Gå til innhold

Den samlede profession-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men skipper nok de andre secondary.. siden jeg faktisk ikke har bruk for dem :)

da vil eg sei du er forferdelig dum!!

 

cooking - gir buff til stm/init/str/agi/spi

 

fishing - mat til cooking og noken andre ting du kan få

 

first aid - 2000 hit points over 8sec

 

 

skulle vel ikkje trenge sei meir enn det....

Lenke til kommentar

first aid er veldig fint, men egentlig det eneste man trenger som paladin da... jeg mener fishing og cooking gir jo det samme tilsammen som FA gir...utenom potensielle buffs da...

 

 

Som hunter er fishing og first aid utrolig viktig, ettersom det gir deg mat til pet OG fortere HP uten å måtte velge om du vil gi pet mat eller heale selv :)

Lenke til kommentar
men skipper nok de andre secondary.. siden jeg faktisk ikke har bruk for dem :)

da vil eg sei du er forferdelig dum!!

 

cooking - gir buff til stm/init/str/agi/spi

 

fishing - mat til cooking og noken andre ting du kan få

 

first aid - 2000 hit points over 8sec

 

 

skulle vel ikkje trenge sei meir enn det....

Ja, jeg må være grusomt "dum" ..tåpelig utsagn.. men greit nok..

 

Cooking - Buffs.. vel.. nå er Pala full av buffs.. men mat er litt for enkelt å få tak i, spesielt om man er med i et guild, noe jeg er.

 

Fishing - igjen.. "waste of time" som jeg kan bruke til andre ting, og de få "kule" items man finner.. dropper fra monster uansett underveis..

 

First Aid - right... jeg har ikke healing da.. så da trenger jeg first aid "ironi"

Lenke til kommentar
men skipper nok de andre secondary.. siden jeg faktisk ikke har bruk for dem :)

da vil eg sei du er forferdelig dum!!

 

cooking - gir buff til stm/init/str/agi/spi

 

fishing - mat til cooking og noken andre ting du kan få

 

first aid - 2000 hit points over 8sec

 

 

skulle vel ikkje trenge sei meir enn det....

Ja, jeg må være grusomt "dum" ..tåpelig utsagn.. men greit nok..

 

Cooking - Buffs.. vel.. nå er Pala full av buffs.. men mat er litt for enkelt å få tak i, spesielt om man er med i et guild, noe jeg er.

 

Fishing - igjen.. "waste of time" som jeg kan bruke til andre ting, og de få "kule" items man finner.. dropper fra monster uansett underveis..

 

First Aid - right... jeg har ikke healing da.. så da trenger jeg first aid "ironi"

veit du har healing men det koster mana, det gjer ikkje first aid

 

veit ikkje om du spiller på PVP eller PVE men tenk deg dette skjer:

 

du er i ein kamp og kaster "Divine Shield" fordi du har lite hp att, skal du bruke masse mana på å "heale" deg selv

eller hadde 2000hp fra first aid vert bedre?

 

eller att du allerede har lite mana og trenger hp, alt eg veit er berre at first aid har redda livet mitt meir enn ein gang..

 

men men, skal ikkje tvinge deg til å "kaste" bort tiden din

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lurer på noe angående Professions. Kan du trene opp et skill til 300 uansett level du er på? Altså, kan teoretisk ha en tailor på lvl 10 med tailoring skill på oppimot 300?

Nei, det er lvl caps på profession skills også. Hvis jeg ikke husker helt feil må du være lvl 20 for å traine expert.

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente til lvl 40 før jeg kunne avansere til armor- eller weaponsmith fordypningen som er et valg blacksmither må ta til slutt. Men sånn generelt så er det ingen lvl restrictions på det faktum at du kan lvl uavhengig av character lvl ditt når det gjelder proffesions.

 

Problemet ditt da er å få fatt i 200 mageveawe og 80 shadow spider silk som du trenger for å komme deg fra lvl 250 - 300 i tailoring. Så resultatet er at du ofte ser en progresjon som henger sammen med hvor du spiller og mottar loot fra og hvilket lvl du har i profesjonene dine.

 

Jeg er lvl 274 miner og 248 blacksmith nå. Det er artig, men også tidkrevende å være smed. Potensialet for å tjene penger er der definitivt, men spørsmålet er om du vil ofre mangfoldige timer med experience på å sanke metaller på etablerte 'melkeruter' som du tar om igjen, og om igjen, og om igjen ..... :)

 

Jeg er lvl 45 paladin, og har sånn nøkternt sikkert tjent 100G på det å være smed.

Lenke til kommentar
Lurer på noe angående Professions. Kan du trene opp et skill til 300 uansett level du er på? Altså, kan teoretisk ha en tailor på lvl 10 med tailoring skill på oppimot 300?

Nei, det er lvl caps på profession skills også. Hvis jeg ikke husker helt feil må du være lvl 20 for å traine expert.

Hmm da faller planen min litt i fisk...

 

Hadde tenkt å starte opp med skinning/mining på hoved-duden, og deretter overføre resursene (leather, cloth og ore) til alts som kunne ta seg av trade-skillsa. Tror det kan funke alikevel,- tar jo ikke lange tiden å jekke opp en char til lvl 20, og enda litt til når det trengs. Og er jeg på 20 kan jeg evt trene opp skill til 200 hvis det er slik du sier (lvl 35 for artisan og 300 skill?). Altsene skal jo også opp i level, så videre skilling får jeg jo ta etterhvert.

 

Tailoring er vel det viktigeste skillet å få opp i starten. Alle trenger jo bags, og jo fortere man kan lage 10/12/14 slot bags, jo mer penger er det å hente på det.

 

Kommer til å starte med;

 

Paladin (skinning/mining)

Rogue (tailoring/blacksmithing)

xxx (leatherworking/xxx)

 

Kommer selvfølgelig ikke til å maxe skills på alle samtidig, siden dette koster spenn, og dem må opp i level for høyere skilling. Starter med tailoring, så får resten komme etterhvert.

 

Noen som har forslag til andre måter dette kan gjøres på?? :)

 

-Bulle

 

Edit: justert professions litt mer etter behov fra starten...

Endret av Bulle123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...