Gå til innhold

Hvordan finne Über diablo / Diablo clone i dablo 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor finner jeg ÛD/DC i Diablo 2?

Har hørt at man må selge "SOJ" til noen, før man kan møte han. Men jeg vet ikke hva "SOJ" er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soj = Stone of Jordan (ring som gir +1 skill, mana etc)

Klonen dukker opp når et visst antall sojs har blitt solgt til npcs (de som selger items i byene). Etterhvert som folk selger sojs kommer det "xxxx sojs has been sold to the merchants blabla"-tekst. Når det har blitt solgt nok sojs dukker klonen opp i en random hell game (hvis det er i din game rister bildet og teksten "blabla walks the realm", eller noe i den duren).

Det går ikke an å finne ham på en legit måte, er helt tilfeldig (selv om det finnes programmer som kan jakte på klonen).

Skrevet
Er det ikke fryktelig liten sjangs for å møte han da?

Hvor mange SOJ er det som må bli solgt?

Sjansen er relativt liten (bare spawna i mitt game én gang) Antall sojs som må selges er jeg usikker på, men som regel pleier folk å møtes og planlegge slikt sammen (på irc etc). Slipper du å tømme banken bare for å se at dc spawner hos noen andre :p

Skrevet

Aldri hørt om dette. Er dette nytt i 1.10 ?

Og hvem selger egentlig sojs til NPC? De ringa er jo ganske fine å ha da.

Eller snakker vi folk som har dupa en mengde slike.... om det fortsatt går da.

Noen som har screenshot av denna Diablo clonen eller whatever det er?

Skrevet
Aldri hørt om dette. Er dette nytt i 1.10 ?

Og hvem selger egentlig sojs til NPC? De ringa er jo ganske fine å ha da.

Eller snakker vi folk som har dupa en mengde slike.... om det fortsatt går da.

Noen som har screenshot av denna Diablo clonen eller whatever det er?

http://www.battle.net/diablo2exp/monsters/...berdiablo.shtml

De fleste sojsene som blir solgt er nok dupes, ja (eller folk som ikke vet som mye om spillet ennå).

Skrevet
Hva er dupes og hvordan får jeg tak i de?

Dupes er ikke ekte items (helt lik som de ekte, men kan forsvinne når som helst). Det er pga disse dupesene at verdiene på items hele tiden forandrer seg (f.eks tidlig i 1.10-patchen ble high-runes heftig dupa). Som regel er det kun de mest verdifulle runene, charms og ringer (markedet ble også oversvømt med sojs pga Andariel-bot'en) som blir dupet.

Hvordan du får tak i de? Omtrent 80-90% av alle high-runes på trade er dupa... :thumbdown:

Skrevet

en må ikke selge selv, men man kan selfølgelig gjøre det. Jeg har selv et bot programm, her finner jeg "ekte" items, de er ikke dupa de man finner der, men jeg anbefaler å ikke få et slikt prog. jeg ble så "rik" at jeg ikke gadd spille mer! hadde ikke noe mål lenger! :thumbdown:

Skrevet

level 62 barbarian in hell = impossible ! Selv om jeg laner med brutter som er paladin i samme level så er det bortimot umulig.. Kom til 2 akt i hell med sorceress da. :p

Skrevet (endret)
en må ikke selge selv, men man kan selfølgelig gjøre det. Jeg har selv et bot programm, her finner jeg "ekte" items, de er ikke dupa de man finner der, men jeg anbefaler å ikke få et slikt prog. jeg ble så "rik" at jeg ikke gadd spille mer! hadde ikke noe mål lenger! :thumbdown:

Haha... mye vil ha mer og faen vil ha fler... Drev med dette før jeg og, i 1.09 patchen, men blei busta hver gang :p så jeg mista alt og måtte starte på nytt... Synes diablo 2 er et så genialt spill, at det stoppa ikke meg... Da har du bare ikke sansen for spillet hvis du slutter fordi du fikk for mye items... Det som er utfordringen er ikke å bli rik, men å bygge opp en god spiller... Rik blir man bare med litt flaks og litt trading, så det er jo ikke noe problem...

Diabloclone kan spawne når som helst, hvor som helst, uten at noen trenger å selge noen sojs i det gamet du er i... Har møtt han en gang, men han droppa ikke noe :shrug:

Endret av Feh
Skrevet
Diabloclone kan spawne når som helst, hvor som helst, uten at noen trenger å selge noen sojs i det gamet du er i... Har møtt han en gang, men han droppa ikke noe :shrug:

Uhm, dc skal droppe annihilus

Skrevet
Hvis jeg skulle møte DC, har jeg da sjangs til å vinne?

(er sorc lvl 69)

Spørs på hva slags utstyr og hva slags sorc du er. Men sorcs generelt (uansett gear osv) sliter mot dc, mest pga elendig blockrate, som oftest lite liv i forhold til andre chars, og som oftest dårlig med resistances.

Skrevet
Hvis jeg skulle møte DC, har jeg da sjangs til å vinne?

(er sorc lvl 69)

Med en sorc lvl 69 har du INGEN sjangs til å vinne.. :p

Du må ha en hammerdin på lvl 80 og oppover ca... Når du har tatt dc dropper han annihilus. Og Diablo Clone kan ikke spawne når som helst.. Ofte må over 1000 soj`s være solgt på den riktige serveren. Finnes flere irc kanaler som forteller hvilken ip som det er sannsynlig at dc spawner i. Har selv 3 annihilus... Eller hadde...

Skrevet

Jeg har spillt i games, hvor det ikke har blitt solgt en eneste soj, men likevel har DC spawna.

lvl 80+ paladin - kanskje hvis du spiller solo...

Jeg og to kompiser klarte han (vi var 1 barb, en pala og en ama, alle på lvl 7X) på singleplayer (med /players 4).

Og nettop, da jeg tok han på b.net, så var det 7 andre folk pluss meg i gamet, men jeg fikk aldri tak i noen annihilius -> det var ingen rundt diablos corpse etter han var død.

Skrevet
Jeg og to kompiser klarte han (vi var 1 barb, en pala og en ama, alle på lvl 7X) på singleplayer (med /players 4).

DC på singleplayer-mode?? Og 3 spillere i samme sp-game??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...