Gå til innhold

problem med nfsu2


Complexity

Anbefalte innlegg

Prøv å slå av antialiasing først!

 

Du finner ut om du har satt på agp 4x\8x i BIOS.

eg har Sjekka om AGP står på 8x eller 4x! og den sto på 8x..

 

 

koffør skal eg ha sånne problema nor alle di andre som har samme skjermkort ikkje har det, og dem kjøre nfsu2 på 1024 på full grafikk UTEN nåkka problema!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5. Du ikke har AA og AF på(dette skjermkortet er rett og slett for tregt for å brukke disse dessverre)

Det er vel ikke helt sant. Jeg bruker AA på en rekke spill med mitt 9600-kort, og det går helt greit så lenge jeg skrur litt ned på teksturene, antall partikler osv.

Det er bare fordi du ikke er kresen på antall fps...har man først vent seg til at ting går sakte så er det lett å tro at det er sånn det skal gå :roll:

Lenke til kommentar
5. Du ikke har AA og AF på(dette skjermkortet er rett og slett for tregt for å brukke disse dessverre)

Det er vel ikke helt sant. Jeg bruker AA på en rekke spill med mitt 9600-kort, og det går helt greit så lenge jeg skrur litt ned på teksturene, antall partikler osv.

Det er bare fordi du ikke er kresen på antall fps...har man først vent seg til at ting går sakte så er det lett å tro at det er sånn det skal gå :roll:

FPS-raten min er helt fin. Nå er jeg riktignok ikke sikker på hvor høy den er i NFSU2, men sammenlignet med andre som kjører samme spill på bedre skjermkort går det akkurat like flytende, og jeg opplever ingen tregheter.

 

Men mitt kort er overklokket til grensen for hva det tåler uten at det dukker opp artifacts, det er mulig det er en del å hente der. Vet at det skal være mye å hente på å overklokke 9600xt-kortet. Det går også an å forsøke drivere som ikke er originale. Selv økte jeg 3dmark03-scoren min ganske heftig ved å legge inn modifiserte utgaver av catalyst-driverne. Merk at prøving med overklokking og uorginale drivere skjer på eget ansvar da... :cool:

Lenke til kommentar
hvordan får jeg Sjekka om AGP står på 8x eller 4x?

 

har ikke vert å rørt på noen instillinger,.. bare instalert alle driverene som var på den medfølgende cd'en! og lastet ned den nyeste!

 

skal instalere sims2 snart! men gruer meg litt.. for vist det er lagging i musen der, KLIKKER jeg!

Etter det jeg forstod så la du de nye drivere over de gamle? :hmm: Du må slette de gamle drivere som du la inn via CD`en!

 

1.Slett gamle drivere

2.Restart maskinen

3.Kjør DriverCleeaner(lastes vi aved å google vet dessverre ikke adressen)

4.Restart maskinen etter å h akjørt DriverCleeaner

5.Legg inn de nye drivere www.ati.com

6.Restart maskinen og da regner jeg at det meste skal fungere som det skal! :)

Lenke til kommentar
Det lagger særlig mye på Street-X.

 

Hm jeg trodde at det bare var sånn hos meg! :p Men godt å vite at andre har samme problemet. Er i bunn og grunn litt rart pga i de andre modusene lagger det ikke i det hele tatt, men kjører glatt som en drømm! :D Var litt rart med den modusen Street-X pga enkelte ganger så går det nesten i slow motion hos meg, men i det norske PCGW står det klart og tydelig at skal man ha en flytende spilleflyt i NFSU 2 på max så må du ha en CPU på 3GHZ. Hvor vidt dette stemmer kan diskuteres! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel barton, 512 MB minne og et 9600xt (satt på overdrive).

Kjører nfsu2 på winxp sp2 uten lagging.

Jeg har lagt inn chipsett drivere og ati drivere og patchet spillet.

That's it.

Tror ikke grafikk kortet skal være noen begrensning. Antar at du kan løse det med driverne dine eller nfsu2 patch.

 

Sikker på at bios settingene dine er riktige? Sjekk med cpu-id at verdiene ser normale ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ett forslag. Jeg hadde Radeon 9600XT før jeg fikk 6600GT i går..Når jeg bygget meg ny PC (AMD Athlon 64 3000+,512 DDR 400 bla.bla osv.) opplevde jeg en del problemer med spill (bla Need For Speed Underground 2) og at systemet var ustabilt. Det jeg da måtte gjøre var å sette kortet til 4 x AGP i Bios..Du merker egentlig ikke noe forskjell uansett. Og da ordnet det seg for min del..Kjørte ikke så høyt..1024x768 med over middels grafikk og full AF..Nå går det på 1600x1200 med mitt 6600GT.. :thumbup:

Lenke til kommentar
fikk 1300 3dmark's med 3dmark 05!!

 

er det lite??

Ja, det er lite. En middelmådig pc klarer 5000 poeng. En kraftig sak klarer oppimot/over 10`000poeng.

Sikker på at du ikke mener 3dMark03 og ikke 05?Sistnevnte er da et program som legger vekt på skjermkortet (i stor grad) og ikke et 6800 Ultra ville klart å score 10 000 poeng..Kan ta ett eksempel fra en test på hardware..Et RX600 Pro Guru PCIe ligger likt med det kortet med ca 1300 poeng..Mens et Geforce 6800GT hadde en score på ca 4500 poeng..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...