Gå til innhold

verdens beste strategi spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke for å virke selvgod, men mange imo "rare" forslag her. Topicen er "verdens beste strategi spill?" og så kommer folk opp med spill som Rise of Nations og DoW.

 

Rise of Nations var jo en stor skuffelse med svak realisme bl.a. og masse bugs.

DoW er et bra spill det, men går det under kategorien "verdens beste strategi spill" ?? Nei.

Samme med Red Alert 2 og Generals. Red Alert 2 var et bra spill (noe generals IKKE var), men heller ikke det var bra nok til å gå under kategorien.

 

Men spill er selvsagt subjektivt, og vi kan ikke alle ha samme mening. Men tenk gjennom "hvorfor" spillet burde være tidenes beste strategispill før dere poster det.

 

Min klare favoritt er Heroes of Might and Magic 2. Mye fordi dette spillet i seg selv er helt fantastisk, men ikke minst fordi det åpnet opp en helt ny verden for den daværende spillverden. Det er spill som HoMaM som er opphavet til nåtidens store slagere som Rome: Total War, og de fantastiske verdenene vi finner i bl.a. warcraft-serien. Ja, jeg er klar over at mange av disse skapningene stammer fra bøker som "Ringenes Herre" og andre adventure-sjangere fra gammelt av, men det var HoMaM-spillene som åpnet spillverdenens øyne for dette. Og som jeg sa i sted: En helt ny måte å lage rts-spill på.

Si meg hvorfor ikke DoW kan regnes som verdens beste strategi spill, si meg hva som mangler ?

 

Bare pga du har et yndlingsspill, som oss alle andre har; betyr det ikke at det er verdens beste.

Kom med noen argumenter, hvorfor kan ikke DoW være verdens beste strategispill?

 

Det kunne fint ha vært det, mulig det er det også.

Bra gameplay, utrolig grafikk, godt utvalg av units/upgrades osv, detaljene i spillet er helt syke.

Ellers er balansen i spillet på topp.

 

Heroes of Might and Magic, har ikke prøvd det engang.

Men det ser svin aktig dårlig ut, det er kun deg som nominerte det til beste.

Lenke til kommentar
ikke for å virke selvgod, men mange imo "rare" forslag her. Topicen er "verdens beste strategi spill?" og så kommer folk opp med spill som Rise of Nations og DoW.

 

Rise of Nations var jo en stor skuffelse med svak realisme bl.a. og masse bugs.

DoW er et bra spill det, men går det under kategorien "verdens beste strategi spill" ?? Nei.

Samme med Red Alert 2 og Generals. Red Alert 2 var et bra spill (noe generals IKKE var), men heller ikke det var bra nok til å gå under kategorien.

 

Men spill er selvsagt subjektivt, og vi kan ikke alle ha samme mening. Men tenk gjennom "hvorfor" spillet burde være tidenes beste strategispill før dere poster det.

 

Min klare favoritt er Heroes of Might and Magic 2. Mye fordi dette spillet i seg selv er helt fantastisk, men ikke minst fordi det åpnet opp en helt ny verden for den daværende spillverden. Det er spill som HoMaM som er opphavet til nåtidens store slagere som Rome: Total War, og de fantastiske verdenene vi finner i bl.a. warcraft-serien. Ja, jeg er klar over at mange av disse skapningene stammer fra bøker som "Ringenes Herre" og andre adventure-sjangere fra gammelt av, men det var HoMaM-spillene som åpnet spillverdenens øyne for dette. Og som jeg sa i sted: En helt ny måte å lage rts-spill på.

Si meg hvorfor ikke DoW kan regnes som verdens beste strategi spill, si meg hva som mangler ?

 

Bare pga du har et yndlingsspill, som oss alle andre har; betyr det ikke at det er verdens beste.

Kom med noen argumenter, hvorfor kan ikke DoW være verdens beste strategispill?

 

Det kunne fint ha vært det, mulig det er det også.

Bra gameplay, utrolig grafikk, godt utvalg av units/upgrades osv, detaljene i spillet er helt syke.

Ellers er balansen i spillet på topp.

 

Heroes of Might and Magic, har ikke prøvd det engang.

Men det ser svin aktig dårlig ut, det er kun deg som nominerte det til beste.

Om du klarer å utrykke deg på en mindre agressiv måte, skal jeg vurdere å svare deg.

 

At du ikke har spilt HoMaM er ditt problem.

Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hva DoW ikke har som disse andre spillen liksom har ?

 

Edit: må også si det at genrals og red alert er veldig "gammeldagse" bygg ore trucks, trykk på bilde av den største tanksen og lag så mange som mulig raskere enn motstaderen. (littt overdrevet men dere skjønner poenget)

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

DoW er jo et kjempe bra spill:) (snakker om warhammer nå ikke sant?)

 

Leste anmeldelsen til gamer.no og synes det så ut som en ganske bra spill.

eneste som skuffa var at det sto at "enhetene har mange forskjellige måter å dø på"...og det er jo et stort pluss, men problemet er at det ikke skjer...de dør kanskje på forskjellige måter av forskjellige enheter...blir litt teit når space marines plaffer ned orkene også ser det ut som om de legger seg ned forsiktig.

men ellers en genialt spill :thumbup: likte veldig godt det at folka kan skyte og løpe samtidig. kjempe kult

Endret av garfunk
Lenke til kommentar
Rise of Nations var jo en stor skuffelse med svak realisme bl.a. og masse bugs.

DoW er et bra spill det, men går det under kategorien "verdens beste strategi spill" ?? Nei.

Samme med Red Alert 2 og Generals. Red Alert 2 var et bra spill (noe generals IKKE var), men heller ikke det var bra nok til å gå under kategorien.

la for faen folk syntes hvilke spill de syntes er best, uten at du skal klage på det da!

folk ække enig i alt! jeg syntes dow er et konge spill, men ikke av de beste jeg heller, men jeg sitter ikke å skriver sure innlegg fordi andre gjør det!

Lenke til kommentar

om man skyter noen med f.eks plasma så vil jo folka legge seg ned, men om man derimot bruker feks rakettkaster vil de jo langt bakover og skli langs bakken. det aller beste er å bruke dreads eller noe som først vi løfte folk opp med arme, flambere de, sage de for deretter og kaste de bortover så det blir en stripeblod bortetter der det stakkars offeret sklei. :devil:

 

en annen ting er jo det at man kan anripe i både nærkamp med sverd og skyte på hverandre.

 

en annen fet ting med Dawn of War er moralen. dersom troppen din er underlegen og soldatne skjønner at dette er en kamp de ikke kan vinne vil moralen synke drastisk og de vil begynne skrike "we`r all gonna die" og (nesten) slutte å sloss.

 

også veldig fin at man ikke kan bygge uendelig med tropper, bare tropper i samme anntall som såkalte "caps", man kan selvsagt øke denne men ikke i det uendelige. på den måten er det den med best strategi ikke den som har klart å trykke på tanks knappen flest ganger som vinner.

 

detter er det beste spillet !!!

Lenke til kommentar

Vi som har fulgt med en stund veit at det er ol'school-rts'a som er best.

Absolutt de som gjorde sjangern til hva den er i dag, og var mest revolusjonerende når de kom. Jeg syns dagens rtser driver veldig mye i et race om å overgå hverandre i fet grafikk og "realisme" men ender opp som temmelig like til slutt.

 

Men, best : C&C Red Alert

Outsidere: Starcraft + bw

Civ 1 & 2

 

Hedersprisen: C&C tiberian dawn

(Dune II var kanskje det første rtset men tiberian dawn var absolutt det som åpnet folks øyner for sjangern.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...