Gå til innhold

Trenger hjelp til Hi-fi, surround.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå lei, av en forsterker som ikke yter nok, da jeg har gode høytalere og vil ha ett god forsterker.

 

Jeg har hørt at yamaha har en del bra utstyr, og lurte da på om denne er ett godt valg. komplett

 

Jeg har QLN høytalere til frontsett, mangler resten. og lurer derfor også på om noen har ett bra forslag til dette også! mine fronthøytalere har 2 x 6.5" bass og mellomtone, samt en 1.5" diskant. disse er biwired og spiller rent.

 

håper på god respons. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der er nok ganske så feit ja!

 

Hadde jeg skulle brukt så mange penger på en receiver, hadde jeg nok heller valgt f.eks. denne. Ikke heng deg så mye opp i effekten de leverer (watt). Det varierer VELDIG fra merke til merke hvordan de presterer. Denne fra Harman/Kardon leverer iallfall mye punch.

 

Men den Yamaha'en er nok på lista over alternativer jeg ville vurdert ja. Jeg synes Yamaha generelt leverer gode receivere.

Lenke til kommentar

To andre som du bør vurdere er Denon AVR-2805 til 8498,- og Onkyo TX-SR602E til 6995,-. Sistnevnte ble valgt som årets flerkanalsforsterker i Lyd og Bilde foran blant annet Denonen som ble nevnt over og den Yamahaen som du nevnte. Både Denonen og Onkyoen ble sagt hadde bedre lyd en Yamahaen. Om du har mulighet så les Årskavalkaden til Lyd og Bilde.

 

Denon kan jeg anbefale, har hatt en god del utstyr fra dem. Det er kvalitet. Har en ganske varm klang. Veldig musikalsk!

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
Den der er nok ganske så feit ja!

 

Hadde jeg skulle brukt så mange penger på en receiver, hadde jeg nok heller valgt f.eks. denne. Ikke heng deg så mye opp i effekten de leverer (watt). Det varierer VELDIG fra merke til merke hvordan de presterer. Denne fra Harman/Kardon leverer iallfall mye punch.

 

Men den Yamaha'en er nok på lista over alternativer jeg ville vurdert ja. Jeg synes Yamaha generelt leverer gode receivere.

Har AVR330 selv... (kjøpte den for 7000kr, og ble snytt for en tusing... noe som virker litt vanlig i hi-fi verden).

 

Er genial når det gjelder bilde, har plenty av inn og utganger (8 inn + analog 6/8ch).

Om du ikke skal koble den opp mot TV ville jeg nok sett på en annen forsterker. Følger med 2 fjernkontroller. PM meg om du har spm.

 

Wattene på denne er litt annerledes enn yamaha'en ja... kommer av at de måles forksjellig. Så en gang en artikkel der de fikk 20W til å bli 100 :) (Dette gjelder nok ikke Yamaha, men vet at de har litt høyere wattmengde enn amerikanske/europeiske konkurrenter).

 

Har hørt mye rart om Yamaha forsterkere, alt fra total drittslenging til rosing opp i skyene. Så stikk innom en hi-fi butikk og hør før du kjøper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...