sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 det tar normalt 24 timer fra du sender mail. men det nytter ikke å si at nå har jeg fixa det , må ha med litt mer detaljer. er det stor pågang så kan det ta lenger tid da de får inn ca 1000 klager hver dag. men til saken har du/dere noe drit på maskina så kan dere ikke klandre telenor for det" les abb betingelser". som kunde krever telenor og alle isp en god del av deg oxo . har du sendt en "rigtig" mail og ikke noe hender på 24 timer så ringer man oss på 05000 og vi sender en etterlysning av mailen din. men vi kan ikke sende den første mailen ps : alle isp har egne avdelinger for dette Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Ganske så festlig og følge tråden her... Når det gjelder blokering som telenor er flinke til... (på grunn av at kunden har virus).. Så må jeg si at jeg blir ganske forbannet når jeg har vært borti noen pc'er som tydeligvis skulle spre virus, og hadde blitt blokka.... viste seg ikke å ha virus, men andre maskiner som hadde virus spredte virus med deres e-post adresse.... fy til telenor for ikke og gidde å sjekke header i e-post før dere blokker. når det gjelder de fleste problemer som går igjen angående at man ikke for kontakt med spill servere så har dette som regel med NAT og gjøre(filtersett i modem eller ruter).. for å finne ut hvordan dette skal settes opp er det jo ganske greit å finne informasjon vis dere søker i google etter "navn på modem/ruter" og portforwarding... når det kommer til at ikke dere for noe svar fra support tror jeg dette kommer av at det sitter mange der som ikke vet noe om data... de bruker jo bare en database som de søker etter svar i... og vis svaret ikke ligger der, for som regel kunden beskjed om at det må være noe kunden har gjort feil eller at det muligens ligger virus eller spyware på maskina til kunden... Ikke rart folk blir oppgitt sier jeg... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Ganske så festlig og følge tråden her...Når det gjelder blokering som telenor er flinke til... (på grunn av at kunden har virus).. Så må jeg si at jeg blir ganske forbannet når jeg har vært borti noen pc'er som tydeligvis skulle spre virus, og hadde blitt blokka.... viste seg ikke å ha virus, men andre maskiner som hadde virus spredte virus med deres e-post adresse.... fy til telenor for ikke og gidde å sjekke header i e-post før dere blokker. Tviler veldig sterkt på at abuse ikke sjekker mer en avsender når de stenger linja, Telenor har en veldig oppegående abuse som ser ut til og ta ting seriøst. Svært mange ISP-er anser abuse som noe man har i for av en pålagt e-postadresse og lite annet. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 når det kommer til at ikke dere for noe svar fra support tror jeg dette kommer av at det sitter mange der som ikke vet noe om data... de bruker jo bare en database som de søker etter svar i... og vis svaret ikke ligger der, for som regel kunden beskjed om at det må være noe kunden har gjort feil eller at det muligens ligger virus eller spyware på maskina til kunden.. jaha har noe med suport området å gjøre dette da og de som sitter med abuse og virus block kan jo ikke ringe hver kunde og si "har du virus eller noe du da" for å forenkle det litt det jeg sa i den forige posten " kunden har ansvar for eget utstyr" antivirus og brannmur er inst enkelt og greit når jeg får spyware og virus på maskina(og det hender jo) så ringer jeg ikke telenor og lurer på hvorfor det har skjedd, er jo min egen skyld det da så jeg retter opp prob og taster videreer litt for lett og legge skylda på andre når du selv fucker opp huff nå ble jeg forbanna ikke bra og bare et lite ps : de som jobber på supporten er høyt utdanna folk men de har retningslinjer de oxo Lenke til kommentar
NajuZ Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Virker som at det er bare en kanal ut fra telenor, men ingen inn igjen. Hvis nettet mitt blir fiksa i dag, så skal ikke jeg kvine, men den er det fortsatt. Tatt vekk styggt språk og kalling av meddebattanter. Endret 18. januar 2005 av agvg Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) for å ta det en gang til , de kan bare kontaktes via mail pga mindre begavede tullinger som liker å komme med drapstrusler og slikt. å lese abb betingelsene er jo det som kan kalles lurt. ellers så er det jo bare å prøve en ny isp og se om det samme svaret kommer derfra. ps raske til å stenge . alle kundene får en mail i forkant og 2 dagers varsel er jo ikke ille da, men som sagt man må kunne å lese den da Endret 18. januar 2005 av sniperdybe Lenke til kommentar
NajuZ Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 hæhæ. folk som kommer med drapstrusler? ^^ Men nettet fungerer nå. Moren min fikk mailen, og slettet den, så det var nok derfor jeg ikke skjønte så mye i starten. Lenke til kommentar
spliceX Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 har også fått en hyggelig mail fra telenor idag, om at alt skulle være på rætte veien nå, og at abn. er - eller blir i løpet av kort tid - åpnet for fullt igjen.. alt jeg må gjøre nå er å reboote modemet..så skulle alt mest sannsynlig være i orden.. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 det pleier å løse seg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå