Gå til innhold

Motorola E1000 & Stavekontroll iTAP T9


Anbefalte innlegg

Rart ikke flere har fått øynene opp for denne telefonen (Motorola E1000). Har aldri hatt noe til overs for Motorola tidligere, kun brukt Nokia, SE og Samsung.

Etter å ha brukt Motorola E398 nå i 4 uker, er jeg imponert over kvalitets følelsen MOTO har på sine håndsett. I motsettning til en rekke Nokia telefoner som ALLTID dessverre begynner og knirke og bli litt slarkete i chassis, etter kun få ukers bruk. Her har Nokia virkelig noe å lære.

 

Også Motorolas genuine T9 iTAP stavekontroll, hadde virkelig gjort seg på Nokias sms racere. For når sant skal sies, er ikke Motorola fult så raks/responsiv i tastingen som Nokia, men med iTap bruker man adskillig færre taste trykk. Til og med uten T9 når man skal legge til ord i ordlisten med 3 knaps trykk (abc), kommer det opp alternativer.

Skal jeg velge Nokia fremover må de videreutvikle sin SMS T9, hente noe fra Sone Ericsson og iTap til Motorola, samt å få helstøpte soldie chassis som ikke "knirker".

 

Motorola er tross alt verdens nest største mobilprodusent, så jeg har nå valgt å gå videre med dem igjen, fremfor å velge en Nokia 6630. Har bestilt en E1000 (3g - unlocked) fra UK, så får vi håpe denne tar med seg alt det flotte fra E398, men at de få svakhetene den hadde, er forbedret.

 

En ting skal sies om E398. Aldri har jeg hatt en tlf som har ligget så godt i hånden, perfekt størrelse og perfekt ergonomisk keypad samt meget godt opplyste taster, i tillegg er det et meget solid og gjennomført chassis uten noe "knirk&slark". Bare en så liten detalj som at mellomroms tasten er plassert på * tasten fremfor #, når du taster med høyrehånd, er flott :-).

 

Dersom det finnes en norsk/svenks/dansk test av E1000, er jeg interessert.

 

Mer info om E1000 her;

 

http://www.motorola.com/motoinfo/product/d...s/0,,43,00.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal si meg enig i at Motorola har fått et rykte i norge som dårlig merke, men de siste årene har de virkelig lagd noen utrolig bra mobiltelefoner. De har så si trukket seg ut fra det norske markedet, noe som er veldig synd. 2004 synes jeg de var det merket med de spenstigste designene av de store merkene, og kvalitetsfølelsen synes jeg er topp i telefonene.

 

Gled deg til E1000 forresten, en helt utrolig telefon. Tror du må vente litt før du får norsk språk til iTap, men du kan kanskje få svensk software på den (den selges i sverige under både Vodaphone og 3).

 

Jeg håper at Motorola kommer til å satse på Norge igjen, de har mye kult i vente de også. Venter i spenning på samarbeides telefonen de skal lage med Apple (tenk ipod telefon).

 

EDIT: Husker i 2003 at de var passe sure på Telenor, som hadde oppegående 3G nett i oslo området, men sa de ikke ville lansere det fordi det ikke var noen 3G telefoner ennå. Motorola hadde allerede lagd 2-3 3G telefoner da, men det hørte ikke Telenor :-)

 

-Heiper-

Endret av Heiper
Lenke til kommentar

Når du testet telefonen, la du spesilet merke til om telefonen var rask og responsiv? E398 kan være noe treg når du blar deg gjennom kontaktlisten og bildene. Det føles som evigheter å få åpnet et bilde feks. Håper dette er "speedet" opp på E1000?

 

Ser ut som om E1000 kun har følgende språk valg; only english, french, german and spanish.

 

Noen som vet hvor/hvem som kan oppgradere Motorola med ny firmware og norsk software?

Lenke til kommentar

De skal også sies at Motorola har importert mye drit til norge oppigjennom årene. Jeg var Moto-mann lenge, men ga opp. Siste jeg hadde var V66, pen, men tøvete. Menysystemet har lenge vært idiotisk.

 

Det kan virke som om at Moto nå begynner å vise muskler, og det liker jeg for de kan når de vil.

Lenke til kommentar

ja....Den er meget bra...men se på denne da! Kan få kjøpt en beta-versjon til 1700 dollar:

 

General Network UMTS / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900

Announced 2004, 1Q

Status Coming Soon

Size Dimensions 100 cc

Weight 91 g

Display Type LCD, 256K colors

Size 240 x 320 pixels

- Second display (96 x 80 pixels), 65K colors

- Downloadable screensavers, wallpapers and ringtones

Ringtones Type Polyphonic (60 channels), MP3

Customization

Vibration Yes

Memory Phonebook Photo call

Call records 10 dialed, 10 received, 10 missed calls

- Memory card slot

Features GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots)

Data speed 384 kbps (WCDMA)

Messaging SMS, EMS, MMS, Email, Instant Messaging

Clock Yes

Alarm Yes

Infrared port Yes

Games Yes

Colors Silver

Camera 1.3 MP, 1280x960 pixels

- AGPS function

- Java

- Bluetooth

- WAP 2.0

- MP3, MPEG4 player

- Organizer

- Calculator

- T9

- Voice memo/dial

- Built-in handsfree

post-19-1106569079_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Blir offtopic men; sorry, nå ble jeg helt gal ette den telefonen. Designet var da bare rå-tøft. Minner meg på Stealth-flyene til USA, med sinne kvasse kanter og 'snålt' design.

Fks. F-117.

free-stealth.jpg

Har kun sett denne i lukket tilstand, men i åpen tilstand var den da bare konge...

Selv om den mangler symbian osv. så må jeg nesten konkludere at min P900 har funnet sin avtaker...

 

1700 dollar, mobilguiden666; du er en syk mann, men gjør det hehe...

 

Ingen som har datoer med mer?

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Fikk et voldsomt flashback når jeg så denne telefonen! Minnet noe sykt om den fake SX2 som ble lagd for en god stund siden! Men vakker var den.

 

PowerEdge:

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

 

Mobilguiden666: 10 962,45 kr for den mobilen? (kurs: 6,4)

Lenke til kommentar
De skal også sies at Motorola har importert mye drit til norge oppigjennom årene. Jeg var Moto-mann lenge, men ga opp. Siste jeg hadde var V66, pen, men tøvete. Menysystemet har lenge vært idiotisk.

 

Det kan virke som om at Moto nå begynner å vise muskler, og det liker jeg for de kan når de vil.

Kan være enig i det, det var noen år hvor Moto telefonene var langt bak resten i menysystem og generell funksjonalitet. Men de siste årene har de imponert meg med sine telefoner. V1000 er jo enda en UMTS telefon fra dem som ser helt utrolig ut, spenstig design igjen. Hadde de fortsatt satset på Norge hadde vi hatt et godt utvalg av 3G telefoner faktisk, istedet for en Nokia telefon.

 

For ikke lenge siden tittet jeg på telefoner fra dem og så på specs, og de har ikke mindre enn 7 Mpix telefoner ute allerede eller iløpet av en måneds tid. De har endelig "begynt å vise muskler", for det er jo ikke bare telefoner dette selskapet holder på med, så de har nok av penger å trekke fra.

 

Og til det andre spørsmålet om E1000 var rask nok, ja jeg hadde ikke noen problemer med SMS skrivning, men jeg er ingen racer på SMS. Jeg ringer 95% av tiden. Synes telefonen var rask i menyen og til å komme inn i programmer, så det blir nok ikke noe problem. Og få dine venner til å kjøpe 3G telefoner også, Videotelefoni er bare morsomt :D

 

-Heiper-

Lenke til kommentar
Fikk et voldsomt flashback når jeg så denne telefonen! Minnet noe sykt om den fake SX2 som ble lagd for en god stund siden! Men vakker var den.

 

PowerEdge:

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

 

Mobilguiden666: 10 962,45 kr for den mobilen? (kurs: 6,4)

Power......eeeh...ja, nesten 11000,- gærninger :-)

Lenke til kommentar

Helt klart at Motorola skyter med skarpt nå. Pratet med den nordiske produktsjefen i dag, som kan love masse spennende 3G telefoner fremover.

Når det gjelder Motorola V1000, så har denne samme spesifiaksjonen som E1000, benytter samme skjermen, men er clamshell utgave. Personlig er jeg ikke så glad i "klapp" telefoner. :whistle:

 

Prisen er jo en historie for seg, har bestilt en E1000 fra UK til £190 inkl. frakt ca 2200kr, kan si jeg gleder meg en smule.. :dribble:

 

Spekken på E1000; :thumbup:

 

Operating frequency

UMTS / GSM 900 / 1800 / 1900

 

Display

Vivid 16 bit TFT colour screen - 240 x 320 pixels

 

Camera

Integrated 1.2 megapixel digital camera

 

Data & Connectivity

GPRS

Bluetooth

USB

UMTS

PTT

Transflash™ memory

Push-to-talk functionality enabling users to be connected at the push of a button

Extreme entertainment via streaming video, playback and capture -

Advanced graphics engine

Life-like MP3 and MIDI musical ringtones and speakerphone capabilities

Compatibility with RealNetworks™ encoded media files

Downloadable screensavers, wallpapers and ringtones

Polyphonic & MP3 ringtones

Java MIDP 2.0

WAP 2.0

SMS, EMS, MMS, Email messaging

Photo phonebook

T9

Voice memo

Calculator

Built in handsfree

Organiser

Clock

Alarm

post-19-1106684311_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...