seigmann Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Heihei, Jeg har planer om å kjøpe meg brukt bil. Budsjettet mitt ligger på rundt 80.000 - 90.000. (max 100.000). Det må være en 90 modell, ikke eldre hvertfall. 1,4 er minstekravet. og den skal ikke ha kjørt mer enn 100.000.. jeg er litt gira på opel vectra,astra, citroen xsara, honda civic.. den type.. og helst 5 dørs.. Er det en av de bilene det er lite feil på? Eller billige deler etc.. takker for all respons!
Tumbleweed Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Av de bilene du nevner ville jeg helt klart gått for Honda Civic. Kvalitet + kjøreglede. Litt usikker på hva du får for 80 90k, men...... Gjør et søk i FINN eller noe, så får du en ide hva du kan få. Min erfaring med Opel er MYE rust, billige deler. Citroen: merkelige biler, med mye sær mikkmakk. Uansett, man bruker sjelden fornuften når man kjøper bil - graden av "coolness" og feelgood er avgjørende. (uansett hva mine med-oldinger sier.) T'Weed
bfisk Skrevet 23. januar 2005 Skrevet 23. januar 2005 Av de fire ville jeg uten tvil valgt Civic. Opel har rykte på seg for å ha en del feil og være utsatte for rust. Ryktet er ikke ubegrunnet... Citroën er en pussig liten fransk bil. En del sære ting med den, men det kan være et greit kjøp, men likevel ville jeg ikke vurdert det i forhold til Civicen... For oppunder 100k får du en finfin Civic med dine specs. Ikke noe stress det.
Tumbleweed Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Bfisk, leste du innlegget mitt før du svarte? Virker litt unødvendig å gjenta alt som ble skrevet der..... T'Weed
seigmann Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Skrevet 1. februar 2005 Takk igjen =) Make love, no war! hihi
tor_erik Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Bfisk, leste du innlegget mitt før du svarte? Virker litt unødvendig å gjenta alt som ble skrevet der..... T'Weed En second opinion skader jo ikke da...
bfisk Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Sorry da, tumbleweed. Trodde ikke du tok deg nær av at andre mente det samme som det . Men nok om det. Kjøpt bil enda, eller, trådstarter?
seigmann Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Skrevet 1. februar 2005 (endret) Hehe, har ikke det enda. Men det kommer nok rimlig snart håper jeg. Må bare konfrontere pappa først. Men kan jo røpe en liten plan jeg har for bilen også.. Skal ha pc i bilen =) Med lcd touchscreen.. *glede seg* EDIT: Noen andre bilmerker å anbefale forresten? Som jeg ikke har nevnt, som er billige og med lite feil... ? Endret 1. februar 2005 av seigmann
bfisk Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Billig og lite feil sier meg Toyota, uten at jeg trenger å tenke meg om engang. Stort sett kjedelige biler, greit utgiftsnivå, enkelt å finne deler til, og motorene sviver stort sett til de vrakes. Også relativt greit å skru selv på Kjøreegenskaper, komfort og utstyrsnivå er det så som så med, og det er neppe mange som vil kalle det typiske '90-designet til Toyota for top-of-the-line. Kan du leve med det, er det et glimrende merke å utforske videre .)
Tumbleweed Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Bfisk, leste du innlegget mitt før du svarte? Virker litt unødvendig å gjenta alt som ble skrevet der..... T'Weed En second opinion skader jo ikke da... Second opinion? neppe....men samma det. Hadde en irritabel dag med dårlig vær. T'Weed
pcp160 Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Sier meg mye enig med de andre her, helt personlig kunne jeg nok kjøpt Citroen'en, men det er mest fordi jeg liker rare ting, vil ikke umiddelbart anbefale den til andre jeg heller Ettersom du snakker om å konfrontere pappa, vil jeg som de andre tro at Civic er det som vil falle mest i smak, bra bil og ltt mer spennede enn de andre syns jeg. Er ikke sikker på om det lenger er en sannhet, men Civic kommer vel ikke så godt ut av det ifht pris på deler kanskje... Skal du være 100% fornuftig, er jeg enig i Toyota, usedvanlig kjedelig men kjent for lite feil. På den annen side syns jeg det har vært en tendens til at de er litt dyre, sannsyneligvis fordi "alle vet" de er så bra. Ellers er det vel ganske sant som Tumbleweed sier, Coolness og feelgood- faktor spiller inn. For meg er feelgood viktigere enn noe annet. Ingen biler er feilfri, og ikke mange er helt håpløse heller. Gå etter hva du liker, skal du finne ut noe mer statistisk har vel NAF mye info om feil på biler. Selv om du får 30 svar i denne tråden, er det ikke nødvendigvis så veldig representativt. Lykke til med valget uansett
chil Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 (endret) Open ruster får du rekker å si... Hei de jeg har kjøpt meg en...opel. Nei jeg ville kjøpt Saab, du får en 900 fra 94-95, 900Turbo så har du en fin å tøff bil Det eller en 406 Endret 3. februar 2005 av chil
zyrex Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 skoda octavia sier nå jeg.. 2000-modeller og nyere..
chil Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 skoda octavia sier nå jeg.. 2000-modeller og nyere.. skoda, kan du ikke heller gå da hehehe
zyrex Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 skoda octavia sier nå jeg.. 2000-modeller og nyere.. skoda, kan du ikke heller gå da hehehe Hvorfor gå da, når du kan kjøre skoda? .. Hvis jeg skal være like kjip som deg. Skoda er en bra bil. Deal with it.
_Daniel_ Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Enig... Skoda har blitt veldig bra bil.. pluss du får veldig veldig mye bil for penga.. Kjøper du en Skoda Superb til 400.000 ;- så tilsvarer det VW Paheton eller hva den heter og Audi A8, De to bilene starter på rundt 1 mil med d utstyret du får i en Superb til 400.000! Også en ting til... Jo mer en bil koster, jo mer taper den seg i verdi!!
garrasjen Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 (endret) Er vel greit å få med at Civic fra 90 og utover kan ruste ganske mye, sjekk hjulbuer og kanalene NØYE. Hjulbune er "limt" med flytende skumgummi og der samler det seg mye fukt. Spesielt i kanten mot bakfangeren og i nerkant mot kanalen. Kanalene ruster under plastdekslet i bakenden mot bakhulet. De med små motorer, ihvertfall 1.4 har lite lydisolering og man får derfor endel kjørestøy i bilen. Men bilen er teknisk god, og har pga. multilink hjuloppheng meget gode kjøreegenskaper orginalt. Biler som er kjørt hardt kan ha utslitte oppheng, noe som kan resultere i en reprasjon som koster en del kroner. Motoren kan lage endel lyd når de har gått langt/hardt men de er holdbare. Toyota kan også ha en del rust hvis du velger en fra tidilig 90 tall, der er problemområdene samme som Civicen men i tillegg har den problemer med hjørnet på bakskjermene som ligger under bakfangeren. Samt mye rust på forskjermer hvis den er sånn middels holdt. Teknisk er det vel ikke noe annet å si enn at de er VELDIG holdbare. Motorene er noe av de bedre sånn drifts og økonomi messige, pluss at f.eks 1.6 16V (4A-FE) går ganske greit. Støyen er litt lavere enn Civic, men kjøreegenskapene er ikke helt på høyde med Civic. Snakker her om Toyota Corolla Endret 28. juli 2005 av garrasjen
agvg Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Sier meg mye enig med de andre her, helt personlig kunne jeg nok kjøpt Citroen'en, men det er mest fordi jeg liker rare ting, vil ikke umiddelbart anbefale den til andre jeg heller Hva er sært med en Xsara? En std småbil med stålfjærer og under skallet dønn lik Peugeot. Xantian og C5 er den eneste Citroen med skikkelig Citroen-fjæring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå