Gå til innhold

Hvorfor skal det hete Battlefield 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man har jo Star Wars!! 4, 5 og 6 kom først, så kommer 1, 2 og 3!

Er vel forskjellige produsenter av Battlefield 1942 og BF:V, så dette blir faktisk svenske dice sitt spill nummer to i denne serien.

Det var DICE som utviklet begge, men det var Kanadiske DICE som utviklet BF:NAM og Svenske DICE som utviklet BF:'42... så at dette blir svenskenes andre BF-spill.... den var bra...

Star Wars... at jeg kunne glemme dem.... shame om me... :no:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...

Det kan jo ikke hete Battlefield 1942 2 , og ikke kan det hete Battlefield 1942: Desert Combat/Battlefield: Desert Combat.

1: fordi 1942 2 blir feil da det er modern combat.. +1942 2 ser teit ut.

2: Desert Combat er jo en mod.

Battlefield Vietnam er et helt eget spill, så for meg så var det helt naturlig å kalle BF2 for oppfølgern til BF1 (altså battlefield1942). BFV, R2R, SWOWWII, DC, FH, SH osv er bare forskjellige varianter av Battlefield 1942- enten det er tilleggspakker, modifikasjoner eller egne varianter.

BF2 er jo et nytt spill med ny motor osv, fra grunnleggerne av Battlefield1942. Og for dem så var det selvsagt naturlig å kalle det BF2- eller battlefield 2.

vel, bare mitt synspunkt.

Skrevet

BF:Nam var også et helt nytt spill, med en ny motor. Det var ikke av "svenske" DICE men "kanadiske" DICE. Så BF:2 er vel strengt tatt nr. 3 i rekken, ikke 2.

Kan forstå det ene poenget ditt med at det er nr. 2 fra svenskene, men synes allikevel at det bryter en trend.

1942: Et årstall som beskriver hvor/når det skjer

Vietnam: En plass som beskriver hvor/når det skjer

2: Beskriver ikke det...

Skrevet (endret)
BF:Nam var også et helt nytt spill, med en ny motor.

Ny og ny, fru Blomst. De hadde riktignok modifisert motoren noe, men i bunn og grunn lukter både BF:1942 og BF:V det samme. I allefall for min nese.

BF:V er ikke så mye mer enn en stand-alone tilleggspakke til BF:1942 med en modifisert motor. Road to Rome og Secret Weapons of WWII er heller ikke BF 2 og 3, noe som ville gjort BF:V til 4 i rekken, og det kommende spillet for 5.

Og dette har heldigvis også utviklerne innsett, derfor kaller de det kommende spillet med veldig ny og forskjellig motor for Battlefield 2.

Endret av atrax
Skrevet (endret)

Motoren i Nam er ny. Den er rævva men det er en annen motor enn i '42. De startet med å modde '42 motoren men fant ut at de måtte skifte. Resultatet: en elendig motor som krever i hauger og lass i forhold til hva den yter... Skivebom!

EDIT: Fru Blom, ikke fru Blomst ;)

Endret av Odland81
Skrevet

BF:V ser veldig ut som BF:1942, såvidt jeg kan se er spillermodellene tilnærmet like, sålenge man overser de ulike uniformene. Så om det er en grunnleggende annen motor, ligner den fælt. Og jeg er ganske enig i at den er rævva. :)

"Fru Blomst" er mer spenstig enn "Fru Blom".

Skrevet

Jeg er dog enig i BF 2 som navn. Av den ene grunn at, som du sier, det viser avstand fra "det sorte fåret" i serien: BF:Vietnam. Tror det også er taktisk lurt å vise avstand fra BF:Vietnam da mange sikkert hadde vært veldig skeptiske dersom navnet indikerte at det kunne være en tilsvarende "oppgradering" slik Vietnam viste seg å være.

• 4 uker senere...
Skrevet

Slagmark 1942

Slagmark 1942 Veien til Rom

Slagmark 1942 Hemmelige våpen fra andre verdenskrig

Slagmark Vietnam

Slagmark 2

Og vrir man litt på det blir det jo Worms!

:p

Skrevet

Som sistemann her kom sånn smått innpå så har de tidligere spillene hatt en situasjon som spillene har vært basert på. Battlefield 1942 er som navnet sier basert på 2. Verdenskrig, mens Battlefield Vietnam er basert på Vietnamkrigen.

Battlefield 2 derimot er ikke basert på en ekte situasjon, men en fiktiv situasjon i blant annet midtøsten. Der har du grunnen rett og slett.

I tillegg så er Battlefield 2 den eneste "ekte" oppfølgeren til Battlefield franchisen som begynte med 42'.

Skrevet (endret)
Man har jo Star Wars!! 4, 5 og 6 kom først, så kommer 1, 2 og 3!

AFAIK, med de orginale star wars filmene så var aldri episode 1 og 2 (og snart 3) som vi har i dag påtenkt da. Det er heller bare en navneendring som de gjorde i senere tid når Lucas fant ut han skulle lage noe nye filmer for tiden før orginale StarWars hendelsene...

Btw, slik ser kanskje DICE/EA for seg:

Battlefield 1942: <husker ikke tittle>

|- Battlefield 1942: The Road to Rome

|- Battlefield 1942: Secret Weapons of World War II

Battlefield 2: <husker ikke tittel>

|- Battlefield 2: <expantion pack 1>

|- Battlefield 2: <expantion pack 2>

Ser det så ulogisk ut egentlig? :)

Edit: Oi, jeg glemte Battlefield: Vietnam :hmm: ... vel, jeg ser på bare den som et lite utspring/blindvei, og jeg ser egentlig ikke på den som en del av sjangeren. (Heller ikke utviklet av de samme folkene) Men det er kanskje bare meg...

Endret av Fury
Skrevet

Du kan jo se på navnene til Alien filmene:

Alien (bare en alien?)

Aliens (flere aliens?)

Alien 3 (3 aliens? :p )

Alien Ressurection (ok...)

(BTW. elsker alien filmene :thumbup: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...