Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lite feil på bilen?

seigmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toyota Carina E er en bil som kanskje ikke ser så veldig tøff ut, men den er bra å kjøre og har et rykte på seg for å være en av de mest feilfrie bilene. Det er den bilen med flest førsteplasser på TUVs statistikk over feil på biler.

Ikke er den spesielt rustutsatt heller, eneste er rust i dørene pga konstruksjonsfeil, dette gjelder vel spesielt rundt '95 modell. 1,6ern er grei nok å kjøre og veldig rimelig i drift, 2 litern er kvikkere med sine 130 HK. Iallefall en bil jeg kunne tenke meg som min neste. For rundt 100k får du en '97 modell som også var siste året Carina E var i produksjon før Avensis tok over.

Jeg kjører selv en Honda Concerto 1,6io 16v med 125HK og har kamerater som kjører og har kjørt Civic. Felles for oss alle er at vi sier "aldri mere Honda". Honda lager biler som er greie å kjøre, men som ikke har noe særlig langturskomfor hva støynivå angår. Og litt eldre biler har som regel et eller annet som må byttes, det kommer man ikke uanna, selv med en Toyota. Problemet er det at Honda har svindyre deler. Og i mitt tilfelle er det i tillegg meget vanskelig å få tak i deler.

Mvh

Raimo

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enig... Skoda har blitt veldig bra bil.. pluss du får veldig veldig mye bil for penga..

Kjøper du en Skoda Superb til 400.000 ;- så tilsvarer det VW Paheton eller hva den heter og Audi A8, De to bilene starter på rundt 1 mil med d utstyret du får i en Superb til 400.000!

Også en ting til... Jo mer en bil koster, jo mer taper den seg i verdi!!

For all del, en Superb er på langt nær det samme som en Pheaton eller en A8. En Skoda Superb er en forlenga Passat -- av forrige generasjon, ganske enkelt. Sett opp mot Passat før den nye kom, kunne man få mer for pengene ved å kjøpe Superb. Et problem for det norske markedet var imidlertid at Superb ikke kom som stasjonsvogn.

Plattformsmessig, understellsmessig, motormessig osv. blir Superb særdeles lik Passat, men biler som A6, A8, Pheaton stiller i en helt annen klasse, både når det gjelder utstyr, kjørekomfort, motorer m.m. (riktignok kan enkelte A6-modeller leveres med samme motorer som man finner i Superb, som f.eks. 1.8T, 1.9TDI og 3.0 V6).

(og forresten er jeg Octavia-eier...)

Skrevet

Jeg vil hode en finger på Opel. De er ganske greie å skru på. Rusten er noe av det som går mest igjen på Vectra A modellene mest i hjulbier og kanaler. Du får de til en grei pris 40k++.

Skaff deg en 2.0 115HK, vectra 2000 grill, lakker fangerene, sett på hvite side blinklys fra Astra F. Sote bakrutene. Senke den 35mm (just.koni-dempere). Da får du en god bil på veien.

De e billie i drift...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...