Gå til innhold

hvilken CPU vifte er god?


Boxster

Anbefalte innlegg

Jeg har en TaiSOl CGK760. Dette syns jeg er et godt kjøleelement, men jeg har forsatt viften som kom med og den er ikke så veldig god. Derfor lurte jeg på om noen kunne si en god CPU vifte?

 

Jeg lurte og på om jeg skulle bruke en overgang for å putte på en større vifte. Er dette lurt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er bra vist du ikke gidde og "modde" ribba eller bruke fanadapter..

 

60x60mm Papst vifte, 46m³/time, 38 dB(A) til 155 kr på http://www.microplex.no

 

Den har litt høyere dB (støynivå) enn orginalvifta (den er på 32 dB)

men den bråker ikke noe vesentlig mere....

 

Går du får en 80x80mm vifte må du ha fanadapter eller du må "modde" bøye ut ribbene på taisolribba

 

Men denne vifta: 80x80mm Papst vifte, 69m³/time, 32 dB(A) 155,-

og en fanadapter -80mm, Sort

92,- på microplex så vil du få en superkjøler :grin:

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-14 01:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 01:10, Tracker skrev:



Den har litt høyere dB (støynivå) enn orginalvifta (den er på 32 dB)

men den bråker ikke noe vesentlig mere....



 

Den orginaler bråker med ca.40db.

Les CPU database på ocshoot.

Det er målt på en kjøleribbe så du kan regne med at støynivået er ca. det samme.

 

Og en funnel er ikke så efketivt så jeg ville bare ha bøyd pinnen og strippet på en 80mm vifte.

Lenke til kommentar

Hvilken er god:

 

Jeg sitter akkurat her å legger inn OS på en maskin jeg bygget for en kunde (I natt) Hehe... Fy svarte den durer å går, så jeg vil ikke anbefale den, om noen er interessert i husfred.

*GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

*WBK38, Opp til 1,6GHz, samt XP1900+

 

tror jeg kjører EKL PAPST neste gang. Må sjekke hvor stor forskjell det er på dem. (Db+/-)

Lenke til kommentar

Quote:


Boxster skrev (2002-06-14 11:10):

Quote:


Den 2002-06-14 09:14, CFD skrev:


Og en funnel er ikke så efketivt så jeg ville bare ha bøyd pinnen og strippet på en 80mm vifte.



 

Mister en veldig mye av kjøleegenskapen hvis en bruker en overgang?

Hvorfor selges de da?

 

 

Setter du dem til og suge så får du rimnelig god ytlese ,men det betse er og presse en 80mm vifta på en 60mm ribbe hvis dette er mulig.

Bare og se på endel tester av Funnels det.

Lenke til kommentar

Tempen falt med 10 grader på min XP1800 cpu når jeg satt på min nye vifte og det er med medium hastighet på vifta. Har brukt Artic silver 3 kjølepasta, den tok det 72 timer og kjøre inn for maks kjøling. Da kunne jeg vente att temperaturen ville falle med 2-4 grader til.

Så Thermaltake Volcano 7+ kan jeg anbefalle på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt grundigere på vifte holderen. Nå lurer jeg på hvordan en skal kunne klare og sette på en 80x80 vifte på en TaiSol uten og bruke overgang?

Der er jo bare de fire hjørne hullene. hvis en skal ikke bruke overgang må en jo ha et annet beslagg som lager skruehullene. Men det har jeg ikke sett noe annet sted....

Lenke til kommentar

Quote:


Boxster skrev (2002-06-14 17:38):

Jeg har sett litt grundigere på vifte holderen. Nå lurer jeg på hvordan en skal kunne klare og sette på en 80x80 vifte på en TaiSol uten og bruke overgang?

Der er jo bare de fire hjørne hullene. hvis en skal ikke bruke overgang må en jo ha et annet beslagg som lager skruehullene. Men det har jeg ikke sett noe annet sted....



 

Du bare bruker strips.

Sånne som du drar til og ikke går ut igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...