Gå til innhold

hva med dette vannkjølings-oppsettet ?


Anbefalte innlegg

noen som har motforestillinger??

 

PolarFLO TT CPU kjøler http://www.mamut.com/coolnsilent/subdet4.htm

PolarFLO TT Chipset kjøler http://www.mamut.com/coolnsilent/subdet31.htm

 

For GPU er jeg litt usikker, vil ha en SLI konfigurasjon med kjøling av GPU og RAM

Kanskje aquagraFX 6800 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23353, eller vente til DangerDen kommer med noe tilsvarende for SLI

 

HW labs Black Ice Xtreme II radiator

 

C-Systems CSP 750 Mark II 12v DC Pump

 

3 stk SilenX 14 dB 120 mm vifter

1 stk SilenX 14 dB 80 mm vifte

 

1/2" slanger

 

LianLi 6277 vannkjølingskabinett

 

DFI Lanparty SLI-DR hovedkort 939 hovedkort

 

A64 3200 eller 3500 CPU....

 

Noe jeg har glemt?? Noen som har noen motforestillinger??

 

 

 

 

:innocent:

Endret av svingstang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, dangerden mon polarflo blokker blir vel smak og behag... ytelsesmessig er de jo veldig like, men jeg liker utseendet på polarflo blokkene bedre, og at de er litt mer fleksible med festing og at selve blokka kan roteres i forhold til festene med tanke på slanger etc.

 

hovedgrunnen til at jeg vil kjøre en 12v pumpe er egentlig at jeg da lett kan regulere flow i systemet (til en viss grad), og forhåpentlig støynivå....

 

tenker å feste radiatoren oppunder topplokket ved å skjære litt... skal være plass til det under støvfilteret... men har forsåvidt ikke sjekket... ;) er vel også mulighet til å legge til en 1x120 mm i bakkant der vifta står om det skulle vise seg nødvendig..

Endret av svingstang
Lenke til kommentar

veeellll... er egentlig ikke noe særlig keen på det eksterne zalman greiene... funker sikkert fint, men jeg liker å ha ting INNI kabinettet jeg da...

 

ang varme i kabinettet så har jeg ikke helt bestemt meg om jeg skal blåse ut eller suge inn gjennom radiatoren enda... tenkte å eksperimentere litt med det... :roll:

 

pumpa som jeg har sett på har en spec på 8 dBa, så det kan vel neppe kalles støyete...

Lenke til kommentar
Kjør en reserator fra Zalman istedet for intern radiator. Har selv kjørt intern tidligere og det medfører MYE høyere kabinetttemp.

Det kommer HELT an på hvordan man innretter seg.

Det finnes løsninger på slikt, som f.eks denne:

 

Innvkanal.jpg

 

Inn i bunnen, og ut i front. Blir ikke mye varme i kabinettet av det.....

 

Og som jeg sikkert har sagt "tusen" ganger, og som jeg er helt enig med svingstang i; Det er jo greiest å ha alt integrert i kabinettet!

Lenke til kommentar

Løsningen til Skrue frister jo litt ;) har tenkt litt på det, og vurderer å sette en slik http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EX23A foran i kabinettet og lage en kanal opp til radiatoren / viftene som skal stå i toppen av kabinettet. Luften skal da suges inn gjennom denne...

 

To radiatorer tror jeg ikke er aktuelt i første omgang... Kanskje etterhver om jeg går for to forskjellige path'er, en for CPU kjøling og en annen for 2xGPU (SLI) om dette skulle komme etterhvert... :w00t:

Endret av svingstang
Lenke til kommentar
Et bilde sier mer enn 60-70 ord, og vel så det. Vakkert  :thumbup:

Det frister å prøve en slik intern løsning en gang.

Men jeg ga vekk den minste radiatoren min  :cry:

Stell fint med den ballemann  :p 

Finne en sånn til...  :hmm:

Takker for "blomster"! :yes:

Løsningen kan jo brukes for større raddiser også! Så ikke fortvil, selv om du har gitt bort "minstemann".

Her ligger det en Bie Pro II i bunnen, inklusive 2x120mm Pabstvifter.

Fortsatt taes lufta inn i bunnen, og kastes ut i front....

NB! Utstyret er ikke ferdig montert ennå, bl.a mangler tanken foran pumpa.

 

Liggende.jpg

Lenke til kommentar

LOL!

Joda, det kan vel minne litt om en! :p

Men om kabbiset heves 2-3 kanskje 4cm over gulvet, så reduseres jo lufthastigheten betraktelig, og dermed også støvansamlingen. Men det går jo an å bruke en ekte støvsuger sånn dann og vann, så slipper man å rengjøre raddisen så ofte.

Et filter i bunnen vil uansett være på sin plass, har nok noen tanker om det også.

"There´s more to come"....

Lenke til kommentar

At løsningen kan brukes for "større raddiser" hjelper ikke meg :p

Den minste var vel 35x16x5cm. Den nest minste (den minste jeg har nå)

er 43cm lang, 20,5 bred og 9 høy. Neppe for internt bruk den nei :D

Slik ser den ut. Kaller den "bomben". Den må kjemmes litt før bruk ;)

 

Edit: Denne er litt lik den jeg bruker nå. Men den jeg bruker nå er

halvparten så høy og dobbelt så bred. Altså ca. samme effekt.

post-224-1106352522_thumb.jpg

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

ROFL!

Den der får du nok ikke dytta inn i kabbiset, men den kjøler vel desto bedre?

Det tar jeg faktisk for gitt!

Man MÅ jo ikke plassere radiatoren i kabinettet, selv om jeg for min del foretrekker det.

I første rekke har dette sammenheng med at jeg av og til må drasse med meg maskinen på jobben, og da er det jo greit med en integrert løsning.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...