Gå til innhold

Får ikke koblet til FTP


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke koblet til FTP.. har slitt med problemet lenge! Må være noe spyware/adware.. har utelukket alt annet i grunn.

 

Jeg har kjørt igjennom hele guiden på forumet her, men fortsatt får jeg ikke koblet til noe ftp server..

 

Noen som har hatt det samme problemet eller kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt:

 

Norton Antivirus

CWShredder

AdAware SE

Spybot-S&D

Micorosoft AntiSpyware

Kaspersky removal tool

 

 

Jeg er helt sikker på at jeg har tastet riktig domene, brukernavn og passord.

 

Den prøver å koble til og etter ca. 30 sec kommer det opp "connection timed out".

 

Har prøvd med masse forskjellige FTP clienter..

 

Kan også forsikre om at alt av Firewall er avslått, har XP med service pack 1.

 

Har ikke noe ruter e.l, kjører ADSL fra Telenor rett inn i pc'en. (PPPOE)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble til til andre FTP-servere? Hvis ikke, kan det være greit å teste om du kan koble deg til noen åpne/offentlige FTP-servere. som for eksempel en pub ved et av universitetene. Hvis du ikke kommer deg inn på en av disse basene, er det kanskje noe feil med windowsinnstillingene. Tror ikke mangel på FTP-tilgang skyldes spyware/adware.

 

Prøv å koble deg til denne (anonym, dvs ingen brukernavn og passord)

ftp://yum.uit.no/

Server med linuxprogrammer

 

Hvis du klarer å koble deg til denne, men ikke den ftp-adressen du prøver på, mistenker jeg feil bruker avt. passord.

 

Enkelte FTP-servere har begrensning på antall max påloggede. Hvis maxgrensen er nådd slipper du ikke inn.

 

Det skal hvis også være mulig å skru av/på FTP-tjenesten i windows. Tror dette ligger under services. Mulig du kan kontrollere dette ved å starte administrative tools. Jeg husker dessverre ikke helt hvordan man gjorde dette. Default er at FTP er skrudd på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...