-teknologi heter forøvrig "multi rendering". 2 stk 6800GT vil jo være enormt bra ja, men enormt dyrt og. Vil helst ikke bruke over 3k på et skjermkort. Het det ikke noe mer enn multi-rendering? syns å huske 3 initialer.
apwr Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Ikke dumt dette kortet. Kortet er veldig bra og jeg har drit lyst på et slikt et. Kanskje jeg skal gå for et slikt et snart. Men noen som vet hvordan det er med ytelsen på et slikt kort og 2stk. 6600GT? Har lyst på PCI-e snart og valget står mellom 2 stk. 6600GT eller et godt kort. Og når kommer radeon sin SLI, hva var det den het igjen? har glemt det Jeg ville personlig kjøpt et godt NVidia-kort med støtte for SLI, 6800GT eksempelvis. Da har du muligheten til å utvide når behovet skulle melde seg. ATI's "SLI"-teknologi heter forøvrig "multi rendering". 2 stk 6800GT vil jo være enormt bra ja, men enormt dyrt og. Vil helst ikke bruke over 3k på et skjermkort. Het det ikke noe mer enn multi-rendering? syns å huske 3 initialer. "Multi GPU rendering" kanskje?
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 "Multi GPU rendering" kanskje? Ikke umulig, MGR. Men er ikke sikker men er nesten sikker på at det var 3 initialer ihvertfall.
ADT Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 (endret) ok, mange gode forslag her, men over til det virkelig store problemet ditt... BRUK KJØLEPASTA! edit: Artic Silver 5 er den beste, men Artic Silver Ceramique funker fett det og, pluss at den ikke er strømførende, altså tryggere for de som ikke har så mye peil Endret 25. januar 2005 av ADT
Silver2k Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 QUOTE (apwr @ 25/01/2005 : 15:05) "Multi GPU rendering" kanskje? Ikke umulig, MGR. Men er ikke sikker men er nesten sikker på at det var 3 initialer ihvertfall. AMR – ATIs SLI-løsning...
apwr Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 (endret) "Ati multi rendering" er vel det riktige! Endret 25. januar 2005 av apwr
Ivers_84 Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Skrevet 25. januar 2005 (endret) ok, mange gode forslag her, men over til det virkelig store problemet ditt... BRUK KJØLEPASTA! hehe jepp, det har jeg tenkt til Men ved å rive ut alt i PCen og stappe det inn igjen, så funkan i 5min, jeg mener når ei cpu, er død så er dø liksom... PCutstyr.no har noen PowerColor X800XL kort inne, men da må man over 3000,- Komplett har hvertfall fått inn det korte,(no nytt trur jeg, har ikke sett at de hatt det før) no billigere en så, kr 2.750,- og siden jeg har PCI, så funker det bra! Når det gjelder SLI, så mener jeg å lest i ei test at i forhold til ytelse av ett toppkort har, så er det alt for dyrt. Og med 2 skjermkort som jobber sammen, betyr ikke at man for dobbelt ytelse! Lønner det seg eller å kjøpe ett topp kort av typen x800XT PE, eller 6800Ultra kanskje... Endret 25. januar 2005 av Ivers_84
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 AMR – ATIs SLI-løsning... Takker, det var det ja. Stemmer det, kom på det nå.
ADT Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Når det gjelder SLI, så mener jeg å lest i ei test at i forhold til ytelse av ett toppkort har, så er det alt for dyrt. Og med 2 skjermkort som jobber sammen, betyr ikke at man for dobbelt ytelse! Lønner det seg eller å kjøpe ett topp kort av typen x800XT PE, eller 6800Ultra kanskje... Les denne artikkelen på hw.no om SLI, burde ta kverken på enhver myte som påstår at det er store fordeler med SLI per dags dato...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå