Gå til innhold

Brenner meg på 9800pro

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et 9800pro ultimate (med ultimate passivkjølern) som jeg har kjørt en thermaltake turbin på siden av og holdt romtemperatur på ribba alltid, nå er jeg så lei bråket at jeg har justert ned psu, bynt å bruke cool n quiet og slått av thermaltake turbinen, etter 10 minutter er kortet så varmt at jeg ikke klarer å ta på det mer en 2 sekunder, altså VELDIG varmt, er det noe galt her eller pleier skjermkort å bli så varme? er ikke klokket for øyeblikket

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg bruker vifta når jeg spiller men jeg lurer på om kondensatorene på kortet ikke smelter når det er så varmt, kjennes ut som det blir varmere og varmere, jeg bør få nytt kort om det går til helvete, er vel meninga at en passivkjøler skal fungere uten noe ekstra, har helt åpen løsning nå med lav romtemp. skal teste med en vanndråpe å se om det koker.

EDIT:fordampet i løpet av 2 sekunder

EDIT2 lurer på om jeg tør å la datan stå på i natt uten vifta

Endret av -Bassaddict-
Skrevet

Oioi, hørtes ikke bra ut, er det sikkerlig med kjølepasta +, men det er det garantert når ribba er så varm... Har du artifacts...? start opp Ati Tools å sjekk om det blir extremt varmt! ;)

Skrevet

Skjermkort tåler å være veldig varme. Når viften på mitt 6800kort stoppet helt opp under spilling spratt kortet opp i 120grader. Det holdt denne temperaturen ganske lenge intill jeg manuelt skrudde av maskinen.

Bruker fortsatte samme skjermkortet og det virker ikke som om kortet har tatt noen som helst skade av det lille vifte uhellet. (Har nå ny kjøler.)

Når vet ikke jeg om det på 9800 kort er mulig å måle tempen via ett program elns. Du kan jo sjekke det ut. Det blir mye lettere å svare på om kortet er for varmt hvis vi vet hvor varmt det faktisk er. Det at kortet er så varmt at du brenner deg trenger overhodet ikke bety at kortet er så varmt at det kan være skadelig!

Lykke til!

Skrevet

fant en 12cm vifte her som jeg faktisk ikke hører går, satte den på kortet i 10 min og det er kjølig og fint igjen. trenger nok bare litt sirkulasjon som nevnt ovenfor.

cpu vift agår på 800 rpm og jeg har et praktisk talt lydløst sytem (undklokka til 1ghz og 1,45 volt da :D orker det ikke om natta lenger, har hørt på sinte vifter i 6 år

Skrevet
fant en 12cm vifte her som jeg faktisk ikke hører går, satte den på kortet i 10 min og det er kjølig og fint igjen. trenger nok bare litt sirkulasjon som nevnt ovenfor.

cpu vift agår på 800 rpm og jeg har et praktisk talt lydløst sytem (undklokka til 1ghz og 1,45 volt da :D orker det ikke om natta lenger, har hørt på sinte vifter i 6 år

Fint at det løste seg da :thumbup:

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Skjermkort blir fryktelig varme uten en eller annen vifteløsning..

Til og med ett "stusselig" FX5200 blir gloheit under litt benchmarking.. faktisk like varm å ta på slik som trådstarter beskriver..

Uten god lufting rundt kortet i kabinettet fungerer i praksis passive kjølere heller dårllig..

Men som trådstarter påpker.. ett "Ultimate" kort skal i utgangspunktet ikke trenge mer kjøling enn den påmonterte sinken/heatpipe(s).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...