Gå til innhold

Støydempingsmatter, biltema eller microplex?


Anbefalte innlegg

For støydemping av kabinett ville eg heller valgt asfaltmatter. I kabinett med fleire HD, CD/DVD ++ blir det for ein del vibrasjonsstøy i heile kabinettet, som gjerne forplantar seg vidare i golvet og. Spesielt på golv av betong eller med hard parkett på. Skumgummimatter hjelper vel ikkje så altfor godt mot dette. Asfaltmattene har ei vekt på 7,5 kg pr. kvadrat, så det blir ein del ekstra vekt i kabinettet som vil absorbere betydelig av denne ressonansen.

 

Sjekk side 6 av 7 på denne linken, produkt A for desse asfaltmattene http://test.bilxtra.no/documents/101-112%20komfort.pdf

 

Ein pakke med 4 plater a 500x400x4 mm kostar 275kr.

 

Sjekk http://www.cdcardic.no/cdcardic/default.asp?pgid=24 for å finne forhandlar.

 

Alternativt har www.bilguss.no dei same asfaltmattene enkeltvis til 64kr per plate.

 

Skal sjølv ha slike matter i Stacker kabinettet når eg bestiller ny data straks.

Nå kan jeg ikke si at jeg plages av vibrasjoner... Etter stackeren kom, kan jeg faktisk plassere et vannglass på kabinettet uten at det skvulper over.. :p (Hadde Chieftech før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dessverre ikke det nytter å prøve å støydempe fronten... Evt så vil jeg tro det er plass til no matter mellom diskmodulene og kabinettet... Altså mellomrommet der.. Små må dem være...

 

Du sa du kjøpte papstvifter og bytta ut med de orginale, tror det var bortkasta penger... Jeg hører i værtfall ikke de orginale...

 

Penger er ikke kommet på konto og kommer ikke før den 20. Får se om jeg finner på no morro til da.. Sitter i tenkeboksen..

Lenke til kommentar
Tror dessverre ikke det nytter å prøve å støydempe fronten... Evt så vil jeg tro det er plass til no matter mellom diskmodulene og kabinettet... Altså mellomrommet der.. Små må dem være...

 

Du sa du kjøpte papstvifter og bytta ut med de orginale, tror det var bortkasta penger... Jeg hører i værtfall ikke de orginale...

 

Penger er ikke kommet på konto og kommer ikke før den 20. Får se om jeg finner på no morro til da.. Sitter i tenkeboksen..

Tror heller ikke det er noen vits å kjøpe papst foran, ikke fordi 120mm som er der fra før er helt lydløse, men fordi du skal ha veldig stille disker før det er noen vits.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror heller ikke det er noen vits å kjøpe papst foran, ikke fordi 120mm som er der fra før er helt lydløse, men fordi du skal ha veldig stille disker før det er noen vits.

Dei originale viftene går no berre på 1200rpm, i tillegg til det er 4pins kontakter på dei. Eg har tenkt å bestille 38dB Papst vifter og bytte ut dei originale. Så har eg i alle fall mulighet til å justere opp hastigheta endå meir om/når det trengst for bedre kjøling av diskane. Har og tenkt å bore ut til 1200mm vifte på toppen i staden for 80mm vifta som er der originalt, og montere eit filter med grill oppå kabinettet. Ser ikkje ut som det eksisterar filter på 80mm vifta som er originalt heller.

Lenke til kommentar
Tror heller ikke det er noen vits å kjøpe papst foran, ikke fordi 120mm som er der fra før er helt lydløse, men fordi du skal ha veldig stille disker før det er noen vits.

Dei originale viftene går no berre på 1200rpm, i tillegg til det er 4pins kontakter på dei. Eg har tenkt å bestille 38dB Papst vifter og bytte ut dei originale. Så har eg i alle fall mulighet til å justere opp hastigheta endå meir om/når det trengst for bedre kjøling av diskane. Har og tenkt å bore ut til 1200mm vifte på toppen i staden for 80mm vifta som er der originalt, og montere eit filter med grill oppå kabinettet. Ser ikkje ut som det eksisterar filter på 80mm vifta som er originalt heller.

Mine disker holder seg på ca 28 grader konstant (litt mindre om rommet er kaldt), med disse viftene, og da er de stablet i tetteste konfigurasjon (4 stk). Det burde jo holde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Måtte bare legge til, som jeg oppdaget nå...

 

Ikke bare diskene, men bedre kjøling for resten av systemet også...

 

Tror foresten mine disker blir en god del varmere... Glemte å plugge i strømkontakten til vifta foran den ene diskmodulen, og da pc`en hadde stått på et døgn eller no, så var diskene så varme at jeg brant meg på dem...

Lenke til kommentar
Måtte bare legge til, som jeg oppdaget nå...

 

Ikke bare diskene, men bedre kjøling for resten av systemet også...

 

Tror foresten mine disker blir en god del varmere... Glemte å plugge i strømkontakten til vifta foran den ene diskmodulen, og da pc`en hadde stått på et døgn eller no, så var diskene så varme at jeg brant meg på dem...

Ja, det er neppe gunstig, prøvde å kjøre uten vifte, da nådde siskene for kritisk temperatur (50 grader).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...