kristian_hoff Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg har en maskin jeg har brukt en stund, plutselig en dag kom noe rar piping fra hovedkortet og når jeg slo på strømforsyninga starta maskina av seg selv, sto på ca. 5 sekunder, slo seg av noen få sekunder også på igjen i fem sekunder. Hva kan det være som gjør dette? Har sjekka strømforsyninga frakobla resten av maskina og den gikk som smurt. De få sekundene maskina sto på var skjermbildet klart og tydelig, så jeg regner med at det ikke kan være skjermkortet. Så jeg tror det er hovedkortet, men hva annet kan det muligens være? Kan det være prosessoren? Endret 2. februar 2005 av kristian_hoff
tjaa Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 (endret) Har maskina vært ute på tur, f.eks. LAN eller flytta på? (rista løs en eller annen tilkobling etc.) edit: s-ata disker kan ha temmelig slarkete tilkobling... Endret 24. januar 2005 av tjaa
kristian_hoff Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Skrevet 26. januar 2005 Ja maskina har vært ute på tur på lan, men jeg har allerede sjekka alle koblinger og det var en som var løs men festa den bedre og det samme skjedde. Så jeg tror ikke det kan være det.
Deuce Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Har hovedkortet dine noen fysiske spor utenpå som tilsier at det har vært ute for ting som det ikke har tålt? Merkelig dilemma du har der, sikker på at alle tilkoblinger sitter skikkelig i?
tjaa Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 (endret) Reset eller av-/på-knapp låst i halvstilling (frontpanelet sto presset under transport) - en skrue eller metall har falt bak hovedkortet eller oppi en slot/kontakt og kortslutter (edit: bunnplaten er presset inn mot baksiden av hovedkortet) - kassa har stått kaldt og er slått på i varmt rom = kondens = var det bare piip eller også noe lukt i tillegg? Endret 26. januar 2005 av tjaa
kristian_hoff Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 Sto kaldt i bilen før flyttinga til lan. Reset knappen skal jeg til å sjekke. Jeg har gått over de fleste koblinger en gang til og fant ikke noe. Det var ingen lukt vi kunne merke når det restartinga skjedde første gang, og fysiske spor har jeg sette etter, men har ikke sett på baksida av hovedkortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå