Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs link mellom to nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har et nettverk med 4 pcer koblet til en router.

Denne routeren ønsker jeg å koble opp mot en annen router via trådløs overføring.

Jeg har en pc med trådløst nettverkskort som jeg gjerne vil bruke istedenfor accesspunkt.

Så jeg vil konfigurere pcen med trådløst nettverkskort til å koble routeren med 4 pcer til den trådløse routeren og videre ut til nettet.

Hvordan gjør jeg dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg deg riktig, når du ønsker å bruke en PC med et trådløst nettverkskort og et kablet nettverkskort som en bro mellom nettverket med de fire PC'ene og en trådløs router? Hvis ja, og du kjøre WinXP, så kan du bridge de to nettverkskortene. Les mer om hvordan her.

 

Hvis den trådløse routeren deler ut flere IP-adresser, så bør du imidlertid slå av DHCP-serveren i routeren med de fire PC'ene, slik at du ikke opererer med flere subnet. Du får eventuelt teste om dette er ønskelig.

Lenke til kommentar
...

Så jeg vil konfigurere pcen med trådløst nettverkskort til å koble routeren med 4 pcer til den trådløse routeren og videre ut til nettet.

Hvordan gjør jeg dette.

Dette vil ikke kunne gå. En trådløsrouter vil ikke kunne ta imot en annen trådløsforbindelse fra pc i dette tilfellet... (blir da Ad-Hoc)

Hvis det finnes noen trådløsroutere som støtter Ad-Hoc så går det, men jeg har ikke kommet over noen som gjør dette...

 

Alternativet blir da å koble et Accesspunkt på switchinngangene til trådløsrouteren... dyr løsning...

 

Kanskje noe slikt:

               PC1
               |
Internet -> Router :)) ((: [Router med WDS, AP, eller en trådløs pc] -|- Switch -|- [PC2,3,4,(5)]

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...