Gå til innhold

Sniktitt på F.E.A.R. (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig begynner jeg å bli smålei ettersom det begynner å bli vel mange, ikke bare japanske, men også koreanske og andre filmer som bruker de samme elementene. Attpåtil driver Hollywood og kopierer, og nå hiver altså spillindustrien seg på. Likevel må jeg som nevnt si at jeg ser fram til dette spillet...

Lenke til kommentar
Personlig begynner jeg å bli smålei ettersom det begynner å bli vel mange, ikke bare japanske, men også koreanske og andre filmer som bruker de samme elementene. Attpåtil driver Hollywood og kopierer, og nå hiver altså spillindustrien seg på. Likevel må jeg som nevnt si at jeg ser fram til dette spillet...

Takashi Miike er japansk. Han har gitt ut en god del filmer, se for eksempel: http://www.imdb.com/name/nm0586281/ - Dead or Alive-serien, Ichi the Killer og nevnte Audition.

 

Hvis du sammenligner hans filmer med "vestens" skrekkmestere, tja, kanskje Stephen King og John Carpenter, Wes Craven? :p .. så blir de små barnehagepiker i forhold. Når Ichi hadde visning på festival i Canada fulgte det med spyposer på inngangsbiletten. "Needless to say" - japanerne drar det langt forbi "normalen".

 

Koreanerne er faktisk ikke kjent som en av de store i asiatisk film skulle jeg tro. Se bort fra India og Bollywood, så er Kina, Hong Kong og Japan de tre store, mener nå jeg :).

 

At Hollywood prøver hoppe på suksessen og kopiere filmer og putte små søte jenter som Sarah Michelle Geller i hovedrollen (The Grudge, anyone? (den heter Ju-On på originalspråket for de som vil finne den på imdb)).

 

Hvis du med "samme elementene" mener "skrekk, gru og hemningsløs gladvold" så er jeg veldig glad for at de bruker de samme elementene. Bortsett fra det er det ganske så mye "rart" de tar for seg. Suicide club er også å anbefale.

Endret av cairn
Lenke til kommentar

cairn: Jeg er fullstendig klar over at japanerne regnes som mestere inn skrekk, samt at de kan være ekstreme, og at at Hollywoodproduksjoner blir barnemat til sammenligning. Det jeg forsøkte å påpeke var at det begynner å bli vel mange filmer med de samme elementene: En forbannelse, jenter med svart hår, vann, telefoner, speil og så videre. Ja, faktisk begynner det å bli vel mange horrorfilmer! Det er vel en trend som alt annet. Jeg nevner: Ringutrilogien, Rasen, One Missed Call, Dark Water, The Eye, The Eye 2, Phone, Ring Virus, The Ring, The Ring Two, Dark Water, The Grudge, The Grudge 2 (de seks første er japanske, de to neste er fra Hong Kong / Thailand, de to neste der igjen er fra Korea, og de siste er fra USA).

 

En annen ting er at japanske og asiatiske filmer over kort tid har blitt allmannseie her i vesten, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Tror du minst må ha 1024mb ram for at det ikke skal lagge ja...

Det er pga f.eks: Bilde

Tenk på all røyken/skuddhull/eksplosjoner/o.l som kommer til å skje... Det kommer til å lagge myye mer en half life 2.

Og bør vel ha en ganske bra cpu. Og når det gjeller skjermkort tror jeg du bør ha et 128mb kort...

Men jeg har lite peiling på hardware så mulig dette er veldig feil ;)

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
Tviler på at maskinen min greirr dette :p

Tror jeg holder meg til HL2 og CS:S :D

Ja når du er inne på saken : Noen som vet hva er minimums krav og anbefalte krav er for å kjøre spillet ?

Rundt det Half Life 2 tar, kanskje. :)

trur nok det vil kreve meir ein hl2. eit skikkeleg spel vil kreve ei skikkeleg maskin.

 

som nevnt i innlegget før, så vil fear ha utroleg mange krevande detaljer. spelet er og i full dx9 støtte, så eit dx9 skjermkort vil nok være å foretrekke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...