Gå til innhold

Svartid på salg vs. svartid på retur


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det hadde vært fint å hatt en tråd der vi kunne sammenligne tiden butikken bruker på å svare på henholdsvis salgsspørsmål og retursaker(per e-post). De fleste selskapene skiller mellom salg og retur ganske konsekvent, er det en grunn til det? (eks: e-postene [email protected] og [email protected] skilles det konsekvent imellom) En normal erfaring er at databutikkene gjerne prioriterer nye kunder mer enn de de er "ferdig" med. Om flere kunne legge inn sine erfaringer her, kunne vi kanskje sett om dette er en generell trend.

 

Vel, så til min erfaring:

databutikken.com

svartid salg: 1 virkedag :thumbup:

svartid retur: 2 virkedager :dontgetit: ikke at 2 dager er mye, det er faktisk bra :yes: , men det viser hvor prioritetene ligger...

 

Jeg må kanskje legge til at salgssaken(e) min(e) var rett før jul, i en normalt travel tid, mens retursaken var nå halvveis ut i januar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ikke en nyhet akkurat. Sånn har det vært siden vi mennesker begynte med handel.

 

Det samme gjelder overalt, ikke bare på nett.

Skrevet
Dette er jo ikke en nyhet akkurat. Sånn har det vært siden vi mennesker begynte med handel.

 

Det samme gjelder overalt, ikke bare på nett.

Hey, du er observant jo :p

Poenget er å få fram hvor villige butikkene er til å hjelpe deg med defekte produkter. Dersom mange legger inn erfaringer, kan vi få et mer helhetlig bilde av hvem som ønsker at du skal få BRUK for produktene du får, og hvem som bare ønsker å selge dem. Dette for om mulig å hjelpe andre kjøpere som vil unngå problemer med retur...

Skrevet (endret)

Netshop.no

 

Salg: 3-5timer (flere ganger)

Retur: 1-5 timer (flere ganger) svart på mail ;)

2 dager ved å få riktig ting, men var med et nesten uåpnet kabinett, så testing var unødvendig ;) + at jeg fikk bra rabatt på neste bestillig pga det :thumbup:

 

:w00t: Utrolig bra av Netshop.no :thumbup:

Endret av thomba14
Skrevet

Vil nevne at det er ikke nødvendigvis dårlig service at det tar lengre tid med produkt-/ salgshenvendelser enn retur. Ofte kan det være noe man må sjekke opp og/ eller forberede i større grad enn i forbindelse med andre henvendelser.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Det er jo slik at de store har "Automailer" for retursaker..

Så man får jo "svar" rimelig kjapt.. Om det så skjer noe mer....se det varierer nok en del..

Det er jo som noen sier over her ikke akkurat en bombe at salg går noe kjappere enn retursaker.. :)

Skrevet

Komplett Salg : 1 - 2 dager

Komplett Retur : 1 - 2 dager

 

PSData.no Salg : Samme dag

PSData.no Retur : Samme dag

 

Pyton.no Salg : Samme dag

Pyton.no Retur : har ikke prøvd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...