Gå til innhold

Hvordan få 100hz på tv'en?


Itw

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har ett radeon 9800pro kort som jeg har en s-video kabel i fra og til tv'en.

Tv'en er en 100hz men jeg får ikke mer enn 60hz til tv'en finner ingen plass og fikse på dette heller :cry:

Det jeg har gjort er og høyre klikket på skrivebordet og gått inn på innstilingene der.

Der har jeg vert inne på menyene både for skjerm 1 og 2 og begge står på 100hz men når jeg gåt inn på menyen for skjerm en og der jeg klikker tv'en på, og trykker der det står tv så kommer det opp att den er 60hz.

Hvordan fikse dette?

Blir jo så flimrete me bare 60hz jo, og er vell ikke helt bra for tv'en heller?

 

Hjelp :cry::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir jo så flimrete me bare 60hz jo, og er vell ikke helt bra for tv'en heller?

PAL som vi bruker er på 50Hz. Alternativt 100Hz (viser alle bilder 2 ganger etter hverandre).

NTSC som amerikanerne bruker er på 60Hz. Mange PAL-TV'er som selges her i landet (de fleste) takler også NTSC.

 

TV'n din tar nok ikke skade av det altså.

Lenke til kommentar

Dette med at tven blir svart hvit er en kjent problem, tatt opp utallige ganger på forumet. Prøve et søk.

 

Du vil nok få farger hvis du bruker composite signalet istedenfor S-vhs. Bildekvaliteten vil vel bli marginalt dårligere, siden S-vhs er nyere.

 

Eller du kan prøve å bytte fra ntsc til pal.

 

Eller hvis du har to scart utganger på tven kan det være lurt å prøve begge, i mange tilfeller er det bare den ene utgangen som gir deg farger.

Lenke til kommentar
Du får ikke sendt bilder til skjermen utover standarden (på 50/60 Hz). En 100Hz TV gjør ikke annet enn å scanne over skjermen 2 ganger pr. bilde for å redusere flimring.

Det var dette jeg mente å si også. TV'n benytter seg bare av "vanlige" 50Hz-signaler, og viser alle bilder to ganger.

 

Du kan ikke mate den med 100Hz inn. Sett innstillingene til PAL (som tilsvarer 50Hz) i stedet for NTSC. PAL har forøvrig høyere oppløsning enn NTSC, om det betyr noe for deg.

Lenke til kommentar

Ja, det er på PC'n du stiller til PAL. Takler TV'n din begge deler, vil den stille seg om automatisk etter hvilket signal den får.

 

Hvilken oppløsning er det du vil vise forresten? En TV er ikke særlig egnet for "skrivebordsarbeid", bare for visning av multimedia. De fleste TV'er kan vise opp til 800*600 (selv om bildet faktisk ikke er så stort engang), mens noen få (f.eks. Sony Trinitron) takler 1024*768 (skarphet? NEI!)

Lenke til kommentar
:roll: hmm fikk bildet klart når jeg putta s-video kabeln rett i s-video kontakten på tv'en men det ble svart hvit jo....

Forslag?

Har TVen din flere AV kanaler? Sjekk isåfall hvilken som støtter s-video. Bruker du en AV kanal uten s-video støtter, blir alt svart/hvitt. På min TV er det bare å trykke på AV noen ganger, så bytter den automatisk mellom de forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...