Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL-leverandører som ikke krever montør


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart flytte inn i ny leilighet der det er telefonlinje, men jeg skal ikke ha noe telefoniabbonement fra Telenor. ;) Problemet er at så mange ADSL-leverandører krever at du skal betale 1000,- kr for at det skal komme en montør hjem til deg for at man skal få ha ADSL uten telefonabb. Med min slunkne studentkasse har jeg ikke videre lyst til å støtte Telenor (selv om det er min tidligere arbeidsgiver) med disse pengene, så om noen har tips til internettleverandører som ikke tar fullt så mye penger for dette hadde jeg blitt svært takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis har Telenor som eier kobberet et krav om montør, men det viktigste er at montøren må innon sentralen for å koble til kobberlinjen til dslam'en, og sørge for at kobberlinjen kommer frem til leiligheten din. Og dette gjør ikke Telenor eller andre gratis (andre isp'er inkl ikke den biten i sine ordinære etableringspriser).

 

Men har du kabeltv som støtter bredbånd, da kan du slippe unna hele problemstillingen.

 

(Edit: Trykkleifer)

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg bare betalte etabl. gebyr til ngt når jeg fikk det? Og da var det en kar fra Bravida her og fiksa det.

Var sikkert inkludert i da. Det har forandret seg etter at "gjør det selv" pakkene dukket opp.

 

I følge NGT sin prisliste koster det ekstra for montør nå, noe som oss uten telenor abb på fasttelefon må ha.

 

PS. NGT "spanderer" gebyret for manglende fasttelefonabb for de som har hastighet bravo eller høyere. Noe som er verd å ta med seg når en vurderer andre konkurenter som plusser på 60 kr mnd eller noe sånt for sånne som meg og trådstarter.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Tele 2 har bare gjør det selv pakke, jeg la opp adsl'en helt selv. Men det eneste problemet er at tele 2 suger

 

 

 

Edit: Tele2 suger fordi at det er altid et problem med dem, du får aldri den farten du er lovet. De vil aldri helpe deg skikelig hvis det er et problem med internetten. og hvis du skal spille f.eks cs, så er det nesten umulig og komme inn på server som har ping under 150. og vær sikker, det er ikke spy wear som ligger og sinker, fordi jeg har reinstalert mange ganger

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar

Vist du ikke skal ha tlf, men adsl så må du ha montør pga, når duden skal koble deg inn i skapet så vet ikke han hvordan kabel du går på.

Derfor setter han ett signal i din plugg inne også går han ut i skapet finner deg og kobler deg inn ;)

Vist du har tlf vet han hvordan nr du har og kabel eller noe sånt...

Spurte bravida mannen om det da jeg fikk lagt inn adsl uten tlf :yes:

Lenke til kommentar
Tele2 suger fordi at det er altid et problem med dem, du får aldri den farten du er lovet. De vil aldri helpe deg skikelig hvis det er et problem med internetten. og hvis du skal spille f.eks cs, så er det nesten umulig og komme inn på server som har ping under 150. og vær sikker, det er ikke spy wear som ligger og sinker, fordi jeg har reinstalert mange ganger

Har stikk motsatt erfaring med Tele2. Hadde høyere hastighet enn lovet, ekstremt lite nedetid (og den nedetiden som var ble fikset raskt), bare hyggelige mennesker på kundeservice og god ping.

 

agvg: Så merkelig ut på noen lesere så jeg åpnet og lagret det pånytt, ingen endringer eller feil utover dette.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Telenor adsl uten fasttelefon og sa jeg ikke skulle ha montør, men fikk det alikevel. Da han kom sa jeg at jeg ikke hadde bestilt, så han dro igjen. Selvfølgelig fikk jeg regning på montør, men etter å ha snakket med kundeservice slettet de den regningen.

 

Ergo så må du ikke ha montør selv om du ikke har fasttelefon.

Lenke til kommentar

Det er helt "idiotisk" og svindlete" at teleselskaper kan kreve så mye som 1000,- hvis du bestiller montør. Det er det samme som at jeg skulle kjøpt en dvd-spiller og en kamerat kom til meg for og koble det sammen for 1000,- ..hehe

 

Selvsagt hvis mann må ha montør til spesifikerte oppgaver som krever en "fagmann" så er det vel ikke mye mann kan gjøre med det.

 

Men det og koble sammen adls modem og splitter er jo like lett som og koble sammen en dvd-spiller til tven.

Lenke til kommentar

Catch tilbyr gratis etablering, i hvertfall på de litt raskere abonnementene. På de tregere koster det heller ikke så mye. Du slipper dessuten å betale (75,-) i ekstra månedsavgift som følge av at du ikke har telefon. Se:

 

http://www.catchspeed.no/produkter/privat/adsl.asp

 

Ikke blant de billigeste på månedsavgift, men leverer en tjeneste av høy kvalitet. Bra hastighet, lav ping og nedetid finnes omtrent ikke. Merk. all denne infoen er hentet fra sidene deres. Det kan for sikkerhets skyld være verdt å sjekke at du fakstisk ikke må betale for montør, men når de reklamerer for 0 etablering bør det jo være det som gjelder.

Lenke til kommentar
Det er helt "idiotisk" og svindlete" at teleselskaper kan kreve så mye som 1000,- hvis du bestiller montør. Det er det samme som at jeg skulle kjøpt en dvd-spiller og en kamerat kom til meg for og koble det sammen for 1000,- ..hehe

 

Selvsagt hvis mann må ha montør til spesifikerte oppgaver som krever en "fagmann" så er det vel ikke mye mann kan gjøre med det.

 

Men det og koble sammen adls modem og splitter er jo like lett som og koble sammen en dvd-spiller til tven.

Du vet tydligvis hva en telemontør må gjøre for å koble deg opp på nettet.... :nei:

 

Husk at selv om alt er iorden med din interne linje så må du kobles om i sentralen! Og husk at montørselskapet også skal ha betalt for jobben. Derfor har ALLE selskap en eller annen form for etableringsgebyr.

 

Men jeg ville kastet meg på NGT sin kampanje som gir deg GRATIS etablering for alle kunder som bestiller bredbånd fram til kunde nr 100.000

På sidene står det at de har over 95.000 nå.

Lenke til kommentar

Det er Telenor som eier kobberet og for full aksses (altså ikke fast telefon) så er det en fast installasjonspris. Den er ca. det dobbelte av delt aksess (med fast telefon). Stort sett må montør hjem til deg for å få koblet linjen og sjekket den. Med delt aksess kan han bare sjekke at telefonen går igjennom. Det er derfor mer arbeid for montøren og derfor dyrere for oss alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...