Gå til innhold

Ekstra rute lages ved rows og cols i samme tag


Anbefalte innlegg

Jeg sitter på skolen og jobber med HTML i faget IBR. Frames er ikke noe jeg vanligvis brukes, men jeg er nå tvunget til det.

 

Problemet er at siden blir seende ut som på det nederste bildet. Jeg må ha den slik som på det øverste bildet.

 

Kildekoden ser slik ut:

<HTML>

<HEAD><TITLE> Informasjonsteknologi ved Lillevik skole</TITLE></HEAD>

 

<FRAMESET COLS="15%,*" ROWS="20%,*">

<FRAME SRC="c:\IBRHTML\skal ikke være her.html" NAME="tull">

<FRAME SRC="c:\IBRHTML\meny.html" NAME="meny">

<FRAME SRC="c:\IBRHTML\top.html" NAME="top">

<FRAME SRC="c:\IBRHTML\hovedside.html" NAME="hovedside">

 

</FRAMESET>

 

</HTML>

[/]

 

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg med problemet. Sitter nokså fast her, og læreren kan ikke nok om HTML til å hjelpe meg.

post-76-1106215512_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, nå er det faktisk såpass lenge siden jeg har jobbet med frames at jeg har glemt hvordan man koder disse. Så W3schools var min venn:

<html>

<frameset rows="50%,50%">

<frame src="frame_a.htm">

<frameset cols="25%,75%">
<frame src="frame_b.htm">
<frame src="frame_c.htm">
</frameset>

</frameset>

</html>

 

Edit: eller se her http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?fi...yhtml_frame_mix

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Jeg sitter på skolen og jobber med HTML i faget IBR. Frames er ikke noe jeg vanligvis brukes, men jeg er nå tvunget til det.

 

...

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg med problemet. Sitter nokså fast her, og læreren kan ikke nok om HTML til å hjelpe meg.

 

Tvunget til å bruke frames og lærer som ikke kan nok til å hjelpe... :no: Ser ut som om man kan vente seg mye fin html i framtiden..

 

(Absolutt ikke ment mot deg 'me', du har jo tydelgvis forstått det, men hvor mange av de samme på kurset vi gå ut med en følese av at frames generelt er en dårlig ide?)

 

M.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen. Det fungerer bra nå ;)

Er ikke så mange som liker frames nei, men med oppgavene vi får, så lønner det seg/kreves det at vi bruker det.

 

Faget er hovedsaklig databaser, og det kan læreren. Derimot har vi litt annen diverse IKT, heriblant html, og der stiller ikke læreren så sterkt. Ikke jeg heller forsåvidt, men kan nok til å klare det faget krever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...