Gå til innhold

Q-Tec ATX 650W Gold, bra?


Anbefalte innlegg

Har sett på denne på komplett. Er det en bra PSU?

Skal bruke den til SLI med Geforce 6800GT, AMD 3500+, 2 x kingston hyper x ram. Siden Geforce 6800GT bruker 6 pins strømkontakt, må jeg kjøpe meg en overgang også fra 4 pin til 6 pin?

Eller hvor stor PSU treng jeg egnetlig til dette?

Endret av regeli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en tendens til å mobiliseres til de grader når noen tar opp q-tec, blir ofte værre enn både ati vs nvidia og amd vs intel.

 

Når du skal ha et såpass dyrt system ville jeg ikke valgt q-tec det leverer ofte ustabil strøm/rippel spenning, noe som er veldig skadelig for de fleste komponentene i en PC

Lenke til kommentar

hvis Qtec er så dårlig. hvorfor har komplett da ikke mer returer på disse enn på alle andre strømforsyninger?

 

men en ting jeg ikke skjønner er hva du skal med 650Wpsu..?

jeg har 250 og jeg har 2xsata disk(blantannet en 10 000rpm) x800pro, dvdbrenner, 2x 512ram, pci lydkort, amd 3400+cpu....

 

350 eller 450 er nok for de fleste....

 

 

Mvh

Musa

Lenke til kommentar
hvis Qtec er så dårlig. hvorfor har komplett da ikke mer returer på disse enn på alle andre strømforsyninger?

 

men en ting jeg ikke skjønner er hva du skal med 650Wpsu..?

jeg har 250 og jeg har 2xsata disk(blantannet en 10 000rpm) x800pro, dvdbrenner, 2x 512ram, pci lydkort, amd 3400+cpu....

 

350 eller 450 er nok for de fleste....

 

 

Mvh

Musa

og hvordan vet du det? jobber du på komplett? :p

Lenke til kommentar
hvis Qtec er så dårlig. hvorfor har komplett da ikke mer returer på disse enn på alle andre strømforsyninger?

Det er sikkert flere som meg..

PSUen ryker.. gidder ikke å mase meg gjennom pakkesendinger og kjøper meg heller en ny.

har hatt 2 stk Q-Tek 550w Gold og begge ligger trygt i kildesorteringen idag.

Lenke til kommentar

Det virker litt som kvaliteten kav være litt bingo med Q-Tec.

Mange som plages med dem men jeg kjører nå min Q-tec 550W Gold med viftene på 6V og det går tilsynelatende bra.

Vet jo selvsagt ikke hvor lenge det holder men den har nå gått slik i 2 uker.

Den har for øvrig holdt siden oktober 2002 før det.

Lenke til kommentar
Det er sikkert flere som meg..

PSUen ryker.. gidder ikke å mase meg gjennom pakkesendinger og kjøper meg heller en ny.

har hatt 2 stk Q-Tek 550w Gold og begge ligger trygt i kildesorteringen idag.

og sånn er det bare på qtec? det er ikke sånn på andre merker? utelukkende qtec?

tror det var historiens dårligst gjennomtenkte utsagn du kom med.. beklager... :p

Lenke til kommentar
Det er sikkert flere som meg..

PSUen ryker.. gidder ikke å mase meg gjennom pakkesendinger og kjøper meg heller en ny.

har hatt 2 stk Q-Tek 550w Gold og begge ligger trygt i kildesorteringen idag.

og sånn er det bare på qtec? det er ikke sånn på andre merker? utelukkende qtec?

tror det var historiens dårligst gjennomtenkte utsagn du kom med.. beklager... :p

Det har vært tatt opp på forumet MANGE ganger at folk har hatt problemer med qtekene sine, som andre sier her så leverer de ikke så mye strøm som oppgitt kontinuerlig, og de mangler også overbeslastningskretser så når den først blir overbelasta så sender den ut en puls som har tatt hele pcer og komponenter. :no:

 

Det er en grunn til at de er så billige som de er, hadde de vært gode så hadde folk anbefalt dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...