Gå til innhold

Stue-PC programvare hjelp


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på om det er noen som kan ta seg litt tid til å gi meg noen hint og litt hjelp angående programvare til en såkalt stue pc.

 

Det jeg lurer på er hvilken programvare og hvilke systemer jeg trenger å ha for å kunne gjøre følgende.

 

• Sette opp en EPG for Norske kanaler der man kan velge hvilke programmer man vil ta opp.

La oss si at jeg vil ta opp fotball kampen som begynner neste torsdag klokken 18:00, da ønsker jeg at det skal være mulig å få opp programguiden for hele uken og velge programmet fra listen og velge ”Record” eller lignende. Resten skal skje automatisk når fotball kampen starter.

• Timeshifting er viktig, uten at kvaliteten på sendingen skal bli dårligere i stor grad

• Ønsker at det skal være mulig å ta opp direkte til harddisken OG direkte til en DVD i dvd format slik at den kan bli spilt på vanlige stue spiller

• Vil at det skal være mulig å se på ett TV program og ta opp ett annet fra en annen tv kanal direkte til HD eller DVD.

• Siden jeg har satellitt TV så må stue pcen kunne styre satellitt tuneren selv (Gjennom en IR sender ????)

 

Hvilket OS og programvare kan gjøre dette for meg ?

 

Tusen takk for all svar

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Software: http://www.mythtv.org

Hardware: Se på div. DVB-S kort. Dette er tv-kort med innebygd satelittuner. Er ikke sikker på hvordan de fungerer her til lands. Men folk har hatt relativt bra success med de i utlandet.

 

(EDIT)

 

Kan gi litt mer info.

 

Direkte til DVD: Vanskelig. Enklere å brenne til dvd etter du er ferdig med opptak. Tror det er en mythplugin til dette.

 

To tvprogrammer: Da trenger du to tunere. Hvis du vil bruke sattuneren du har fra får så har du kommet like langt. hvis du vil bruke pci sattuner så trenger du to. Og med den externe sattuneren har vi kommet opp i 3. Så da må du vel ha 3+ hoder på parabolen? Eller 4veis diseq? Er ikke så veldig inne på parabol :)

 

Da tror jeg vi er på rett spor :)

 

Christian...

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Kan anbefale deg å ta en titt på www.gbpvr.com

 

Det eneste du ikke kan gjøre med denne av de punktene du etterspør er opptak direkte til DVD. Den tar dog opp til HD i MPEG2 format som kan brennes direkte til DVD senere. Selv har jeg bygd en box basert på en Athlon64 2800+ med 512MB minne og 2x160GB HD. Bruker et Hauppauge PVR150 tv-tuner kort, og kommer antakelig til å sette inn et kort til senere.

 

GB-PVR er under utvikling så du må medregne endel fikling for å få alt perfekt, men det er gratis vare og funker absolutt bra i nåværende utgave.

 

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...