Gå til innhold

Steam, Valve diskusjon


Anbefalte innlegg

Synes systemet er genialt. Dersom man ikke vil det skal ligge å ta minne så er det da bare å lukke det og heller åpne det igjen når man trenger det. De automatiske oppdateringene gjør opp for ulempene. Tenk bare på hvor mange "ikke"-gamere som klarer slik selv. Er tross alt ikke bare nerder som spiller :p Og dersom man ikke vil oppdatere automatisk er det bare å skru igjen.

 

Derimot er det at et selskap kan ha et slikt program innstalert på maskinen din, og dermed i teorien gjøre hva de ønsker, i prinsippet ikke noe å rope hurra for. Men akkurat med Valve har jeg ikke særlige betenkeligheter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam har funka perfektus helt tell igår, før det har jeg alltid lurt på hvorfor alle hata det, men nå kjønner jeg det kanskje.

 

Jeg prøver å reinnstalere hl2... men de møkkete serverne er opptatte konstant! Noe som er litt rart når jeg fikk lasta ned hl2 på første forsøk når hl2 kom ut.... nå har det ikke kommet no nytt på 10 dager... så hvorfor er serverne opptatte??

Lenke til kommentar

Hadde jeg kunna så hadde jeg pælma den forbanna møkra de kaller "steam" til helvette ut av maskin, men det kan jeg ikke fordi jeg vil spille Half-Life 2 (og da lage brett).

 

For å si de slik, da den dagen kom at jeg måtte ha steam for å spille spillene jeg hadde kjøpt, da gikk det til grus og helvette med hele systemet.

 

Mitt år i fjord, 2004, endte med forbandeles og stor irritasjon over Steam da det plutselig ikke vil starte i offline mod (har ISDN). Så starta steam, sjekka, sto at alle spill var 100 % og ready to play. Venta litt, stengte så av steam, og kobla fra nette. Starta steam igjen, men neida, Steam fant ikke internett (neimen så rart, kanskje fordi jeg ikke skulle på nette).

 

Da jeg fikk HL2, måtte jeg vente i nesten 2 hele dager (med mye internett og mye venting) før jeg endelig fikk starta HL2.

 

Steam har ikke brakt meg noe godt, og hadde jeg troffet på Gabe og han hadde spurt hva jeg mente om Steam, hadde jeg planta en knytta neve i trynet hannes.

 

Så som dere sikkert kan skjønne til nå, så er jeg en så stor hater av steam som det går ann. Hvorfor gjøre det lett når ting kan gjøres 100 ganger mer komplisert via et program som ikke helt virker.

 

Ned med Steam :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dårlig programmert?

Bah, Valve er jo bare en gjeng med dovaskere som har gått sammen.

Satt vel bare og trykket litt på tastaturet i notisblokk, lagret som .exe og så ble det en grønn firkant ...

 

Nei, Valve er ikke så gode programmerere tror jeg ikke. Hvis det er de som satt sammen SteamPowered.com, så beviser jo det at de ikke aner hva de driver med. Kodinga er jo helt ræva, og validerer overhodet ikke med noen webspråk (som HTML). Validerer vel kanskje med VRHTML (Valve's Ræva HyperText Markup Language).

Lenke til kommentar

Ja, DevN. Du er nesten like gode som dem.

 

Seriøst, gutta hos valve mestrer nok språket sitt ganske bra. Man er ikke dårlig fordi noe ikke funker som forventet.

Det er jo heller ikke dems skyld at serverene faller pga. enormt mange som vil ha oppdateringer med en gang de er ute.

 

Dere programmerer ikke, og har bare ikke gudeevnen til å se noe bra..

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jeg var i utgangspunktet positiv til steam, men etter den episoden jeg hadde her for noen dager siden, er jeg ikke like positiv, en større oppdatering gjorde serverne utilgjengelige i opptil et halvt døgn, det suger så inn i ......! At jeg ikke får spille de spillene jeg faktisk har betalt penger for, når jeg vil! Greit at HL2 kan spilles offline, men jeg spiller i all hovedsak HL2DM og CS:S, dette gjorde meg forbannet, kan ikke annet enn å si TIL HELVETE MED STEAM!! Takk...

Lenke til kommentar
Ja, DevN. Du er nesten like gode som dem.

Ja, for det er jo akkurat det jeg sier nå ...

 

Jeg har nok kjennskap til HTML og slikt, til å dømme siden. Dessuten validerer den ikke i W3C-validator'n.

 

Har derimot ikke noe videre erfaring i systemutvikling (tenker da på C++, VB, og slikt), så det skal jeg ikke kommentere. Fra min side var dette med "dovaskere" en spøk, men Steam har vært helt håpløs for mange, og ikke før oppdateringene kommer forbedrer det seg.

 

Det er godt mulig de mestrer språket, men da har de ikke brukt så mye tid som de egentlig burde for å gjøre det feilfritt. Første release av Steam, var like lite fullført som Windows ME.

 

Mine uttalelser dreier seg ikke om serverne, er forståelig at de kan bli trege, siden det er så mange som spiller HL2, CS, og alt det der.

 

Og si meg, på hvilket grunnlag kan du sammenligne meg med en stor spillprodusent?

Lenke til kommentar
Hadde jeg kunna så hadde jeg pælma den forbanna møkra de kaller "steam" til helvette ut av maskin, men det kan jeg ikke fordi jeg vil spille Half-Life 2 (og da lage brett).

 

For å si de slik, da den dagen kom at jeg måtte ha steam for å spille spillene jeg hadde kjøpt, da gikk det til grus og helvette med hele systemet.

 

Mitt år i fjord, 2004, endte med forbandeles og stor irritasjon over Steam da det plutselig ikke vil starte i offline mod (har ISDN). Så starta steam, sjekka, sto at alle spill var 100 % og ready to play. Venta litt, stengte så av steam, og kobla fra nette. Starta steam igjen, men neida, Steam fant ikke internett (neimen så rart, kanskje fordi jeg ikke skulle på nette).

 

Da jeg fikk HL2, måtte jeg vente i nesten 2 hele dager (med mye internett og mye venting) før jeg endelig fikk starta HL2.

 

Steam har ikke brakt meg noe godt, og hadde jeg troffet på Gabe og han hadde spurt hva jeg mente om Steam, hadde jeg planta en knytta neve i trynet hannes.

 

Så som dere sikkert kan skjønne til nå, så er jeg en så stor hater av steam som det går ann. Hvorfor gjøre det lett når ting kan gjøres 100 ganger mer komplisert via et program som ikke helt virker.

 

Ned med Steam  :thumbdown:

Hehe,fyr løs.

GNewell.jpg

Lenke til kommentar

De har ikke akkurat utviklet Steam i HTML da. Om sidene deres valideres etter W3C-standarden er irrelevant i den sammenheng (selv om jeg er enig i at det er en uting). Dersom du hadde hatt litt kjennskap til systemutvikling, og da særlig distribuerte systemer så skjønner du at det ikke er bare enkelt. Ok, de har nok hatt noen problemer, men de fleste systemer har det. Steam har tross alt en brukerbase på en del millioner, feil VIL oppstå. Ting kunne gjerne vært gjort bedre, jeg har ikke veldig kjennskap til designet eller koden som ligger bak, men å si at programmererne er ræva (ok, nå drar jeg utsagnene dine drøyt langt :p) på grunn av at HTMLen (som helt sikkert ikke er laget av de samme som har laget Steam) blir for drøyt.

 

Du bedret deg og forklarte (heldigvis) bedre hva du mente i din neste post :)

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er de samme som har programmert Steam, som står bak siden, er den elendig bygget opp. Men som sagt, dette har ikke noe med selve Steam å gjøre. Godtar at det var litt usaklig av meg, siden språkene er helt unike.

 

Men jeg holder fortsatt på mitt, og jeg tror en annen produsent som Electronic Arts kunne gjort dette mye bedre.

 

Og igjen, mine uttalelser handler ikke så mye om serverne deres, det handler mer om hvordan Steam opererer på en datamaskin generelt. F.eks. har jeg aldri opplevd et problem som løses ved å slette en fil som følger med programmet/spillet (clientregistry.blob). Men, greit nok.

 

Jeg skal ikke uttale meg så sterkt om det, siden jeg ikke kjenner til omstendighetene og programkoden. Men jeg mener og tror at det kunne vært gjort bedre, muligens av Valve, hvis de hadde lagt mer arbeid i det. Konseptet er usedvanlig mye bedre enn resultatet.

 

Ps. Jeg er ikke en "anti-Valve'r", har ikke noe i mot Valve.

Lenke til kommentar

Syns forsåvidt at selve konseptet er helt supert! Men det at det er endel bugs + at friends nettverket omtrent ALDRI funker, drar ned helhetsintrykket endel! Få igang friends før andre ting!! De har tross alt aldri hatt et særlig stabilt friends nettverk!?!?

 

Og om sømløs som en person her nevnte, så er jo det helt greit i seg sjøl, men det er på en måte litt teit :p Syns steam gjør selve irritasjonen over alle bugsene gjør det litt morsommere å spille CS: S.. Da har man jo litt frustrasjon å få ut ved å skyte i filler andre mennesker på en måte som faktisk er lovlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...