supercub Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Har ein venn av meg som nettopp har kjøpt seg CS:S og HL2. Han slit med ping på 500-1000, dette er jo håplaust å spele med. Han har eit trådlaust nettverk og ADSL-linje frå telenor på 704/128 Kbs. Hadde vert teknemmelig for alle som har eit vetigt forslag på kva som kan være gale, så enno ein kan oppleve gleden med CS:S
Gjest Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 (endret) Hvordan er signalstyrken mellom PC og ruter? Hvis den ikke er bra, så kan det være at avstanden mellom de to er for lang, eller at det er for mange hindringer. Hvis PC'en er plassert fornuftig i forhold til ruter, så ville jeg ha scannet området for trådløse nett, og kartlagt hvilke kanaler de ligger på. Det er en hvis mulighet for at kompisen din kjører sitt trådløse nett på samme radiokanal som en annen. I tillegg er det en liten overlapping mellom de forskjellige kanalene. Det optimale er å velge en radiokanal som ligger et stykke unna andre nett. Sjekk ping mellom PC og ruter -> C:\> ping -t [iP-adresse til ruter / gateway (ofte 192.168.0.1)] Hvis ping'en er stabil på 1-2 ms, så er alt normalt. Endret 23. januar 2005 av Gjest
Trygve Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 dårlig linje. be han skaffe seg noe bedre Linjen er bra nok den.
Gjest Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Ikke noe galt med linjen nei, men det forutsetter naturligvis at karen ikke bruker båndbredde ut når han spiller. Da tenker jeg på hvis han for eksempel kjører BitTorrent-klienter som Azureus eller lignende i bakgrunnen...
supercub Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Skrevet 23. januar 2005 (endret) aidon: Hvis PC'en er plassert fornuftig i forhold til ruter, så ville jeg ha scannet området for trådløse nett, og kartlagt hvilke kanaler de ligger på. Det er en hvis mulighet for at kompisen din kjører sitt trådløse nett på samme radiokanal som en annen. I tillegg er det en liten overlapping mellom de forskjellige kanalene. Det optimale er å velge en radiokanal som ligger et stykke unna andre nett. Sjekk ping mellom PC og ruter -> C:\> ping -t [iP-adresse til ruter / gateway (ofte 192.168.0.1)] Kan du utdjupe det der litt? Skjønte ikkje heilt det der.. Signalstyrken er god. Det er ei anna maskin på samme router, men den var avslått når vi testa i dag. Skal sjekke dette med ping til router i morra! Det er ikkje nokon program som går i bakgrunnen som brukar båndbredde heller. Har det noko for seg å stille på raten? I så fall kor mykje? PS: Han hadde samme problem i CS:CZ og. Endret 23. januar 2005 av supercub
[TA]Gunners Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 trådløst internett Helt enig, skaff deg et nettverkskort en nettverkskabel og saken e biff..
supercub Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Skrevet 23. januar 2005 Fullt klar over at trådlaust nett ikkje er noko bra. Eg kjem ikkje til å skaffe meg det. Men her er det ein kamerat av meg, dei har sikkert eit anna syn enn meg på slikt. Stay on topic please!
Gjest Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Gunners,23/01/2005 : 21:13] trådløst internett Helt enig, skaff deg et nettverkskort en nettverkskabel og saken e biff.. Trådløst er ikke optimalt til hvertfall hardcore gaming, og definitivt ikke til servere. Det kan imidlertid fungere bra hvis man gjør det riktig. Kan du utdjupe det der litt? Skjønte ikkje heilt det der.. Ok, når han kjøpte det trådløse nettverkskortet, så fulgte det sikkert med ei CD-plate med driver og programvare. Med programvaren som fulgte med hvertfall mitt nettverkskort (SMC WLAN Monitor), så kan man kjøre en scan, og da få opp eventuelle andre trådløse nettverk i nærheten, samt hvilke radiokanaler de ligger på. Ser man at to nett ligger på samme kanal, så er det mildt sagt ikke gunstig. Du kan for øvrig starte med å sjekke om det i det hele tatt er andre tilgjengelige trådløse nett. Dette gjør du som regel ved å høyreklikke på det ikonet nederst i høyre hjørne som også viser signalstyrke, for å så velge View Available Wireless Networks.
Shaper Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Prøv å steng ned allt av Kazaa og DC++ og BitTorrent clienter ol. og sjekk pcen din for spyware... hvis ikke dette funker så foreslår jeg å sjekke rates på CS'en din, de brude være på cl_cmdrate 80/cl_updaterate 70/rate 25000 på din linje. Hvis ingenting av dette fungerer, så vil jeg foreslå en last resourt med å bytte til et nettverkskort og trekke en TP kabel.. Hvis ikke alt dette her løser problemet tror jeg du bør ringe TeleSelskapet ditt, hvis ikke hastigheten din er rundt 680-710kps på Speedometeret hos ItAvisen.no. Er hastigheten OK, og d ikke er linja, er d nok OperativSystemet som kan føkke opp det hele...
- mOtz^ - Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Kameraten min hadde samme problemet, han fant ut at det var hovedkortet hans som ikke fungerte riktig...
Havon Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 (endret) trådløst internett Helt enig, skaff deg et nettverkskort en nettverkskabel og saken e biff Tråløst nett kan fungere utnerket det, signalstyrke har dog noe å si. Har tråløst nett og spiller Source med stabilt 30-40 ping, har samme linje som tråstarter. Endret 24. januar 2005 av Havon
Møkkalasset Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 dårlig linje. be han skaffe seg noe bedre Linjen er bra nok den. CS s funker fint med 704 / 128 linje... spør litt kas servere du spiller mot og då Prøv å spille på norske servere... vis du kjører win xp last ned servis pack 2 Og kjør ad aware
supercub Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Skrevet 24. januar 2005 (endret) Hastigheiten va 720 på it-avisen! Alle program er avslutta, ad-aware, spybot og norton her gjennomsøkt maskina. Skal sjekke dette med raten seinare. Uten noko filter kjem det kun opp 500-900 serverar! Ingen norske Endret 24. januar 2005 av supercub
ExEsLayer Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Hvilke specs. er det på maskinen hans da..? Kan jo være den som trekker ned
supercub Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Skrevet 24. januar 2005 Det skal ikkje ha så mykje å sei. Han har XP pro SP1 FX5200 amd xp 3200 1GB ram Litt usikker på CPU, men det er noko i den duren. Ikkje 64bit..
ExEsLayer Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Det skal ikkje ha så mykje å sei. Han har XP pro SP1 FX5200 amd xp 3200 1GB ram Litt usikker på CPU, men det er noko i den duren. Ikkje 64bit.. FX5200 er ikke akkuratt det sterkeste kortet på markedet da Det kan jo være det som trekker ned en GOD del
Gjest Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 FX5200 er ikke akkuratt det sterkeste kortet på markedet da Det kan jo være det som trekker ned en GOD del Han sier at kameraten hans sliter med høy ping. Det har ingenting med grafikkortet å gjøre.
Havon Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Det skal ikkje ha så mykje å sei. Han har XP pro SP1 FX5200 amd xp 3200 1GB ram Litt usikker på CPU, men det er noko i den duren. Ikkje 64bit.. FX5200 er ikke akkuratt det sterkeste kortet på markedet da Det kan jo være det som trekker ned en GOD del Har hatt det samme kortet å har hatt stabilt 30-40 ping på norske servere.. Er ikke det som trekker ned nei. Kan jo alltids prøve å formatere da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå